AndroidHealthClinic

Trainingslog Alincane (cut)

Bezoekers in dit topic

01-07-2022
Trainingsduur: 65 minuten

Goede sessie, veel kracht vooral in het begin. Bij borst goede pomp gekregen, ook backoff setjes erbij geplakt voor die extra verzuring. Alles kunnen verbeteren (progressive overload) behalve lat pulldown, vind dat altijd veel kracht kosten. Ik let erg op de uitvoering, dus als ik een halve herhaling fout uitvoer tel ik hem niet. Gewicht gaat in een goed range naar beneden.

Door de intensiteit te verhogen, is mijn kracht hoger. Vandaar dat ik laat in de cut, wel veel kan verhogen. Omdat ik alles te laag deed.

Volgende gaat verhoogd worden: Machine chest press plat, seated dumbbell press, side raises, dumbbel row uni, biceps curl.

1656684831895.png
 
02-07-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Gaat qua progressive overload erg goed, heb steeds dat ik moet verhogen. Dat is mooi dat ik nu meer geef, zodat ik ook als de bulk gaat beginnen ik redelijk hoge gewichten kan hanteren. Bij dumbbell calf raise voel ik hem niet meer, dus zit er aan te denken deze eruit te halen. Het is een oefening die ik helemaal op het laatst doet, dan heb ik vaak geen concentratie meer omdat ik graag weg wil. Calf raise op leg press is echt een fijne, hoge herhalingen maar enorme verzuring.

Vandaag nog weer even een plan maken om over paar dagen weer met een goed plan door de supermarkt te lopen. Wil zo min mogelijk geld uitgeven, maar alles kunnen eten wat ik moet eten op een dag.

Morgen progressie update.

1656753477398.png
 
02-07-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Gaat qua progressive overload erg goed, heb steeds dat ik moet verhogen. Dat is mooi dat ik nu meer geef, zodat ik ook als de bulk gaat beginnen ik redelijk hoge gewichten kan hanteren. Bij dumbbell calf raise voel ik hem niet meer, dus zit er aan te denken deze eruit te halen. Het is een oefening die ik helemaal op het laatst doet, dan heb ik vaak geen concentratie meer omdat ik graag weg wil. Calf raise op leg press is echt een fijne, hoge herhalingen maar enorme verzuring.

Vandaag nog weer even een plan maken om over paar dagen weer met een goed plan door de supermarkt te lopen. Wil zo min mogelijk geld uitgeven, maar alles kunnen eten wat ik moet eten op een dag.

Morgen progressie update.

Bekijk bijlage 561116
Jij traint best raar.
Squats 6-8 doe je 11-10-8
Leg press 8-12 doe je 15-11-12
Extensions 12-15 doe je 17-15
Calf raise 8-12 doe je 18-20-15
calf raise leg press 10-15 doe je 34!!-26-24

Zou je je gewichten niet proberen enigszins binnen die beoogde range in te stellen? Ipv dat je eigenlijk bij al je oefeningen er ver buiten zit.
Had zelf echt alles verhoogt en die calf raises 2-3 stappen.
 
Jij traint best raar.
Squats 6-8 doe je 11-10-8
Leg press 8-12 doe je 15-11-12
Extensions 12-15 doe je 17-15
Calf raise 8-12 doe je 18-20-15
calf raise leg press 10-15 doe je 34!!-26-24

Zou je je gewichten niet proberen enigszins binnen die beoogde range in te stellen? Ipv dat je eigenlijk bij al je oefeningen er ver buiten zit.
Had zelf echt alles verhoogt en die calf raises 2-3 stappen.
Ik ben eigenlijk bezig met instellen. Nu ik op hogere intensiteit train, kan ik opeens veel meer herhalingen maken. Nu kan ik dus zwaarder. En dat doe ik ook, ah dan ga ik die calf raise op leg press wel sneller verhogen.
 
Ik ben eigenlijk bezig met instellen. Nu ik op hogere intensiteit train, kan ik opeens veel meer herhalingen maken. Nu kan ik dus zwaarder. En dat doe ik ook, ah dan ga ik die calf raise op leg press wel sneller verhogen.
Je hebt toch een doel rep range? Stel 8-12. Zodra je sets buiten de 12 komen verhoog je toch gewoon? Dat is de hele essentie van die rep range die je bedacht hebt.
Dus persoonlijk zou ik alles verhogen behalve de LLC en de leg press.
 
Je hebt toch een doel rep range? Stel 8-12. Zodra je sets buiten de 12 komen verhoog je toch gewoon? Dat is de hele essentie van die rep range die je bedacht hebt.
Dus persoonlijk zou ik alles verhogen behalve de LLC en de leg press.
Oke ga ik doen, thanks!
 
Ik ben eigenlijk bezig met instellen. Nu ik op hogere intensiteit train, kan ik opeens veel meer herhalingen maken. Nu kan ik dus zwaarder. En dat doe ik ook, ah dan ga ik die calf raise op leg press wel sneller verhogen.
Beetje hetzelfde als de zon schijnt word ik natter dan in de regen?
 
kromme zin of niet :P
Ik bedoel ermee;
Je traint harder en kunt meer reps schijnbaar, wat wel heel raar is. iig voor mij, misschien voor andere niet. Hoe zwaarder/intensiever je traint hoe MINDER reps je “normaal” zou moeten kunnen doen.
 
Ik bedoel ermee;
Je traint harder en kunt meer reps schijnbaar, wat wel heel raar is. iig voor mij, misschien voor andere niet. Hoe zwaarder/intensiever je traint hoe MINDER reps je “normaal” zou moeten kunnen doen.
Ik denk dat ie, kort door de bocht, bedoelt:
Ik ben gestopt met trainen als een pussy en geef nu alles, waardoor ik meer reps kan doen dan ik voorheen gewend was.
 
Ik denk dat ie, kort door de bocht, bedoelt:
Ik ben gestopt met trainen als een pussy en geef nu alles, waardoor ik meer reps kan doen dan ik voorheen gewend was.
Dat zou idd ook heel goed kunnen, scherp!
 
Ik denk dat ie, kort door de bocht, bedoelt:
Ik ben gestopt met trainen als een pussy en geef nu alles, waardoor ik meer reps kan doen dan ik voorheen gewend was.
ja dat. Ik zit dus nog niet op het goede gewicht te trainen vandaar de vele reps . Daarom ga ik ook steeds in stapjes hoger.
 
  • Like
Waarderingen: ak
03-07-2022

Progressieupdate:
Ochtendgewicht: 76,3 kg
Gemiddelde gewicht: 76,17 kg

Cut verloopt goed. Gewicht gaat weer in een goede range naar beneden door de verlaging in kcal inname. Verschil met gemiddelde gewicht van vorige week - 0,7kg. Mijn rug oogt wat droger te worden. Het is goed vol te houden, vooral consequent blijven. Deze week begonnen met wat meer volume te eten, dit geeft verzadiging en je bent een aantal minuten flink aan het kauwen wat ook prettig is in een cut. Hopelijk gaat mijn buik binnenkort ook droger worden. Opvallend is dat mijn biceps redelijk groot blijven (op deze foto's zie je dat niet goed).





Gemiddelde wegingen van deze week. Gisteren vergeten..

1656829250217.png
 
Laatst bewerkt:
05-07-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Erg goede sessie gehad. Begonnen met bench press, en het leek alsof ik meer kracht had. Kwam waarschijnlijk ook door een vroege grote maaltijd. Lat pulldown ging verrassend goed. Helaas me niet kunnen verbeteren om machine incline chest press. Boodschappen gedaan voor het eerst diepvries kip gekocht, ga dat zo dadelijk prep klaar maken. Ben benieuwd hoe dit smaakt.


1657037249244.png
 
Die kipfilet uit de diepvries smaakt prima. Ik kook hem in water 75g kip, als het water kookt nog 6 á 7 minuten met zout. En dan heb je 22g eiwitten. Haha ik ben blij.
 
06-07-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Geoefend met myo reps (ben wel benieuwd waar het voor staat). Gelijk toe kunnen passen en dit heeft zeker effect gehad op back squat en leg press. Deze waren beide ook verhoogd in gewicht, en ik drukte flink door. Je lichaam heeft dus behoefte aan een pauze / zuurstof.

Ochtengewicht was vandaag 75,4 kg. Dus dat gaat goed, had vandaag nog foto's gemaakt in een andere lichtsetting maar vind dat er echt nog wel 5kg af moet wil je spreken van een goede droge fysiek. Misschien kom ik dan zelfs tot de conclusie dat ik zelfs nog lager dan 70kg moet gaan. Geen idee, kijk ik tegen die tijd wel weer. Het is goed vol te houden, voel me wel klein. Maar wat ik allemaal had was voornamelijk vet.

Morgen rustdag 👍

1657100012212.png
 
11-07-2022
Progressieupdate:

Ochtendgewicht: 73,5 kg
Gemiddelde week gewicht: 75,16 kg

Flinke tegenslag gehad. Vind dat ik dat hier ook bij moet vermelden. Ik ben ongeveer 8 jaar drugs verslaafd geweest, meerdere klinieken gezien. En enorm veel verschillende hulpverlening gehad, ik was na mijn laatste opname 10 maanden clean gebleven. Daarvoor 4 maanden. Het gaat dus enorm goed, alleen ben ik dit weekend teruggevallen in gebruik. Enorme teleurstelling, aangezien je je familie weer teleurstelt. En jezelf. Ik geef niet op en heb na gebruik (wat gelukkig niet veel was) me herpakt. Terug naar bodybuilding.
Hierdoor ben ik wel veel meer afgevallen, en het enige wat er dan door mijn hoofd gaat is dat dit spierverlies is. Heb slecht gegeten. Mijn vraag is dus, is het nu handig om alsnog door te gaan met cutten. Of zal ik nu doordat ik mogelijk spierverlies heb snel gaan bulken?

Mijn doel was 10% vetpercentage. Ik weet niet wat goed is...
 
Laatst bewerkt:
Een paar punten zorgen er niet voor dat je al je spiermassa verliest joh. Dat gewichtsverlies is eerder vocht en darminhoud omdat je slecht gegeten hebt en waarschijnlijk hebt liggen zweten als een dolle.

Gewoon doorgaan waar je gebleven was. Niet te lang blijven hangen in je foutje van het weekend. Vooruit kijken. Was je aan het cutten? Gewoon door cutten. Niet je plannen gaan veranderen op een paar domme punten in 't weekend.

Herpak. Focus op waar je naartoe wilt. Niet te lang boos blijven... En gas erop :)
 
Een paar punten zorgen er niet voor dat je al je spiermassa verliest joh. Dat gewichtsverlies is eerder vocht en darminhoud omdat je slecht gegeten hebt en waarschijnlijk hebt liggen zweten als een dolle.

Gewoon doorgaan waar je gebleven was. Niet te lang blijven hangen in je foutje van het weekend. Vooruit kijken. Was je aan het cutten? Gewoon door cutten. Niet je plannen gaan veranderen op een paar domme punten in 't weekend.

Herpak. Focus op waar je naartoe wilt. Niet te lang boos blijven... En gas erop :)
Oke dat is wel waardevol. Thanks.
 
11-07-2022
Progressieupdate:

Ochtendgewicht: 73,5 kg
Gemiddelde week gewicht: 75,16 kg

Flinke tegenslag gehad. Vind dat ik dat hier ook bij moet vermelden. Ik ben ongeveer 8 jaar drugs verslaafd geweest, meerdere klinieken gezien. En enorm veel verschillende hulpverlening gehad, ik was na mijn laatste opname 10 maanden clean gebleven. Daarvoor 4 maanden. Het gaat dus enorm goed, alleen ben ik dit weekend teruggevallen in gebruik. Enorme teleurstelling, aangezien je je familie weer teleurstelt. En jezelf. Ik geef niet op en heb na gebruik (wat gelukkig niet veel was) me herpakt. Terug naar bodybuilding.
Hierdoor ben ik wel veel meer afgevallen, en het enige wat er dan door mijn hoofd gaat is dat dit spierverlies is. Heb slecht gegeten. Mijn vraag is dus, is het nu handig om alsnog door te gaan met cutten. Of zal ik nu doordat ik mogelijk spierverlies heb snel gaan bulken?

Mijn doel was 10% vetpercentage. Ik weet niet wat goed is...

Bekijk bijlage 562128

Bekijk bijlage 562129
Keer off track gaan zorgt er niet voor dat je ineens alles kwijt bent, puur voor je eigen gezondheid zou ik afblijven vd drugs.

Ga deze week keer naar de zonnebank en gegarandeerd dat je visueel 2kg vet kwijt bent. De definitie in je abs komen dan nog beter door.

Je bent dichtbij een solide “basis” om te gaan bulken. Als je zo doorgaat ben je eind vd zomer echt gruwelijk in shape om hele mooie/lange bulk te doen in de wintermaanden.
 
Back
Naar boven