AndroidHealthClinic

trainingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik mag sinds kort weer trainen, ik mag alleen nog effe geen incline doen.
\
Wat vinden jullie van dit schema ?

Dag 1 : Rug (15 sets)
Barbell Deadlift (20) 3x10
Dumbbell Shrugs 3x10
One Arm Pulldown 3x10
Wide Cable Row zittend 3x10
Wide grip Pulldown 3x10
Close grip Pulldown 3x10

Dag 2 : Borst, Schouders en Buik (19 sets)
Dumbbell Bench Press 3x10
Barbell Bench Press (20) 2x10
Fly Machine 3x10
Front Raises 2x10
Side Raises 2x10
Crunch Machine 3x15
Crunch Machine #2 3x15

Dag 3 : Benen (15 sets)
Leg Press Machine 3x10
Leg Extention Machine 3x10
Leg Curl Machine 3x10
Sitting Calf Raises Machine 3x15
Smith Standing Calf Raises 3x15

Dag 4 : Armen (18 sets)
Liggend Triceps Raam 3x10
Cable Pushdowns 3x10
EZ Bar curls 2x10
Hammer Curls 2x10
Preacher Curls Machine 2x10
Dumbbell Wrist Curls 3x15
Dumbbell Reverse Wrist Curls 3x15
 
Is zo een 4 dagen split niet wat teveel van het goeie om terug te beginnen ? Het is toch meteen een groot volume voor je schouders. En wat oefeningen die redelijk belastend zijn (wide grip pulldown, benchpress,...) . Ik zou het nu nog nie trekken, maar blijkbaar verloopt het herstel bij jou wel een pak vlotter. Toch beter uitkijken, altijd beter wat te traag dan te snel.
 
Raistlin zei:
Is zo een 4 dagen split niet wat teveel van het goeie om terug te beginnen ? Het is toch meteen een groot volume voor je schouders. En wat oefeningen die redelijk belastend zijn (wide grip pulldown, benchpress,...) . Ik zou het nu nog nie trekken, maar blijkbaar verloopt het herstel bij jou wel een pak vlotter. Toch beter uitkijken, altijd beter wat te traag dan te snel.

Ik kon mijn arm al boven de 90 graden bewegen 2 weken na de operatie :D
en ik ben nog onder begeleiding van me fysio.
Ik doe alle oefeningen met licht gewicht wat ik elke 2 weken verzwaar.
 
Goed schema! :thumbs:

Wel voorzichtig beginnen natuurlijk.
 
Ziet er strak uit. Is er een speciale reden dat je geen squats in je schema hebt?
 
Wou opmerken dat je schouders misschien wat meer, beter, andere aandacht konden gebruiken (achterkant) maar die zijn dus herstellende .. voor de rest vind ik um prima!
 
lionel zei:
Ziet er strak uit. Is er een speciale reden dat je geen squats in je schema hebt?

we hebben alleen een smith rek, en ik wil graag me rug plus knieen heel houden
vandaar dat ik inplaats van dat de leg press doe


AreZje zei:
Wou opmerken dat je schouders misschien wat meer, beter, andere aandacht konden gebruiken (achterkant) maar die zijn dus herstellende .. voor de rest vind ik um prima!

ik wil wel iets van een press oefening erbij gaan doen,
maar daar wil ik nog heel even mee wachten

een oefening voor de achterkant erbij zat ik zelf ook aan te denken,
weet iemand een goeie oefening daar voor ?
 
Ik zou wat meer varieeeren in reps/oefeningen.
 
Ik vind dat je teveel sets voor de rug doet. Ik zou one-arm pulldowns eruit gooien en het houden op 3 a 4 oefeningen, bijv. 1. Chins of wide-pulldowns
2. Deadlifts
3. Barbell rows
(4.) (cable rows)

MAg je voor borst wel bijv. Cable crossovers doen?
DAn zou ik zeker low-pully cable crossovers erin gooien om je bovenkant borst toch te stimuleren!

Voor de rest oke!

Succes
 
Laatst bewerkt:
RubenSossa zei:
Ik vind dat je teveel sets voor de rug doet. Ik zou one-arm pulldowns eruit gooien en het houden op 3 a 4 oefeningen, bijv. 1. Chins of wide-pulldowns
2. Deadlifts
3. Barbell rows
(4.) (cable rows)

MAg je voor borst wel bijv. Cable crossovers doen?
DAn zou ik zeker low-pully cable crossovers erin gooien om je bovenkant borst toch te stimuleren!

Voor de rest oke!

Succes

oh ja, haha, die one arm hoort er niet eens tussen te staan :P lol
maar bedankt

ik ga aan me fysio vragen of ik low cable crossovers mag doen ;)
 
Cross-overs lijken me geen probleem, zijn zelfs goed omdat ze je serratus nog wat kunnen aanspreken. Maar high pulley lijkt me veiliger. Boven-onderborst en dat soort dingen lijkt me in dit stadium toch niet zo van primair belang.

Je kan er in ieder geval snel weer invliegen, ik moest 6 weken wachten voor ik overhead mocht gaan (gewoon mijn armen boven 90 graden brengen) omdat de haakjes anders los konden komen. Echte overhead heeft toch wel bijna 3 maand geduurd.

Off-topic, maar wat hebben ze misschien gedaan ? Alleen shrinkage of echt snij en plak werk ?
 
Bent over lateral raises of rear delt machine voor de achterkant van de schouders.
 
Raistlin zei:
Cross-overs lijken me geen probleem, zijn zelfs goed omdat ze je serratus nog wat kunnen aanspreken. Maar high pulley lijkt me veiliger. Boven-onderborst en dat soort dingen lijkt me in dit stadium toch niet zo van primair belang.

Je kan er in ieder geval snel weer invliegen, ik moest 6 weken wachten voor ik overhead mocht gaan (gewoon mijn armen boven 90 graden brengen) omdat de haakjes anders los konden komen. Echte overhead heeft toch wel bijna 3 maand geduurd.

Off-topic, maar wat hebben ze misschien gedaan ? Alleen shrinkage of echt snij en plak werk ?

Ze hebben een stuk bot weggezaagd die een pees irriteerde
 
RubenSossa zei:
MAg je voor borst wel bijv. Cable crossovers doen?
DAn zou ik zeker low-pully cable crossovers erin gooien om je bovenkant borst toch te stimuleren!

Ik zit net effe te kijken voor die oefening maar ik zie hem nergens
op exrx.net staan.
Heeft iemand mischien een voorbeeldje ??
 
Back
Naar boven