Fitness Seller

Trainingschema van 3 dagen in de week voor beginners. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Italianboy

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2010
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
95kg
Basis Bodybuilders Workout.
Workout Programma is afkomstig van:
BodyDesigner.
Deze workout focust zich vooral op fitheid maar ondersteunt ook kracht en spiergroei.
De workout zorgt ook gelijk voor een behoorlijke spiergroei.
Maar het is zeer belangrijk dat je een gezond eet patroon hebt.
Voedings supplementen kunnen daarbij helpen om de juiste elementen aan te vullen, mocht je tekorten hebben. Indien je een voedings supplement gebruikt, gebruik hem dan alleen op de dagen dat je gaat trainen. Consumeer de voedings supplement ruim een 1 uur van te voren voordat je gaat trainen en zorg voor voldoende vocht inname. Maar je kan deze workout ook zeker zonder voedings supplementen gebruiken!

De basis workout die ik je ga geven kun je vergelijken met het bouwen van een huis.
Voordat je een huis gaat bouwen zorg je namelijk ook voor een goede fundering.
Deze workout geldt precies hetzelfde, we zorgen er samen dat er een goede fundering is.

Deze workout geldt voor 3 dagen:

Maandag Woensdag Vrijdag
De dagen die ik niet inplan als trainings dagen, dat zijn rust dagen.
Zodat je lichaam op rust komt en dat het kan herstellen.

Houdt je A.U.B. aan deze dagen en ga vooral niet meer trainen, de kans dat je overtraind raakt is erg groot en kan je ook de nodige vermoeidheids blessures opleveren.

Ben je overtraind dan bouw je géén: kracht, spieren op en ben je zwaar over vermoeid. Herstel van het overtrainen kost ruim een 1,5 week met absolute rust. Erg veel jongeren die beginnen met body builden, daarvan is 80% overtraind van.

Ik laat je een gemakkelijke en veilige wijze zien zodat je niet overtraind raakt en toch erg goed voor de dag komt als een goed gespierde bodybuilder. Genoeg verteld ik ga je laten zien hoe mijn workout eruit ziet.

Voor de basis heb ik maar 6 oefeningen nodig om jou je gewenst resultaat te geven.

Ik noem ze Core-lifts, de Core-lifts zijn Multi-joints oefeningen die je zeker weten het resultaat zullen geven die verwacht.

Belangrijk, bij iedere oefening doe je 4 series met herhalingen.

Serie 1: 15 herhalingen met licht gewicht om op te warmen.
Serie 2: 12 herhalingen met gewenst gemiddeld gewicht.
Serie 3: 8 tot10 herhalingen met een behoorlijk zwaar gewicht.
Serie 4: 8 of 6 herhalingen met het zwaarste gewicht. Doe niet meer herhalingen dan 8/6 x.

Oefening 1: Chest-press

Oefening 2: Deadlifts

Oefening 3: Squats

Oefening 4: Shoulder-press

Oefening 5: Tricep’s

Oefening 6: Bicep’s

http://youtu.be/lERoPU0WYLg

Ik heb het workout programma zelf uitgeprobeerd, ik kan je wel zeggen dat ik na 3 maanden zichtbaar resultaat boekte. Dus ik dacht laat ik het hier maar eens posten. Ik heb de video ingesloten waarvan ik het vandaan heb.
En mede DBB-ers ik weet dat je op de video wel wat foutjes ziet. Maar als je zelf weet hoe het wel moet, dan is dat niet zo'n probleem.

Ik hoop dat ik hiermee mijn steentje kan bijdragen naar dit Forum toe!


 
Die squats in die video van hem :roflol:
 
:rolleyes: beetje rippoff van 5x5...
 
Ik mis een (boven)rug-oefening
 
Ik mis een (boven)rug-oefening

Ik weet, dit schema is dan ook bedoeld voor beginners om in vorm te komen.

Kijk ik zelf heb na drie maanden trainen, nog heel wat specifieke oefeningen erbij gedaan. En ik train nu ook meer dagen dan in deze Work-out staat beschreven.

Ik zelf stoorde mij ook, tijdens de drie maanden dit ik het schema deed.
Dat er niks voor de boven rug in het schema was.

Ik zelf ben dan begonnen te Chinnen (chin-up).
Maar ik heb wel even de mentaliteit van de series over genomen.
15 12 10 8 de series van 4.

later ben ik begonnen met 3 x 10 reps.
Maar het schijnt dat 5 x 5 net zo efffectief is als de 3 x 10 maar dan sneller.
Zo heb ik het tenminste gehoord.

Bedankt voor je reactie
 
Back
Naar boven