AndroidHealthClinic

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Bezoekers in dit topic

Filmpjes en foto's komt goed. Ga nu ff maaltijd nr. 4 van de avond eten. Heb dan 8 maaltijden gehad. Lekker slapen, hopelijk....en morgenochtend weer ff ertegenaan!

Filmpjes en foto's komt goed. Ga nu ff maaltijd nr. 4 van de avond eten. Heb dan 8 maaltijden gehad. Lekker slapen, hopelijk....en morgenochtend weer ff ertegenaan!

Eigenlijk doe je niets anders dan een baby...eten, slapen en groeien, toch? ;)

Het ideale leven van een man
Eten - Slapen - Neuken - Sporten - Groeien

Werk en al die andere onzin doen we er bij omdat het moet en opgedrongen wordt
:D

Het ideale leven van een man
Eten - Slapen - Neuken - Sporten - Groeien

:D

Helaas ziet het "andere geslacht" dat ietsiepietsie anders...die hebben weer heel andere prioriteiten...;)...die meestal onder de noemer opgedrongen onzin vallen :D

Laatst bewerkt:
Voor een vrouw:

vrienden - gezellig samen eten - praten - emoties delen - vrijen - sporten - shoppen - lijnen (Sonja Bakkeren) - werken - huishouden - man taken geven in huishouden - kinderen - meubels kijken en dan niks kopen - decoratie - ehmm... kan nog wel ff doorgaan...

En héérlijk samen boodschappen doen, en winkelen! ;)

Training Do 31 Dec (ochtend)

Om 08:00u opgestaan, voel me klote na de zware training van gisteravond. 600kcal eiwitshake erin, vitaminepillen, en een energizer van 300kcal.

Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een heerlijk ouderwetse hypertrofische training.

Dumbbell press (flat bench)(zo diep mogelijk zakken):

15x 50kg (per arm)
10x 62kg (per arm)
8x 72kg (per arm)
6x 72kg (per arm)
6x 82kg (per arm)

Dumbbell Flyes (bank onder een hoek van 30graden):

10x 40kg (per arm)
8x 40kg (per arm)
8x 40kg (per arm)
6x 44kg (per arm)

Wil zwaarder naar 50kg maar kan me beheersen! Niet overbelasten, maandag is weer een benchdag!

Cable cross staand (bovenkant borst):

15x 40kg (per arm)
12x 40kg (per arm)
10x 50kg (per arm)
8x 60kg (per arm)

Bench tension press (zakken tot +/- 1cm onder het sticking point en explosief uitduwen):

8x 110kg (close/small grip)
8x 110kg (medium to normal grip)
8x 110kg (wide grip)
8x 110kg (wide grip)
8x 110kg (wide grip)

Zo nu ben ik echt kapot, alsof mijn spieren op knappen staan:D

Binnen 45 minuten na de training (in mijn geval direct erna):

400ml Power shake
400ml Eiwit shake
250ml Fast
300ml Water

Zo en nu HERSTELLEN de komende 3 dagen!!!;)

Sterke kerel! Logje staat wel in de verkeerde sectie eigenlijk :p

Training Do 31 Dec (ochtend)

Om 08:00u opgestaan, voel me klote na de zware training van gisteravond. 600kcal eiwitshake erin, vitaminepillen, en een energizer van 300kcal.

Vanmorgen sinds lange tijd weer eens een heerlijk ouderwetse hypertrofische training.

Dumbbell press (flat bench)(zo diep mogelijk zakken):

15x 50kg (per arm)
10x 62kg (per arm)
8x 72kg (per arm)
6x 72kg (per arm)
6x 82kg (per arm)

Dumbbell Flyes (bank onder een hoek van 30graden):

10x 40kg (per arm)
8x 40kg (per arm)
8x 40kg (per arm)
6x 44kg (per arm)

Wil zwaarder naar 50kg maar kan me beheersen! Niet overbelasten, maandag is weer een benchdag!

Cable cross staand (bovenkant borst):

15x 40kg (per arm)
12x 40kg (per arm)
10x 50kg (per arm)
8x 60kg (per arm)

Bench tension press (zakken tot +/- 1cm onder het sticking point en explosief uitduwen):

8x 110kg (wide grip)
8x 110kg (wide grip)
8x 110kg (wide grip)

Zo nu ben ik echt kapot, alsof mijn spieren op knappen staan:D

Binnen 45 minuten na de training (in mijn geval direct erna):

400ml Power shake
400ml Eiwit shake
250ml Fast
300ml Water

Zo en nu HERSTELLEN de komende 3 dagen!!!;)

Dumbbellpress met ruim 80kg (per arm) en flyes met zo'n 45kg (per arm) :eek:

Ik hoop dat je maandag je nieuwe Super Katana van Titan ter beschikking hebt en ben benieuwd naar wat je shirted gaat pressen.

Alex Moonen komt a.s. maandag ook naar Leon, dus zorg maar dat je inderdaad goed hersteld bent, zodat je een sterke indruk zult maken ;)

Wellicht interessant hier voor de lezers...heb je een favoriet merk wat je supplementen betreft? Zijn er supplementen waar je de voorkeur aangeeft en zijn er ook welke het geld - volgens jou - niet waard zijn? En eet je ook nog vast voedsel? Vond die paar spareribs die je laatst in Maastricht opkreeg maar vies tegenvallen :p.

Falstyr, Ruben & Hummy, tis maar goed dat onze vrouwtjes onze reacties op DBB niet lezen...kregen we meteen nog paar karweitjes erbij ;)

Hey Rene,

De supplementen zijn bijna allemaal wel goed, in die zin, dat ze de elementen bevatten waar het om draait. Echter, men moet per lichaam bekijken wat nodig is.

Algemeen geldt dat de combinatie eiwitten + koolhydraten + leucine het meest anabole effect geeft. Daartoe is het dus belangrijk de juiste koolhydraten en eiwitten in de juiste vorm op het juiste moment te eten.

Koolhydraten kun je onderscheiden op basis van bv de glycemische en insuline index. De afgifte van insuline bepaalt immers voor een deel de mate van eiwitsynthese. Ook de vorm is van belang in relatie tot de tijd die je groeihormoonpieken bedragen. Duurt opname te lang, dan is mogelijk je groeihormoon piek voorbij. Ook de hoogte van je natuurlijke testosteronspiegel is van belang, ook daar stem je je vorm van inname op af.

Dit geldt ook voor de eiwitten, er bestaan ei-eiwitten, caseïne, whey isolaten, hydrolisaten, concentraten etc. Alle hebben ze een andere opnameduur (min of meer), en effect op de insuline afgifte.

BCAA's (vertakte keten aminozuren) zijn ook onmisbaar, het betreft met name leucine, isoleucine en valine. De hoeveelheid is per kg lichaamsgewicht bepaald tot een maximum aan opname.

Als je dit tot in detail wil aanpakken dan wordt het zeer complexe materie. Dit kunnen we best doen, maar dan zullen we het per deelonderwerp moeten aanpakken.

Gr.

Ruud

Hey Rene,

De supplementen zijn bijna allemaal wel goed, in die zin, dat ze de elementen bevatten waar het om draait. Echter, men moet per lichaam bekijken wat nodig is.

Algemeen geldt dat de combinatie eiwitten + koolhydraten + leucine het meest anabole effect geeft. Daartoe is het dus belangrijk de juiste koolhydraten en eiwitten in de juiste vorm op het juiste moment te eten.

Koolhydraten kun je onderscheiden op basis van bv de glycemische en insuline index. De afgifte van insuline bepaalt immers voor een deel de mate van eiwitsynthese. Ook de vorm is van belang in relatie tot de tijd die je groeihormoonpieken bedragen. Duurt opname te lang, dan is mogelijk je groeihormoon piek voorbij. Ook de hoogte van je natuurlijke testosteronspiegel is van belang, ook daar stem je je vorm van inname op af.

Dit geldt ook voor de eiwitten, er bestaan ei-eiwitten, caseïne, whey isolaten, hydrolisaten, concentraten etc. Alle hebben ze een andere opnameduur (min of meer), en effect op de insuline afgifte.

BCAA's (vertakte keten aminozuren) zijn ook onmisbaar, het betreft met name leucine, isoleucine en valine. De hoeveelheid is per kg lichaamsgewicht bepaald tot een maximum aan opname.

Als je dit tot in detail wil aanpakken dan wordt het zeer complexe materie. Dit kunnen we best doen, maar dan zullen we het per deelonderwerp moeten aanpakken.

Gr.

Ruud

De juiste voeding op het juiste moment eten/drinken is inderdaad een complexe materie...wellicht dat je inderdaad eens per deelonderwerp (naar gelang je tijd) iets daarover kunt loggen...b.v. over proteïne...welke eiwitten, op welke tijdstippen enz.

Ik zelf gebruik als enigste supplement wei eiwitten (isolaat) en gebruik deze bij het ontbijt en na de training (in combinatie met snelle koolhydraten zoals b.v. een banaan)...incidenteel gebruik ik ook creatine (denk hierbij aan een periode van 6 weken voor een belangrijke wedstrijd zoals b.v. een NK of een EK). Over de dag verdeeld eet ik veel (magere) kwark, bij de warme maaltijd zalm, kipfilet of beef en voor het slapen gaan dan nog magere melk of yoghurt (caseïne).

Wat een gewichten weer man. :bow:

Hey Ruud :D

Ik heb je log gevonden en ga hem volgen ;-)

Vanmorgen ben je echt diep gegaan geloof ik he (zo zag het er wel uit in ieder geval :eek: )

see jay @ topvorm gym!

grtz Arno

Hey Ruud :D

Ik heb je log gevonden en ga hem volgen ;-)

Vanmorgen ben je echt diep gegaan geloof ik he (zo zag het er wel uit in ieder geval :eek: )

see jay @ topvorm gym!

grtz Arno

Ja Arnie, die Ruud is me d'r ene hè!

Ja Arnie, die Ruud is me d'r ene hè!

ja echt wel, wij zijn inmiddels een beetje gewend aan zijn verschijning en wat hij doet, maar het is echt waanzinnig wat Ruud laat zien met dat ijzer!

respect Ruud!

haha, Gijs gaat flippen als ie ziet dat er iemand op t forum is die meer volume heeft gedraaid dan hijzelf :D

Het is een mooie toevoeging dit krachtige log om dieper op de materie in te gaan. Gewoon wetenschappelijk blijven onderbouwen. Het is gewoon nederlands dus groot deel van de members zal het wel begrijpen.

Kun je misschien eens je voedingsschema posten?

Hey Arno,

Bedankt voor je bericht! Leuk dat je er ook bij gekomen bent.

Ik zie je in het nieuwe jaar weer! Je bent trouwens zelf ook flink vooruit gegaan, ziet er allemaal goed uit kerel!

Gr.

Ruud

Back
Naar boven