MuscleMeat

Trainingslog AK (BULK)

Users who are viewing this thread

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
24%
Natuurlijk maar technisch minder handig, 9/10 trek je scheef na een paar reps.
Aahja, natuurlijk! Je gebruikt gewoon je dominante arm wat meer.
Bedankt!

• Like
Waarderingen: MDC
OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Arm workout 13 jan 2022

Trainings duur 60min

Rope extensions (warming up)
3x 15x10kg

TRICEP
Close grip bench press (schouder breed grip)
3x 12x80kg

DB skullcrusher
3x 13x15kg

Straight bar pushdown
3x 12x22.5kg

Dips BW (tricep focus)
1x 18 reps
1x 16 reps

BICEP
Ez curl
3x 12x30kg (rug tegen de muur, geen swing)

Db hammer curl uni
3x 8x17.5kg

Standing alternate db curl uni
2x 8x15kg

Spider curl uni
2x 10x12.5kg

Voorarm
Reverse ez curl
2x 15x20kg

Nieuw voor me een arm workout en heb nog nooit zon pomp in me armen gehad. Heb het vrij basic gehouden met oefeningen waarmee Ik bekend ben en alle heads van de tricep/bicep mee pak, zonder supersets/dropsets.

4 oefening per spier met 2/3 werksets per oefening maakt het 11 werksets sets totaal per spier. Vind het veel klinken, maar dacht aangezien dit een pure arm workout is mag dat ook wel. Tijdens de training merkte ik dat het volume toch teveel is en ik waarschijnlijk de volgende arm workout 1 oefening voor zowel tricep en bicep weg doe of experimenteer met supersets. Heb alles wat lager dan normaal in rep range gedaan zodat ik meer gewicht aan kan, voornamelijk bicep.

Zat er nog aan te denken om tricep/bicep door mekaar te trainen, maar toch gekozen voor tricep eerst en daarna bicep. Doe dit standaard ook met me PPL schema spier- voor spiergroep afwerken.

Tips/ aan- opmerking, comment down below, wellicht kan ik het volgende arm workout dan benutten.

Morgen rust 🌈

8603FABB-E410-425E-9329-449397240729.png

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
24%
Standing alternate db curl uni
2x 8x15kg
Zou zelf die vervangen hebben voor een seated incline bicep curl, verder deed ik op arm dag altijd exact hetzelfde als dat jij doet (met beduidend minder gewicht...)

• Like
Waarderingen: ak
OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Zou zelf die vervangen hebben voor een seated incline bicep curl, verder deed ik op arm dag altijd exact hetzelfde als dat jij doet (met beduidend minder gewicht...)
Vind me gewichten niet behoorlijk indrukwekkend, maar houding is wel strikt. Zie gasten in hun log aanzienlijk meer doen dan ik, terwijl ik toch iets zwaarder ben.

Keuze van oefeningen is ff wat aanpassen hier en daar. Eerste puntje is gewoon het volume. Volgende arm workout worden 3 oefeningen bicep/tricep,
3 werksets.

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Lengte
1m86
Massa
88kg
Kan me voorstellen dat 4 oefeningen erg veel is per spiergroep, zou zelf dan ook gaan voor 3.
Ben benieuwd of je dit gaat merken in je push pull schema qua vermoeidheid en kracht. In ieder geval dagje rust morgen ;-)
Was je coach het eens met een arm day tussendoor?

• Like
OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Kan me voorstellen dat 4 oefeningen erg veel is per spiergroep, zou zelf dan ook gaan voor 3.
Ben benieuwd of je dit gaat merken in je push pull schema qua vermoeidheid en kracht. In ieder geval dagje rust morgen ;-)
Was je coach het eens met een arm day tussendoor?
Soms moet je off track gaan…..

Heb elke donderdag me week update met me coach, maar denk dat ie er wel akkoord mee gaat. Eventueel de calorieen uppen ook. Ga denk nog 10 weken bulken voor de cut begint. Zou het ook niet erg vinden om langer te bulken indien dit meer effectief is, hoef niet droog te zijn voor de zomer. Zou het ook niet erg vinden om dit jaar geen wedstrijd te doen en eventueel dit pas in 2023 te realiseren, wat het meest effectief is om spiermassa te maken gaan we doen.

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Lengte
1m86
Massa
88kg
Kan ik me goed voorstellen. Wellicht dat bulken ook wat fijner is voor je humeur met weinig slaap en de drukte van de kleine? Lijkt mij iig dat je wat chagie kan worden van het cutten.
Zelf natuurlijk nooit getraind voor een wedstrijd oid, maar lijkt me als je blijft groeien fijn om lekker ff door te groeien toch. Aan je gewicht te zien nog steeds in een stijgende lijn.
Verhogen calorieën omdat door de extra massa je basis metabolisme omhoog gaat?

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Lengte
1m86
Massa
88kg
Daarnaast ligt je vetpercentage nu niet dermate hoog dat je je hoeft te schamen op het strand ;-) waar zit je nu op? rond de 12%?

OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Kan ik me goed voorstellen. Wellicht dat bulken ook wat fijner is voor je humeur met weinig slaap en de drukte van de kleine? Lijkt mij iig dat je wat chagie kan worden van het cutten.
Zelf natuurlijk nooit getraind voor een wedstrijd oid, maar lijkt me als je blijft groeien fijn om lekker ff door te groeien toch. Aan je gewicht te zien nog steeds in een stijgende lijn.
Verhogen calorieën omdat door de extra massa je basis metabolisme omhoog gaat?
Op 5000 kcal kom ik “te weinig” aan, dus zal dit verhoogd worden met 200/300 verwacht ik. Bulken is opzich wel lekker, maar mensen onderschatten vaak hoeveel 5000kcal zijn vooral als je geen koek/snoep eet. Constant bloated en een vol gevoel, maar dan nog moet eten. Mis je 1 eetmoment kan je zeggen “ooh, eet volgende maaltijd wel dubbele” maar daar kom je wel op terug als het zover is. Je moet op tijd beginnen met eten anders haal je het gewoon simpelweg niet. Begin bulk/cut is vaak het lekkerst, want dan boek je resultaten naar wat je doel is en je hoeft niet te pushen qua voeding.

OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Daarnaast ligt je vetpercentage nu niet dermate hoog dat je je hoeft te schamen op het strand ;-) waar zit je nu op? rond de 12%?
Vet % heb ik geen idee van, als het te hoog word stopt de bulk zoiezo aangezien spiermassa met een te hoog vet percentage moeilijker te maken is dan dat je wat leaner bent. Let er wel op ben 24/7 bloated, dus me taille is zoiezo altijd paar cm ruimer aangezien de bulk nu wel heavy begint te worden. Zou ik paar dagen op onderhoud eten dan drop ik snel paar kilo (vocht) en me taille krimp ook paar centimeters.

700 koolhydraten pd, maakt je een vocht ballonetje 🐷

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Lengte
1m86
Massa
88kg
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Dat ik jaren terug rond de 4000 at en dat veelal uit kip en rijst, blender shakes bestond etc kwam het me al me neus uit

• Like

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
24%
Op 5000 kcal kom ik “te weinig” aan, dus zal dit verhoogd worden met 200/300 verwacht ik. Bulken is opzich wel lekker, maar mensen onderschatten vaak hoeveel 5000kcal zijn vooral als je geen koek/snoep eet. Constant bloated en een vol gevoel, maar dan nog moet eten. Mis je 1 eetmoment kan je zeggen “ooh, eet volgende maaltijd wel dubbele” maar daar kom je wel op terug als het zover is. Je moet op tijd beginnen met eten anders haal je het gewoon simpelweg niet. Begin bulk/cut is vaak het lekkerst, want dan boek je resultaten naar wat je doel is en je hoeft niet te pushen qua voeding.
Deze uitspraak was ik dus vanochtend tijdens m'n vaste 30-40km fiets rondje over na aan het denken. Cutten ben ik bekend mee en ik weet hoe ongelofelijk kut dat je dat kunt maken, het constant koud hebben, wakker worden met honger, lage bloeddruk, dromen over eten het licht instabiele humeur etc etc.
Verdomd vreten ben ik ook bekend mee, geef mij een joint en ik knal er makkelijk 6000kcal in waarvan 3500-4000 in 2 uur. Maar 4000 kcal krijg ik persoonlijk zonder een joint al niet naar binnen gewerkt op een dag, misschien wel zo'n 2-3 keer per week, maar geen 7. Laat staan dat je nog meer moet. Al helemaal zonder complete crap lijkt het me lastig. Met snoep, chips, Ben & Jerry's enzo kom je nog wel een eind. Maar ook dat helpt je lichaam niet. Shakes maken waar je gewoon flinke scheuten olijfolie in flikkert lijkt me nog een optie maarja wat is dat nou voor plan, 100ml olijfolie door shakes heen gaan flikkeren puur voor de kcal.

Ook de fysieke discomfort lijkt me een hel.
Ik dacht altijd: oooh die 4-5k kcal bodybuilders hebben het makkelijk, maar na vanochtend een goed uur in m'n hoofd gepuzzeld te hebben hoe je dan moet eten (als je het met enigszins fatsoenlijke voedingsmiddelen wilt doen). Ben ik daar toch wel op terug gekomen. Leek me ronduit disgusting waar ik uitendelijk op uit kwam. Beetje bulken lijkt me prachtig, force feeden naar 5k kcal lijkt me echt best een hel. Vooral omdat je het ie-de-re dag weer moet doen.

OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Timing is key. Geen meal overslaan anders ben je heel de dag met een inhaalslag bezig. Indien het echt heavy word pak je een blender en dan kan je best een makkelijke shake maken met 1000kcal die je zo wegdrinkt.

Havermout 100gr
Melk 300ml
Jam 50gr
Banaan
Extra water om het meer vloeibaar te maken, kunt meer melk doen maar kan slecht tegen (te)veel zuivel dus ben hier huiverig mee. Ijsklontjes erin voor een frisse boost.

Dit is vaak de basis en hierop kan je bijv pindakaas toevoegen indien vetten tekort of choco pops etc etc noem het maar op om je macros te halen.

Je maag went er wel aan dat je veel moet eten, maar 3x pd goed poepen bijv is normaal en “zin” in je volgende maaltijd dat is al ff geleden dat ik dat gehad heb. Maar als het zo makkelijk allemaal was dan was iedereen wel buffed. Train nu bijna 7 jaar, maar ben van 60/65kg naar 95kg gegaan dus is wel ff een verschil. Scheelt wel toen ik me partner leerde kennen 7 jaar geleden dat zij uit een sport gezin kwam en ik meer uit een mac donalds gezin dus leerde behoorlijk veel qua voeding in korte tijd en dit heeft me enigszins goed op weg geholpen. Ben blij dat ze me op het begin keer meenam naar de gym. 😛

Laatst bewerkt:

Sjimpiej1986

-
Elite Member
Lid geworden
9 nov 2021
Lengte
1m86
Massa
88kg
Ja shake is fijn. Je zou ook kwark in de shake kunnen gooien met beetje water erbij.
Ontbijtshake voor mij is altijd havermout, peer, kwark, pindakaas (AH 100% naturel), half glas water en blenderen maar. Drinkt zo weg en mooie verhouding EKV.
Banaan en jam natuurlijk extra calorieen dus goed voor je bulk ;-)

• Like

MDC

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 dec 2019
Lengte
1m76
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
pindakaas (AH 100% naturel)
Toch een duidelijk verschil als je deze neemt i.p.v. een standaard versie (laten we zeggen calvé). Proef je meteen het verschil in toevoegingen hoef je niet voor naar ingrediëntenlijst te kijken.

OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Toch een duidelijk verschil als je deze neemt i.p.v. een standaard versie (laten we zeggen calvé). Proef je meteen het verschil in toevoegingen hoef je niet voor naar ingrediëntenlijst te kijken.
Ga het proberen volgende keer, thanks!

• Like
Waarderingen: MDC
OP
ak

ak

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
> 50%
Toevallig vd week nog een back lat spread gemaakt, is wel even leren vanuit welke hoe je optisch het beste eruit komt.

Oefenen, oefenen, oefenen…
555E2AFE-B7D8-493A-AF3F-8EE2D28BD4D2.png

BW 95kg

Gorillagainz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 apr 2020
Lengte
1m81
Massa
136kg
Vetpercentage
> 50%
Soms moet je off track gaan…..

Heb elke donderdag me week update met me coach, maar denk dat ie er wel akkoord mee gaat. Eventueel de calorieen uppen ook. Ga denk nog 10 weken bulken voor de cut begint. Zou het ook niet erg vinden om langer te bulken indien dit meer effectief is, hoef niet droog te zijn voor de zomer. Zou het ook niet erg vinden om dit jaar geen wedstrijd te doen en eventueel dit pas in 2023 te realiseren, wat het meest effectief is om spiermassa te maken gaan we doen.
Ben benieuwd naar de reactie van je coach. Je zit niet voor niks bij een coach toch zeker als hij aangeeft geen fan te zijn van een aparte armday. Dan laat je je overhalen door een paar randoms op een forum waarvan 90% zelf armen als knakworsten heeft.

Ik zou eerder gewoon je coach volgen en na elke workout wat extra armen pakken dan zelf je hele schema gaan alteren. Maar dat is mijn mening, je zat bij Kay toch? Heb hem wel hoog aangeschreven staan.

Onit

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2019
Lengte
1m94
Massa
98kg
Ben benieuwd naar de reactie van je coach. Je zit niet voor niks bij een coach toch zeker als hij aangeeft geen fan te zijn van een aparte armday. Dan laat je je overhalen door een paar randoms op een forum waarvan 90% zelf armen als knakworsten heeft.

Ik zou eerder gewoon je coach volgen en na elke workout wat extra armen pakken dan zelf je hele schema gaan alteren. Maar dat is mijn mening, je zat bij Kay toch? Heb hem wel hoog aangeschreven staan.
Stick to the plan @ak, anders kan je net zo goed geen coach nemen. Bij je coach een balletje opgooien kan altijd en dan horen hoe hij erin staat.

• Like

Naar boven