AndroidHealthClinic

Trainingschema soulreaver komende 6 weken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Hier mijn trainingsschema voor de komende 6 weken. Mischien volgen er nog wat aanpassingen, maar dat moet de praktijk uitwijzen..
 
Lijkt me wel aardig in elkaar te zitten, maar overtrain je je biceps niet een beetje? Aangezien je ze op maandag traint, dan op zaterdag (4 dagen rust) en daarna weer op maandag, waarbij je ze dus maar 1 dag laat rusten. Daarom zou ik de biceps op zaterdag weg laten, want op maandag train je ze ook al indirect wanneer je je rug traint, daarom kun je op die dag ideaal de biceps erbij doen. Wat ik echter wel zou doen is er op maandag een bicep oefening bijdoen, aangezien 2 oefeningen me wat weinig lijkt.

Het is slechts een suggestie, je moet zelf echter beslissen wat je doet!

greetz,
Ron
 
Mmmm.. ik wil toch die aparte armen dag erin houden, mijn armen groeien slecht en krimpen snel, maar reageren er heel goed op.. na me rug training een lichte bicepstraining en dan een aparte armendag om ze maximaal te belasten..

Probleem is alleen als ik me benen en armen om zou draaien dat ik dan op maandag rug doe met deathlifts en daarmee me benen ook belast..
 
Probeer dan in ieder geval je biceps 72 uur rust te geven, want als je ze op zaterdag traint, en later weer maandag hebben ze amper of zelfs niet eens de tijd om te herstellen... laat staan te groeien.

Verander je schema dus zo dusdanig dat je je biceps meer verdeeld over de week traint of slechts eenmalig!

greetz,
Ron
 
Hoe zou jij de volgorde dan doen, uitgaande van een aparte armen dag??
 
Originally posted by soulreaver
Hoe zou jij de volgorde dan doen, uitgaande van een aparte armen dag??
Aangezien ik merk dat je absoluut vast wil houden aan het twee keer in de week trainen van de biceps zou ik het bijvoorbeeld op dinsdag en zaterdag, dan hebben ze in ieder geval 1 dag meer de tijd om te herstellen/groeien. Wel zou ik de rug dan ook mee verplaatsen, aangezien je je biceps anders zelfs 3 keer per week traint!

Greetz,
Ron

PS. De laatste keer dat ik het je aan ga raden :) ik zou toch echt maar 1 keer per week de biceps trainen, zo heb ik zelf namelijk een tijd de biceps 2 a 3 keer per week getrained... waarna ik vrijwel geen spiergroei heb gehad bij de desbetreffende spier. Probeer het eens een tijdje met 1 keer in de week trainen, ik doe dit nu ook een tijd en het bevalt (en groeit) geweldig.
 
2 x/wk kan, maar zeker niet continu.
 
Zal de bi en triceps schrappen na m'n borst en rugtraining en de aparte armen dag laten staan.. tijdje na rug en borst geprobeerd, maar dat werkte niet goed voor mij.. die aparte armen dag bevalt me wel.. ik ben na een rugtraining al zo moe dat ik me nooit meer echt goed kan inzetten voor me biceps..
 
Je kan net als ik doen, gewoon als je na rug of borst nog wat overheb 1 biceps of triceps oefening doen en dan de reps wat hoger
 
Ik train op maandag triceps en op dinsdag biceps, 6 setjes, en op vrijdag weer (supersetjes). Der zit minimaal 72uur tussen die trainingen, en altijd minimaal 1 rustdag waar ik helemaal niks doe.

Dat je dit niet jaren achtereen moet doen kan ik begrijpen, maar een periode van een paar maanden zou moeten kunnen, toch?!aangezien je niet 20 sets uitvoert, en verschillende oefeningen.....

of pis ik nu helemaal naast de pot?
 
Originally posted by Floyd
Ik train op maandag triceps en op dinsdag biceps, 6 setjes, en op vrijdag weer (supersetjes). Der zit minimaal 72uur tussen die trainingen, en altijd minimaal 1 rustdag waar ik helemaal niks doe.

Dat je dit niet jaren achtereen moet doen kan ik begrijpen, maar een periode van een paar maanden zou moeten kunnen, toch?!aangezien je niet 20 sets uitvoert, en verschillende oefeningen.....

of pis ik nu helemaal naast de pot?
Mmm... paar maanden lijkt me toch wel erg lang, ik zou zeggen dat 1 maand de max is, in ieder geval voor mezelf.

greetz,
Ron
 
Ik ga het anders doen, na mijn rugtraining geen biceps, na mijn borst geen triceps, de benen naar zaterdag en de armen naar vrijdag.. dan heb ik na mijn armen 2 dagen rust daarvoor..

zit ik alleen met de deathlifts op maandag bij me rug, dan zou ik me rug op woensdag moeten doen en me borst op maandag.. dus zo:

Ma: borst, schouders
Di: rust
Wo: rug, kuiten
Do: rust
Vr: Armen
Za: Benen, buik
Zo: rust

Zo zou die dan worden.. lijkt me beter, wat jullie??
 
ziet er goed uit zo!
 
Originally posted by soulreaver
Ik ga het anders doen, na mijn rugtraining geen biceps, na mijn borst geen triceps, de benen naar zaterdag en de armen naar vrijdag.. dan heb ik na mijn armen 2 dagen rust daarvoor..

zit ik alleen met de deathlifts op maandag bij me rug, dan zou ik me rug op woensdag moeten doen en me borst op maandag.. dus zo:

Ma: borst, schouders
Di: rust
Wo: rug, kuiten
Do: rust
Vr: Armen
Za: Benen, buik
Zo: rust

Zo zou die dan worden.. lijkt me beter, wat jullie??
Dit lijkt me ook een stuk beter ja... vooral aangezien je tijdens je rugtraining je biceps slechts licht belast nu dus dan hoort een dag rust ruim voldoende te zijn.

Succes ermee!

greetz,
Ron
 
alleen nu nog wat voor dat borst schouders dat is echt helemaal k*t die combi! Maar goed, probeer het...
 
Originally posted by Robin
alleen nu nog wat voor dat borst schouders dat is echt helemaal k*t die combi! Maar goed, probeer het...
Lijkt me inderdaad ook moeilijk om deze beide onderdelen goed te doen, aangezien ik altijd bekaf ben na het trainen van mijn borst. Maar goed... laten we maar afwachten of het hem zal bevallen en dan zien we wel weer :)

greetz,
Ron
 
Back
Naar boven