XXL Nutrition

Trainingslog AK (BULK) (2 bezoekers)

Users who are viewing this thread

• ak

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
En macros zijn nu

K 600 / E 250 / V 100

Koolhydraten omhoog of eiwitten 300 en rest bij koolhydraten?
Met 90 kg zou ik zeggen eiwitten naar 270 gram, en de rest bij carbs. Maar ik weet niet hoe jouw voedingsschema er verder precies uitziet.

• Like
Waarderingen: ak

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Met 90 kg zou ik zeggen eiwitten naar 270 gram, en de rest bij carbs. Maar ik weet niet hoe jouw voedingsschema er verder precies uitziet.

Veel brood en aardappelen, vandaar mijn keuze voor vet en eiwit.

• Like
Waarderingen: ak
OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
Veel brood en aardappelen, vandaar mijn keuze voor vet en eiwit.
Juist, heb het voorgelegd aan de coach om ipv van nu 4300 pd te eten dit te uppen naar 4600 pd komende 2/3 weken kijken wat dit voor impact heeft.

Laat het later wel weten wat zijn visie hierin is.

jojo94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
7%
Dit is tot nu toe je progress, je bent idd leaner geworden. Om eerlijk te zijn vind ik het kwa massa aan de lage kant aangezien ik voor een eerste kuur een betere respons zou verwachten. Ik denk dat je gains laat liggen. Ik zou de voorkeur geven aan iets vetter worden en het maximale eruit halen.

Bekijk bijlage 541437
Bekijk bijlage 541438
Hij is zwaarder geworden, duidelijk ook leaner. Persoonlijk vind ik het best goed eruit zien. Zou zelf ook liever rustig kcals verhogen en lean uit een kuur komen, zodat je erna op onderhoud kunt gaan zitten om zoveel mogelijk te behouden. dan dat je te vet word en direct wilt droogtrainen. Zie wel vaker mensen 7 kilo aankomen van een 10 weken test only kuurtje bloated af heb je toch ook niks aan lijkt me? Nu gaat dat voor hem niet op omdat hij langer wilt kuren maar toch kun je dan beter ook niet gaan overhaasten? Langzaam verhogen lijkt me beter dan in de kuur weer moeten verlagen omdat je vet word? hoeveel kcals eet je trouwens nu al meer dan pre-kuur?

OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
Hij is zwaarder geworden, duidelijk ook leaner. Persoonlijk vind ik het best goed eruit zien. Zou zelf ook liever rustig kcals verhogen en lean uit een kuur komen, zodat je erna op onderhoud kunt gaan zitten om zoveel mogelijk te behouden. dan dat je te vet word en direct wilt droogtrainen. Zie wel vaker mensen 7 kilo aankomen van een 10 weken test only kuurtje bloated af heb je toch ook niks aan lijkt me? Nu gaat dat voor hem niet op omdat hij langer wilt kuren maar toch kun je dan beter ook niet gaan overhaasten? Langzaam verhogen lijkt me beter dan in de kuur weer moeten verlagen omdat je vet word? hoeveel kcals eet je trouwens nu al meer dan pre-kuur?
Na me cut woog ik rond de 83kg, at ik 2500 calorieen pd icm 3x cardio 30min/5kg joggen pw op het laatst.

Toen op vakantie gegaan kwam thuis 91kg in 10 dagen…. All inclusive vreten in turkije

Hierna wilde ik de bulk beginnen, maar coach gaf aan ff weekje nog cutten om weer even stabiel te worden, maar dit is uit eindelijk 3 weken geworden op 2500 calorieen pd en woog ik weer 86kg

Vanuit hier de bulk beginnen met 3500 calorieen, maar inmiddels 4300 pd icm 1x pw cardio 30min.

Wil die 4600 calorieen pd dus 300 meer 2/3 weken de kans geven kijkend of dit meer gains met zich meebrengt, maar in afwachting op wat de coach hiervan denkt.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015

Je hebt het meteen over te vet worden. Daar gaat het al fout. Heb jij uberhaupt kuurervaring? Ik bedoel je vorige post in dit topic dacht ik ook al van wat praat hij nou weer :rolleyes:

Deze:
Mij leek 8 tot 12 weken ook "normaal" maar bij ons in de sportschool hebben ze mij al vaker gezegd gewoon lekker 250mg pw knallen voor een jaar dan paar maand off en weer door.. snap ook wel dat 1 a 2 kuurtjes per jaar op een gegeven moment niet meer wat oplevert. maar ik geloof ook wel dat het wel goed is om na de 1e kuur van iets van 10 weken off te gaan. alleen al om te voelen hoe dat is, omdat er een kans is dat je het na een jaar misschien niet eens meer wilt/durft en dan al gaat cruisen/blasten. Heb zoiets van dat kan altijd nog wel:D

jojo94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
7%
Je hebt het meteen over te vet worden. Daar gaat het al fout. Heb jij uberhaupt kuurervaring? Ik bedoel je vorige post in dit topic dacht ik ook al van wat praat hij nou weer :rolleyes:

Deze:
Heb indd "nog" geen kuur ervaring, heb wel ervaring dmv luisteren/praten en lezen erover. Wat ik ermee bedoel is waarom zou je het allemaal willen overhaasten? Zou toch jammer zijn als je veel vet/vocht aankomt terwijl je het nu ook kunt beperken door het rustig aan op te bouwen? En daardoor langer kunt door bulken?

Wat jij niet begrijpt aan mijn 2e post begrijp ik niet helemaal? Die 250 pw voor 1 jaar is wat hier bij "ons" in de sportschool vrij normaal is? Dit staat los van wat ik ervan vind.

Verder had ik het over het mentale aspect ervan. Na 10 weken off gaan is wel wat makkelijker dan na 1 jaar? Lijkt me vrij logisch toch? Vooral als het je 1e kuur is? Persoonlijk denk ik dat hoe langer je on bent hoe moeilijker het wordt om off te gaan. Niet om een lichamelijke verslaving ofzo meer de mentale verslaving of "angst" spieren kwijt te raken.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Heb indd "nog" geen kuur ervaring, heb wel ervaring dmv luisteren/praten en lezen erover. Wat ik ermee bedoel is waarom zou je het allemaal willen overhaasten? Zou toch jammer zijn als je veel vet/vocht aankomt terwijl je het nu ook kunt beperken door het rustig aan op te bouwen? En daardoor langer kunt door bulken?

Wat jij niet begrijpt aan mijn 2e post begrijp ik niet helemaal? Die 250 pw voor 1 jaar is wat hier bij "ons" in de sportschool vrij normaal is? Dit staat los van wat ik ervan vind.

Verder had ik het over het mentale aspect ervan. Na 10 weken off gaan is wel wat makkelijker dan na 1 jaar? Lijkt me vrij logisch toch? Vooral als het je 1e kuur is? Persoonlijk denk ik dat hoe langer je on bent hoe moeilijker het wordt om off te gaan. Niet om een lichamelijke verslaving ofzo meer de mentale verslaving of "angst" spieren kwijt te raken.

Waar lees jij veel vet aankomen? Je kunt je beter afvragen waarom je gains laat liggen terwijl je substanties in je lijf spuit om gains te maken.
Indien jouw antwoord daarop vocht en vet is dan snap je toch ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat in je denkwijze?

Wat betreft die 250 year round. Dat is de cruisedosis tussen de blasts in, dat zal je wss verkeerd begrepen óf het zijn retards.
Waarom zou je überhaupt off gaan? Als je na1 kuur alweer off wilt gaan kan je net zo goed niet kuren.
Maar goed, het blijft nooit bij 1 kuur. Zodra de eerste shot erin zit ben je hooked.

jojo94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
7%
Waar lees jij veel vet aankomen? Je kunt je beter afvragen waarom je gains laat liggen terwijl je substanties in je lijf spuit om gains te maken.
Indien jouw antwoord daarop vocht en vet is dan snap je toch ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat in je denkwijze?

Wat betreft die 250 year round. Dat is de cruisedosis tussen de blasts in, dat zal je wss verkeerd begrepen óf het zijn retards.
Waarom zou je überhaupt off gaan? Als je na1 kuur alweer off wilt gaan kan je net zo goed niet kuren.
Maar goed, het blijft nooit bij 1 kuur. Zodra de eerste shot erin zit ben je hooked.
Als je te agressief gaat "bulken" zul je toch te snel teveel eten. waardoor je sneller op het punt komt dat je meer vet aanmaakt? Ondanks je aan het kuren bent is het niet zo dat elke kcal dat je extra eet zorgt voor meer spieren. Dan lijkt mij het toch beter om het rustiger aan op te bouwen, en vet te minimaliseren? Hij is in 7 weken bijna 2.5kg aangekomen en ff een gokje 1% gedropt in bf? Laten we dus zeggen 3,5kilo spier gegaind is opzich niet verkeerd toch? Verder staat hij onder toezicht van een coach, ik ga er vanuit dat die ook wel weet wat die doet?

En over die 250mg pw, die mensen die mij dat "aanraden" zijn geen domme jongens. Zijn vrij rustige gasten met jaren "wedstrijd" ervaring in deze sport. Ik denk eerder dat hun er een andere kijk op hebben? Ff voor de duidelijkheid ik train in Duitsland, misschien dat dat ermee te maken heeft en hun hun eigen strategie erin hebben?

Tuurlijk blijft het niet bij 1 kuur en schiet telkens on en off gaan niet op. Helemaal mee eens, maar denk het het merendeel niet van plan is direct te blasten en cruisen en uiteindelijk levens lang op trt gaat? Tenminste ik moet er niet aan denken, je weet nooit hoe je over een paar jaar in het leven staat. Dus om gelijk zo'n keuze te maken vind ik niet niks. Ik heb het hier meer over het psychische gedeelte ervan. Ik "denk" dat het wel goed is om de 1e keer na een x aantal weken off te gaan. Puur om te weten en te voelen hoe dat is. Zodat het in de toekomst wat makkelijker word als je weer eens wilt off gaan.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Als je te agressief gaat "bulken" zul je toch te snel teveel eten. waardoor je sneller op het punt komt dat je meer vet aanmaakt? Ondanks je aan het kuren bent is het niet zo dat elke kcal dat je extra eet zorgt voor meer spieren. Dan lijkt mij het toch beter om het rustiger aan op te bouwen, en vet te minimaliseren? Hij is in 7 weken bijna 2.5kg aangekomen en ff een gokje 1% gedropt in bf? Laten we dus zeggen 3,5kilo spier gegaind is opzich niet verkeerd toch? Verder staat hij onder toezicht van een coach, ik ga er vanuit dat die ook wel weet wat die doet?

En over die 250mg pw, die mensen die mij dat "aanraden" zijn geen domme jongens. Zijn vrij rustige gasten met jaren "wedstrijd" ervaring in deze sport. Ik denk eerder dat hun er een andere kijk op hebben? Ff voor de duidelijkheid ik train in Duitsland, misschien dat dat ermee te maken heeft en hun hun eigen strategie erin hebben?

Tuurlijk blijft het niet bij 1 kuur en schiet telkens on en off gaan niet op. Helemaal mee eens, maar denk het het merendeel niet van plan is direct te blasten en cruisen en uiteindelijk levens lang op trt gaat? Tenminste ik moet er niet aan denken, je weet nooit hoe je over een paar jaar in het leven staat. Dus om gelijk zo'n keuze te maken vind ik niet niks. Ik heb het hier meer over het psychische gedeelte ervan. Ik "denk" dat het wel goed is om de 1e keer na een x aantal weken off te gaan. Puur om te weten en te voelen hoe dat is. Zodat het in de toekomst wat makkelijker word als je weer eens wilt off gaan.
Daar ga je weer met 'te'. Nogmaals, waar lees je dat? Lees alles even opnieuw als je het nog niet begrijpt.

Over off gaan: onzin reden wat je noemt. Natuurlijk wordt het niet ineens makkelijker om te herstellen (lichamelijk/mentaal) wanneer je het eerder hebt meegemaakt. Daarnaast kan je de ene keer niet met altijd met de andere keer vergelijken.

250 test year round: vraag maar eerst eens na wat de gedachte hierachter is, hoor het graag. 'ze doen wedstrijden' is voor mij wederom een poepargument.

Verder ga je ook de mist in met je rekensom van 3,5 kg SPIER..

Laatst bewerkt:

jojo94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
7%
Daar ga je weer met 'te'. Nogmaals, waar lees je dat? Lees alles even opnieuw als je het nog niet begrijpt.

Over off gaan: onzin reden wat je noemt. Natuurlijk wordt het niet ineens makkelijker om te herstellen (lichamelijk/mentaal) wanneer je het eerder hebt meegemaakt. Daarnaast kan je de ene keer niet met altijd met de andere keer vergelijken.

250 test year round: vraag maar eerst eens na wat de gedachte hierachter is, hoor het graag. 'ze doen wedstrijden' is voor mij wederom een poepargument.

Verder ga je ook de mist in met je rekensom van 3,5 kg SPIER..
Volgens mij is het wel aardig duidelijk wat ik ermee bedoel te zeggen.

Als je de 1e keer direct 5 jaar on gaat is die "drempel" toch veel groter dan na bijvoorbeeld 10 weken? Daarom denk ik dat het wel goed is om een keer off te gaan en een paar weken/maand natty te trainen. Dit zal in de toekomst die drempel om weer eens te willen stoppen kunnen verlagen of juist niet als je herstel zwaar fucked up gaat... maar je hebt er dan tenminste ervaring mee, en een idee hoe het kan gaan verlopen.

Geen idee wat hun gedachten erachter is. maar je ziet het hier bij @ak Toch ook? Zijn coach wil hem toch ook een halfjaar laten blasten? Deze manier was mij ook nog niet bekend. Maar er zal vast wel over nagedacht zijn neem ik aan?

Ok, natuurlijk niet allemaal spieren maar je ziet duidelijk dat hij breder geworden is en in vet gedropt is en 2.5kg is aangekomen.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Volgens mij is het wel aardig duidelijk wat ik ermee bedoel te zeggen.

Ja, dat is mij heel duidelijk. Het kwartje wilt bij jou alleen nog niet vallen:

Beter IETS aan vet gainen en optimaal gebruik maken van alle AAS die je in je lijf spuit dan te voorzichtig te werk gaan en gains laten liggen. Jij maakt er hier op jouw beurt 'te veel eten' en 'te vet worden' van.

Als je de 1e keer direct 5 jaar on gaat is die "drempel" toch veel groter dan na bijvoorbeeld 10 weken? Daarom denk ik dat het wel goed is om een keer off te gaan en een paar weken/maand natty te trainen. Dit zal in de toekomst die drempel om weer eens te willen stoppen kunnen verlagen of juist niet als je herstel zwaar fucked up gaat... maar je hebt er dan tenminste ervaring mee, en een idee hoe het kan gaan verlopen.
Leuke hersenspinsel die jij jezelf hebt aangepraat. De meeste gebruikers zijn al helemaal verpest en vinden het áltijd een hoge drempel om off te gaan. Na een paar keer off gaan vragen ze zich af waarom ze zoveel tijd verpest hebben aan off gaan en proberen dit uit te leggen aan een natty dude die hun ff komt vertellen hoe dat mentaal allemaal werkt wanneer je off gaat.
Geen idee wat hun gedachten erachter is. maar je ziet het hier bij @ak Toch ook? Zijn coach wil hem toch ook een halfjaar laten blasten? Deze manier was mij ook nog niet bekend. Maar er zal vast wel over nagedacht zijn neem ik aan?

Nee ik zie dat hier helemaal niet terug. Zijn gear wordt gedurende de maanden opgeschroeft..waarom zou je in godsnaam tig weken op dezelfde dosis gaan zitten? De rek is er wel uit op den duur, dan is het gear uppen of verlagen.

Ok, natuurlijk niet allemaal spieren maar je ziet duidelijk dat hij breder geworden is en in vet gedropt is en 2.5kg is aangekomen.

Zijn carbs zijn flink opgeschroeft, dus meer maaginhoud en meer vocht. Voor 7 weken op een EERSTE kuur is 2,5 kg aan de lage kant..hij kwam ook nog eens net uit een cut. Zonder gear ga ik dan al hard zodra ik mijn carbs ga uppen.

jojo94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
7%
Ja, dat is mij heel duidelijk. Het kwartje wilt bij jou alleen nog niet vallen:

Beter IETS aan vet gainen en optimaal gebruik maken van alle AAS die je in je lijf spuit dan te voorzichtig te werk gaan en gains laten liggen. Jij maakt er hier op jouw beurt 'te veel eten' en 'te vet worden' van.

Leuke hersenspinsel die jij jezelf hebt aangepraat. De meeste gebruikers zijn al helemaal verpest en vinden het áltijd een hoge drempel om off te gaan. Na een paar keer off gaan vragen ze zich af waarom ze zoveel tijd verpest hebben aan off gaan en proberen dit uit te leggen aan een natty dude die hun ff komt vertellen hoe dat mentaal allemaal werkt wanneer je off gaat.

Nee ik zie dat hier helemaal niet terug. Zijn gear wordt gedurende de maanden opgeschroeft..waarom zou je in godsnaam tig weken op dezelfde dosis gaan zitten? De rek is er wel uit op den duur, dan is het gear uppen of verlagen.

Zijn carbs zijn flink opgeschroeft, dus meer maaginhoud en meer vocht. Voor 7 weken op een EERSTE kuur is 2,5 kg aan de lage kant..hij kwam ook nog eens net uit een cut. Zonder gear ga ik dan al hard zodra ik mijn carbs ga uppen.
Snap donders goed wat jij bedoelt, denk eerder dat jij mij verkeerd begrijpt. Hij is van 2500kcals na 4500kcals gegaan en daarbij heeft hij nog genoeg weken te gaan. Zou toch mooi wezen als je heel die cycle kunt doorbouwen? Ik denk dat zen coach ook zo denkt en niet zomaar zen kcals gaat verdubbelen van 2.5k na 5k. Simpel gezegd zullen ze wel die sweetspot waar jij het over hebt wel opzoeken. Niemand weet precies op hoeveel kcals dat gaat zijn waardoor de kans wat groter is eronder te zitten zoals nu of anders erover te zitten. Zoiets merk je niet in een week tijd? Nu word toch ook pas net duidelijk dat hij wat kan verhogen.

Ik zeg toch ook ik "denk" je bent igg die ervaring dan rijker! Misschien valt het wel mee maar misschien ook niet.

Klopt, Daarin verschilt het indd wel wat maar ik was ook nog niet bekend met een halfjaar blasten of een jaar op 250mg zitten. Wat het idee van het laaste is weet ik ook niet. Zie hem 1 deze dagen nog wel dan vraag ik het hem wel, zelfde geld heb ik het wel verkeerd begrepen.

Tuurlijk speelt dat ook mee, bij mij zelf zit er ook zo goed als direct na een paar dagen meer dan een kilo bij van cut na bulk, maar dat zie ik bij hem niet weer, hij blijft toch nog steeds wel rustig aankomen?

Ik denk dat we het log nu wel genoeg vervuild hebben met deze discussie ik snap wat jij bedoelt, hopelijk jij ook wat ik bedoel of ik daar gelijk in heb zeg ik niet! Dit is gewoon mijn visie op dit moment.

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
Eigenlijk ook gewoon best kut om je eerste kuur gelijk uit een cut te pakken toch
Ik wilde dit eerst ook doen, maar lijkt mij handiger als je wel al weet wat je kcal behoefte is voor te clean bulken
Kan best even duren voor je dat goed uitgevogeld hebt

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
@Camelus

Als je beetje naar onder scrollt zie je dat bij de soortgelijke kuur die TS heeft gedaan meestal maar 2-4kg wordt gewonnen

OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
@Camelus

Als je beetje naar onder scrollt zie je dat bij de soortgelijke kuur die TS heeft gedaan meestal maar 2-4kg wordt gewonnen
Denk wel het echt zwaar per persoon kan schelen wat voor resultaten/bijwerkingen je kan verwachten dus zou je niet blind staren op resultaten van andere. Uiteraard hoop ik ook 10kg spiermassa te winnen liefst in 1 weekend als het ff kan, maar deze sport is iets voor de lange adem.

Weet wel dat me dieeet, zowel de calorieen en macros dagelijks spot on zijn, slaap elke avond 7/8uur en me workouts altijd intens en goed zijn. Dus heb geen idee hoe ik het proces kan “versnellen”, maar die 300 meer calorieen nuttigen die men adviseert vind ik de moeite waard om dit 3 weken te proberen en kijken of dit positief uitpakt.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Eigenlijk ook gewoon best kut om je eerste kuur gelijk uit een cut te pakken toch
Ik wilde dit eerst ook doen, maar lijkt mij handiger als je wel al weet wat je kcal behoefte is voor te clean bulken
Kan best even duren voor je dat goed uitgevogeld hebt

Ja dat is idd ook een dingetje.

OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
Coach is akkoord met de calorie verhoging van 4300 naar 4600 pd. Onderstaand zijn reactie;

“Dat zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Echter staat meer calorieën zeker niet altijd gelijk aan meer daadwerkelijke spiermassa en willen we daarnaast ook ervoor zorgen dat je je eetlust behoud gedurende een lange productieve bouwfase. Ik ben het er echter mee eens dat calorieën best een flinke bump omhoog mogen krijgen wanneer je gewicht lijkt uit te vlakken en eetlust nog steeds lekker hoog is”

Dus of ik ben over 3 weken FAT AF of moet zijwaarts voortaan door de deur opening.

We zullen zien 👍

OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
Gear word tevens ook aangepast;
300 test e / 350 primo pw

Kcal 4600 pd
K 625 / E 275 / V 110

OP
ak

ak

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
> 50%
Afgelopen 3 weken iets meer als een kilo gepakt, maar wel wat leaner geworden dus is kut om er precies een getal aan te plakken, maar kan over 3 weken precies aantonen hoe het heeft uitgepakt.

Bijlagen

• E8DD4D69-C5FE-4B90-AD10-6502F307D518.jpeg
    E8DD4D69-C5FE-4B90-AD10-6502F307D518.jpeg
    144,6 KB · Weergaven: 14

Naar boven