AndroidHealthClinic

Trainingschema beginneling.

Bezoekers in dit topic

Belg

Novice
Lid geworden
10 feb 2016
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Hallo Allemaal!


Ik ben 24 en pas terug begonnen met fitness. Nu een 1.5 maand bezig met m'n huidig schema.
Ongeveer 3 jaar geleden was ik begonnen in een sportschool maar kon dit niet volhouden omwille van m'n werkuren. Ging van nachtpost naar ploegen (vroege-late) en vond hier de tijd niet om m'n oefeningen af te werken.

Nu wil ik terug wat opbouwen maar dan thuis. Een sportschool is geen optie voor mij. Mensen die op hun gsm zitten en m'n oefeningen zo bezet houden en de foute muziek er bij hoeft voor mij niet meer.
Het doel is terug in massa & kracht te verbeteren.

Met m'n voeding zit het goed. Ik gebruik de app FatSecret om m'n gegevens bij te houden.
Qua oefeningen ben ik, omdat ik thuis train, beperkt.
Ik gebruik de app Fitness Buddy voor m'n schema's op te bouwen en oefeningen aan te leren.

Apparatuur:

- Dumbbells Powerblock U90 (tot 41 kg)
- Barbell curlstang en 2 poten
- Dumbell bank
- Abb wheel
- Hometrainer
- Krachtstation 2in1
(foto's)

2.jpg1.jpg


Tijd:

Liefst werk ik voor of na m'n werkuren.
Dus wil het toch rond 1-2u houden.

Huidig schema:

MAANDAG (borst+bicep)

Dumbbell Bench Press Flat 3x8
Dumbbell Fly 3*8
Dumbbell Bench Press Inline 3*8
Dumbbell Biceps Curl Seated 3*8
Dumbbell Biceps Curl On Bench 3*8

DINSDAG (rug+onderarmen)

Dumbbell Row Bent Over 3*8
Dumbbell Shrug 3*8
Dumbbell Rotation External Lying 3*8
Dumbbell Wrist Curl 3*8

DONDERDAG (schouders+Triceps)

Dumbbell Raise Front 3*8
Dumbbell Shoulder Press (Arnold) 3*8
Dumbbell Triceps Kickback On Bench 3*8
Dumbbell Triceps Extension 3*8

VRIJDAG (benen)

Dumbbell Lunge forward 3*8
Dumbbell Squat 3*8
Cable Step up 3*8
Dumbbell Calf Raise seated 3*8



Ik vind het schema niet slecht maar ik zou er ook wat meer core oefeningen in willen verwerken.
Iemand suggesties/bedenkingen?

Bedankt!





1.jpg


2.jpg
 
Mijn ervaring is dat je best vooruitgang maakt als je elke spiergroep 2 keer per week pakt.

1 keer per week is voor mij goed om te onderhouden en heeeeel langzaam vooruit te gaan, 2 keer zie ik sneller progressie in kracht ;)
 
Mijn ervaring is dat je best vooruitgang maakt als je elke spiergroep 2 keer per week pakt.

1 keer per week is voor mij goed om te onderhouden en heeeeel langzaam vooruit te gaan, 2 keer zie ik sneller progressie in kracht ;)

Dan zal ik met Upper- en Lowerbody moeten werken voor m'n rust nog te halen?
 
Dan zal ik met Upper- en Lowerbody moeten werken voor m'n rust nog te halen?

Ja, UB - LB is populaire manier van trainen en kom je gemakkelijk aan je 2 keer spiergroepen trainen per week.
 
Ja, UB - LB is populaire manier van trainen en kom je gemakkelijk aan je 2 keer spiergroepen trainen per week.
Heb je misschien een goed voorbeeld van zo'n schema dat ik met m'n apparaat zou kunnen doen?
En hoe moet ik dit dan opdelen, zoals nu MA-DI / WO- DO ?
 
Je kan je oefeningen uit je originele schema wat verschuiven zodat het past in UB LB schema, ik zou zelf MA DI DO VR trainen dan heb je woensdag en weekend rust.

Succes!
 
Welke core-oefeningen zou ik dan nog kunnen invoegen?


 
Back
Naar boven