MuscleMeat

Trainingschema thuis

Bezoekers in dit topic

Elitelucky7

Novice
Lid geworden
7 mei 2016
Berichten
1
Waardering
0
Hallo allemaal

Ik ben net nieuw hier. Sorry als ik het bericht in de verkeerde sector heb geplaatst

Maar mij vraag is en ga stoppen met roken en wil ook mijn conditie weer oppakken,en ook weer graag trainen. En wat gezonder gaan eten.en weet dat vitamines en omega 3. Altijd wel goed voor je is. In verband met school en werk is de sportschool helaas geen mogelijkheid,en het is ook te ver weg. Vandaar dat ik ook graag thuis wil trainen met een gepast trainingschema die ik thuis kan doen en eventuele kleine aankopen vind ik niet erg zoals dumpels of anderen simpele dingen.

Mijn doelstelling is ook als volgt om aftevallen. En wat gespierder en buikje mag ook ietsje minder.

De producten die ik al vond waren op body en fitshop
-hca slim
-multi men
-omega 3.6.9
-whey perfection

Sorry voor eventuele typfouten of rare zinnen

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een mooie trainingschema en gepaste voeding en supplementen

Met vriendelijke groet

Giovanni
 
In ieder geval niet bij body en fitshop bestellen.
Verder vooral de stickies lezen van het forum.
 
Ik zal mij eerst focussen op een goed trainingsschema/voedingsschema, supplementen komen later pas.
Verder denk ik dat als je thuis wilt trainen en geen geld hebt voor een home-gym, calisthenics misschien wel iets is? Je kan er heel simpel mee beginnen (push ups, pull ups, dips etc.) en je zou eventueel een paar gewichten kunnen kopen om het zwaarder te maken. Zal waarschijnlijk de meest goedkope oplossing zijn, alleen ben ik van mening dat bij het trainen van de benen calisthenics wel beperkt is.
 
Een goed trainings -en voedingsschema is inderdaad belangrijk voor het bereiken van je doelen. Calisthenics is een goede en leuke èn een goedkoop alternatief.

Benen trainen met Calisthenics is zeker niet beperkt. Ik kan er zo een lading oefeningen opnoemen.

  • Air squats
  • Jump Squats
  • Pistol Squats
  • Lunges
  • Look Ups
  • Kneeling Jumps
  • enz.
 
Een goed trainings -en voedingsschema is inderdaad belangrijk voor het bereiken van je doelen. Calisthenics is een goede en leuke èn een goedkoop alternatief.

Benen trainen met Calisthenics is zeker niet beperkt. Ik kan er zo een lading oefeningen opnoemen.

  • Air squats
  • Jump Squats
  • Pistol Squats
  • Lunges
  • Look Ups
  • Kneeling Jumps
  • enz.
Dat zijn echt bs oefeningen waar je benen zeer waarschijnlijk weinig van zullen gaan groeien. Ik zou lekker investeren in een sportschool abonnement, voor die paar uurtjes per week is vast wel tijd vrij te maken.

Verder is een voedingsschema ook onzin, ik zou gewoon je macro's bijhouden met Myfitnesspal of Fatsecret.
 
Voor een beginner of iemand die graag wilt weten waar hij/zij 'zit' qua voeding, verhoudingen, is het zeker wel een goed idee om een voedingsschema te pakken. Wel graag eentje die aangepast is op jouw doelen en voorkeuren.

Wat je vind van Calisthenics boeit mij niet erg, maar het zijn geen bs oefeningen.

Voor een pure bodybuilder is het waarschijnlijk beter om te gaan voor de klassieke manier van trainen plus oefeningen.

Wil je graag thuis trainen en wil je geld en tijd besparen en misschien wat meer uitdaging en groei in kracht met meer gymnastische oefeningen, kies dan Calisthenics.

Daarnaast 'weet' een spier niet of dat hij Calisthenics traint of 'bodybuilding'.
Blijf jezelf wel uitdagen en blijf in de ideale range van herhalingen/sets en voeding.
 
Voor een beginner of iemand die graag wilt weten waar hij/zij 'zit' qua voeding, verhoudingen, is het zeker wel een goed idee om een voedingsschema te pakken. Wel graag eentje die aangepast is op jouw doelen en voorkeuren.
Nee, want het is waarschijnlijk nou niet echt leuk om van dagelijks eten wat je wilt of waar je trek in hebt, naar iedere dag hetzelfde. Zolang je gewoon zorgt dat je minimaal 1 gram/kg bodyweight vet, ongeveer 2 gram/kg bodyweight eiwit en je genoeg calorieën binnenkrijgt, is het prima.

Wat je vind van Calisthenics boeit mij niet erg, maar het zijn geen bs oefeningen.

Voor een pure bodybuilder is het waarschijnlijk beter om te gaan voor de klassieke manier van trainen plus oefeningen.

Wil je graag thuis trainen en wil je geld en tijd besparen en misschien wat meer uitdaging en groei in kracht met meer gymnastische oefeningen, kies dan Calisthenics.

Daarnaast 'weet' een spier niet of dat hij Calisthenics traint of 'bodybuilding'.
Blijf jezelf wel uitdagen en blijf in de ideale range van herhalingen/sets en voeding.
Je wordt sterker door progressive overload op oefeningen, als bijproduct hiervan krijg je meer spiermassa op de spieren die je met deze oefeningen traint. Dit is met je calisthenetics maar beperkt mogelijk, en zeker met oefeningen als air squats etc.
In die zin 'weet' je spier dus wel wat die aan het doen is.
 
Nee, want het is waarschijnlijk nou niet echt leuk om van dagelijks eten wat je wilt of waar je trek in hebt, naar iedere dag hetzelfde. Zolang je gewoon zorgt dat je minimaal 1 gram/kg bodyweight vet, ongeveer 2 gram/kg bodyweight eiwit en je genoeg calorieën binnenkrijgt, is het prima.

Het verschil tussen iets niet leuk vinden en gaan voor het optimale resultaat is vrij groot. Je hebt absoluut een punt. Een strak voedingsschema is heftig, vooral voor een beginner, maar wel effectief.
Wil je optimaal resultaat dan moet je zeker gaan voor perfectie.
Je wordt sterker door progressive overload op oefeningen, als bijproduct hiervan krijg je meer spiermassa op de spieren die je met deze oefeningen traint. Dit is met je calisthenetics maar beperkt mogelijk, en zeker met oefeningen als air squats etc.
In die zin 'weet' je spier dus wel wat die aan het doen is.

Zeker waar over progressive overload. Verdiep je eens in CALISTHENICS.

Wanneer je Air Squats 30 keer kan, dan maak je er een Jump Air Squat van, of een Ninja Air Squat.

Daarnaast zijn er twee manieren om kracht te trainen. Ten eerste door individuele oefeningen en ten tweede via circuit training. Dat laatste wordt vaak gebruikt bij Calisthenics.

Ik doe op dit moment Wendler Powerlifting Program 531, gecombineerd met Calisthenics/bodybuilden.
 
Het verschil tussen iets niet leuk vinden en gaan voor het optimale resultaat is vrij groot. Je hebt absoluut een punt. Een strak voedingsschema is heftig, vooral voor een beginner, maar wel effectief.
Wil je optimaal resultaat dan moet je zeker gaan voor perfectie.
Nee, want qua gains maakt het gewoon geen verschil of je heel de dag rijst met kip/vis en groente eet of gewoon waar je zin in hebt binnen je macro's.
Zeker waar over progressive overload. Verdiep je eens in CALISTHENICS.

Wanneer je Air Squats 30 keer kan, dan maak je er een Jump Air Squat van, of een Ninja Air Squat.

Daarnaast zijn er twee manieren om kracht te trainen. Ten eerste door individuele oefeningen en ten tweede via circuit training. Dat laatste wordt vaak gebruikt bij Calisthenics.

Ik doe op dit moment Wendler Powerlifting Program 531, gecombineerd met Calisthenics/bodybuilden.
Er zitten gewoon te veel limieten aan. Je kan mij niet vertellen dat je bizarre poten zal krijgen van wat air en jump squats. Circuit training zal vooral op je uithoudingsvermogen werken.
 
Om even de vraag van dit topic te beantwoorden.

Wil je kracht trainen ga dan Powerliften, ga naar een sportschool of maak een homegym.

Wil je bodybuilden, ga builden, sportschool of thuis.

Wil je goedkoop en ook effectief trainen. Doe Calisthenics, werkt mee aan spieropbouw, kracht en uithoudingsvermogen.
Gewichten erbij kopen bevordert alleen maar.

Qua voeding zijn je macro bijhouden waarschijnlijk voldoende. Ik hoop dat je dan weet wat je moet doen. Voor beginners is dat vrij lastig.

Voor de rest; powerliften, bodybuilden, calisthenics enz. Is allemaal te combineren ten zij je voor competitie gaat.

Ik hoop dat we het hier over eens zijn, Spanning Tree
 
Trainingsschemas voor thuis, inderdaad is bodyweighttraining niet slecht. Maar dan moet je ook weten hoe en waar eraan beginnen.
Hoe vaak kan je trainen? Als je kan, best minimaal 3 dagen per week en full body workout doen.
Combineer push ups, pull ups, pike push ups, squats, lunges, bridges, planks en dan ben je al goed op weg. Dan kan je de oefeningen zwaarder gaan maken door bij de push ups de benen op een verhoog te zetten, voeten omhoog voor pike push ups, split squats, weighted lunges, langere planks, kortere rusttijden, circuitvorm...

Voor een goed voedingsschema, moet je al weten hoeveel calorieen je mag eten om af te vallen. Dat moet je een beetje gaan zoeken, of kan iemand desnoods voor je uitrekenen.

Succes
 
Even om te reageren op dat calisthenics niet beperkt voor de benen zou zijn, natuurlijk zijn er genoeg oefeningen te bedenken en kun je (vooral explosieve) kracht en massa opbouwen door middel van calisthenics. MAAR! De sportschool blijft in mijn ogen een betere keuze als het gaat om het onderlichaam. Natuurlijk kun je bodyweight oefeningen erbij doen, maar niks gaat boven een paar zware setjes squats. Ik ken best wat mensen die aan calisthenics doen en de meeste trainen hun benen ook nog in de sportschool erbij.
 
Klopt. Calesthenics is erg goed voor explosieve kracht en uiteraard gaat de spiermassa ook deels bijkomen. Maar nooit zoveel als met gewicht trainen. Maar dat is ook het doel niet van calesthenics
 
De meeste 'bodybuilders' hebben ook niet de intentie om zo groot te worden al Phil Heath of Kai Greene. Voor een mooi en gespierd lichaam is Calisthenics echt wel een goede methode.

Voor optimale bodybuilding moet je waarschijnlijk met gewichten aan de gang, zeker waar.
 
Back
Naar boven