Fitness Seller

Trainingslog #1 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Roy020

Cool Novice
Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
151
Waardering
104
Lengte
1m89
Massa
88kg
Goedemiddag allemaal,

Na een tijd niet aanwezig te zijn geweest op het forum, twee nieuwe banen en een verhuizing verder ben ik er weer!

Ik ben nu sinds dat de sportscholen weer open zijn ( post Corona) serieuzer met mijn voeding en training dan hiervoor. En ik hoop dat met het bijhouden van een log en de eventuele tips ( en gezelligheid) in de chat, ik dit beter ga volhouden en niet na 2 maanden weer maar 1x in de week in de sportschool te vinden ben en de hele dag leef op een banaan en bakje cornflakes...

Mijn programma ziet er momenteel zo uit:

Push Pull Schema 4a5 keer in de week

Vanavond wordt Push: Bench Press, Squads, Military Press, Dumbell Press, Incline Bench en nog wat triceps oefeningen.

Een collega gaf mij een tip om kip en maaltijden te bestellen via Muscle Meat en dat heb ik gedaan nu heb ik dus het volgende eetschema:

Ontbijt: 3 gebakken eieren
Lunch : rijst met 150g kipfilet
Pre Diner: rijst met 150g kipfilet
Diner: Verschillend, hier eet ik gewoon samen met mijn vriendin, dus kan van alles zijn.
Post diner: 250gram kwark met 50g noten
Tussendoor eet ik fruit.

Verder gebruik ik geen supplementen of andere dingen. Maar misschien dat jullie nog tips hebben voor bepaalde shakes, vitamines of creatine.

Uiteindelijk zullen er misschien ook wat foto's in de log komen echter voel ik me daar nu nog niet helemaal chill bij. Wat maaltijd foto's natuurlijk wel.

Morgen geef ik een update hoe de training gegaan!
 
in!
wat doe je op pull dag?
 
Op één of andere manier met goede motivatie rechtstreeks vanuit werk naar de gym gegaan, had er echt zin in, misschien ook wel omdat ik net deze log had gestart. Klinkt gek maar als ik iets nieuws heb met voeding of nieuwe sport kleding heb ik altijd super veel zin om naar de gym te gaan misschien dat dit nu wel weer het geval was!

Training zag er als volgt uit:

- Bench Press 5x5 90kg daarna 3x3 100kg
- Incline bench Press 5x5 75kg
- Military Press 5x5 60kg / Front raises 10kg schijf
- Dumbell Press 5x5 24kg per Dumbell/ Side raises 10kg dumbell
- Triceps oefeningen, weet niet precies de benamingen, variatie in gewicht ( zwaar beginnen en dan 10kg lichter om af te maken)
- Dips, zonder ondersteuning of extra gewicht 12 reps x 5 sets
- Leg press 5x5 200kg

Bij de meeste oefeningen doe ik nog een extra oefening erbij zoals bij de schouder oefeningen.

Helaas was het heel druk in het squad rek dus heb ik in plaats van de squads een leg press gedaan. Voor de rest was het een goede training ik geef het een 8/10.

Misschien dat iemand nog een tip voor mij heeft, het viel mij ineens op dat als ik bench mijn linker hand wijder heb staan dan mijn rechter hand. Is hier een special reden voor of is het gewoon verkeerd aangeleerd?

Zodirect naar de gym voor de Pull dag, extra focus op rug!
 
in!
wat doe je op pull dag?

Tof dat je In bent!

Pull bestaat bij mij uit verschillende rug oefeningen, pull downs ( verschillende variaties) Barbell rows, Pull ups met eigen lichaamsgewicht, en vaak nog wat apparaten. Ook pak ik bicpes met verschillende variaties, dumbells, bars of cables, het ligt er net even aan waar ik zin in heb pak niet 8 bicepes oefeningen vaak 5a6.

Ook loop ik op deze dagen een kwartiertje hard op de loopband en doe ik nog wat core oefeningen.

Als je tips hebt hoor ik het graag!
 
Gisteren weer een lekkere work-out gehad. Rug, Biceps en een stukje cardio.

Pull down close grip 70kg 10x5
Pull down Wide Grip 70kg 10x5
Barbell Row 60kg 10x5

Biceps dumbell curl 14kg 5x5 icm hammer curls 5x5
Bicpes rope 22,5kg 10x5
Biceps barbell 25kg

Core 15min workout

Loopband 15min 11km per uur

Workout was een......... 8/10

Voeding dik in orde:

Ontbijt 3 gebakken eieren
Lunch: rijst met 150gram kip
Pre diner: rijst met 150 gram kip
Diner: nasi met kip en wokgroentes
Post diner: 250ml volle kwark met 50gram noten

Complete dag ging lekker en zat er goed in, na het werk gaan we direct door voor een push dag. Vandaag beginnen we met bench en daarna squat voor wat extra focus op de benen.
 
Na alweer 2 nacht diensten gedraaid te hebben kom ik nog even met de workouts van afgelopen dagen:

het ging prima lekker getrained met vooral focus op de benen, helaas kan ik nu in het weekend niet trainen want heb nog twee nacht diensten en de sportschool sluit in het weekend al om16:00uur.

Voeding gaat super, drink niks anders meer dan water en eet netjes de maaltijden!

Ik zal binnenkort nog even neerzetten wat ik precies gedaan heb de afgelopen trainingen.

6553A552-05BF-4614-A932-82938EB8AEF3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Na 4 nacht diensten in het weekend geen tijd gehad om te trainen :mad: Gelukkig gisteren een goede sessie gedraaid en de voeding deze dagen on point gehouden!

Training dinsdag 15-09-2020

Bench Press 2x5 90kg, 3x3 100kg, voelde gek alsof ik er niet helemaal lekker inzat

Chest Press 100KG 5x10, deze voelde dan wel weer heel goed.

Cable oefeningen verschillend, ging super!

Ik heb daarna nog een incline bench gedaan met lichter gewicht en veel reps 60kg 5x10.

10min hardlopen standje 11.

Rating van de dag...... 6/10

Nog een leuk verhaaltje op de vroege morgen, gisteren na het sporten rond een uur of 4 even snel een boodschapje gedaan, kom ik thuis ligt er een vreemde kat in het kleine stukje schaduw in mijn voortuin. Dus ik uit de goedheid van mijn hart denk weet je wat ik geef dat beestje een beetje water. Dus ik met een schaaltje naar buiten, klapt de deur achter me dicht... shit geen sleutel bij me en dus buitengesloten om het nog erger te maken negeerde die kat me compleet en skipte het water... Helaas niemand in de buurt die een sleutel kon brengen dus wachten op m'n vriendin tot die thuis was rond 18:40 of te wel rondjes lopen met 31 graden op het koppie, ach wel 16000 stappen gezet haha.
 
Tot hoelaat duurt een nachtdienst en kun je dan misschien vroeg trainen ?
 
Tot hoelaat duurt een nachtdienst en kun je dan misschien vroeg trainen ?

Hey man!

Nachtdienst duurt van 21:30 tot 7:00. Door de weeks kan ik dan makkelijk gaan trainen in de vooravond rond 19:00uur echter in het weekend sluit de spotschool al om 16:00uur.

Ik heb inderdaad één keer geprobeerd om na een nachtdienst direct door te gaan naar de sportschool. Dat viel me erg zwaar geen focus en had het ook steeds koud hield het toen maar 45min vol, ik eet in die nachtdiensten ook niet echt veel omdat ik daarin wel mijn schema wil aanhouden. Ik heb het ook nog een tweede keer geprobeerd en dan rond 5uur toch nog wel een maaltijd te nuttigen toen had ik om 7:00 enorm last van mijn maag.

Ik weet niet of je zelf ook nachtdiensten hebt maar heb je misschien tips voor me om toch fitter te zijn rond dat tijdstip na zo'n dienst?
 
Nee, geen tips. Ik ben een avond mens.
Maar sommige sportscholen zijn 24/7 open, dus ik dacht misschien nog een optie om vroeg te gaan.
Ik sla ook wel eens een dag over na een nachtdienst, om de volgende dag, wel een goede training te doen. Goed uitgerust en goed in de voeding dan :thumb:
 
Back
Naar boven