Fitness Seller

Trainingslog Alincane (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Was de 82.5 1x of is dat je gewicht op werksets ?
 
Btw, zag dat je gister ook al UB had en vandaag weer ofwa?

Heeft totaal 0 nut als je binnen 48/(72)uur dezelfde spiergroep traint, uitzonderingen daargelaten. Je hindert alleen je herstel waardoor je volgende sessie minder zal lopen.
 
Vind 15 reps met 40kg en 10 reps met 60k echt al veels te veel voor 1 set. Zou het zelf verdelen in 2 misschien 3 sets.
Bovenstaande gewicht icm de reps gaan hem zeker kracht kosten die hij moet spenderen aan die 82.5kg.
Hoe zou jij hem doen als je 82,5kg max werkset gaat doen?

In welke stapjes?
 
19-07-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Toch wel iets verkeken erop dat ik een week niet getraind had. Maar wou toch proberen om met dezelfde gewichten / herhalingen te beginnen waarmee ik geëindigd was. Niet zo'n succes, gelijk ook op sommige oefeningen lichter gewicht genomen. Bijvoorbeeld bench press, wat redelijk lekker ging op 60kg. Door die myo techniek kan ik max 2 extra drukken (maar durf eigenlijk maar 1 te doen).
Energie was redelijk goed, maar zal door het weer ongetwijfeld beïnvloed zijn. Had op het laatst ook totaal geen zin meer. Het was wel lekker rustig in de gym.

Vandaag lat pulldown uni gedaan, hier spreek ik de lats duidelijk meer aan. Dus dit ga ik nu standaard doen.

Ochtendgewicht was: 74,8 kg (jullie zeiden al dat kan ook komen door de zonnebank en vocht vast houden).

Morgen lowerbody 👍

Bekijk bijlage 562875
Vandaag LB, maar je schrijft over BP, snap er geen F van
 
Btw, zag dat je gister ook al UB had en vandaag weer ofwa?

Heeft totaal 0 nut als je binnen 48/(72)uur dezelfde spiergroep traint, uitzonderingen daargelaten. Je hindert alleen je herstel waardoor je volgende sessie minder zal lopen.
Gisteren upperbody. Vandaag lowerbody.
 
Vandaag LB, maar je schrijft over BP, snap er geen F van
huh nee er is verwarring geloof ik. Ik schrijf over squatten.

Gisteren goede upperbody gehad, vandaag ging de lowerbody dus kut op squatten.
 
Whaha, mijn fout denk ik.

Voor squat kan het ook wel wat ik zei. 33 reps met lege stang wordt je toch gek van.
Think Big, jij bent de sterkste !
Ik laat iedereen met 30kg beginnen, dan maar eerst opwarmen met legpress.
 
Maar na die werkset kreeg ik een enorme kramp / steek achterkant bovenbeen.
Heb dit ook wel eens ooit gehad. Wat mij hielp was:
1- Meer warming-up setjes doen, als ik 82.5 werkset doe, dan doe ik, 15x air squat, 15x bar, 10x40, 8x50, 6x60, 4x70, 2x75.
2- Bij je air squat / lege bar /40kg setjes, wat breder gaan staan, aardig ver beneden parallel squatten zodat je die liezen ook goed opwarmt en stretched. Sindsdien nooit meer gehad eigenlijk.
 
Heb dit ook wel eens ooit gehad. Wat mij hielp was:
1- Meer warming-up setjes doen, als ik 82.5 werkset doe, dan doe ik, 15x air squat, 15x bar, 10x40, 8x50, 6x60, 4x70, 2x75.
2- Bij je air squat / lege bar /40kg setjes, wat breder gaan staan, aardig ver beneden parallel squatten zodat je die liezen ook goed opwarmt en stretched. Sindsdien nooit meer gehad eigenlijk.
Oh goede tips. Moet ik wel eerst rust nemen? Want ik voel hem dus nu nog steeds.
 
Vooraf(en nadien) aan elke training goed rekken en strekken, en ik doe 8 minuten elliptical trainer. Air Squat vooraf etc is complete onzin, Dat doen veel vrouwen in groepje gezellig samen.
Als je sets maakt met +80kg squats, ga je niet met lege stang lopen te trainen. Bereid je voor op het zware werk, denk groot en own the squat rack.
 
Air Squat vooraf etc is complete onzin
Lol? Air squats zijn fucking heilig als warming-up, hier kun je vrij bewegen zonder dat je die bar al in je nek hebt. Even goed diep zakken, wat op en neer wiggelen om je adductors even wat te stretchen, even op je hurken zitten om alles lekker te stretchen. Knieën even wat warm te laten worden. Desnoods maak je er een halve side lunge van.
 
22-07-2022

Dacht deze week elke keer wanneer ik op de weegschaal stond. Waarom gaat hij niet naar beneden ik houd me goed aan mijn voedingsplan. Maar ik had nog een cijfer in mijn hoofd wat één weging was (rond de 73kg) alleen dat was misschien 1 dag + vocht / maag inhoud. Even de gemiddelde gewichten erbij gepakt, en blijkt dat ik nog steeds in een goede range naar beneden ga. Al ben ik dit cutten nu wel beu, ik denk steeds meer aan zoetigheid of de wrapper bij de Burger King.

In totaal nu zo'n 14 kg kwijt (was al begonnen voordat ik alles ging registreren) kom van 89kg.

Vanmiddag of vanavond upperbody / daarna log.

edit. week 28 = week 29.

1658489402458.png
 
31-07-2022

Progressieupdate:
Niet langer verhaal maken en dramatischer dan het was. Het waren gewoon 2 kut weken, niet of nauwelijks in de gym geweest. Wel hier en daar wat hard gelopen / wandelingen gedaan. Voel me nu weer goed, morgen ga ik op de weegschaal staan en zie ik of ik ook hierdoor ben aangekomen (waarschijnlijk wel, heb niet alles getrackt en ben onder de zonnebank geweest dus houd wat vocht vast). Morgen dus een begin gewicht.

Cut verliep tot 2 weken geleden goed. Nu ga ik er weer voor. Strikt eten, en vandaag een arm / shoulder day. Verder vandaag update ik die sessie.

Ik vind mijn armen, benen wel vreselijk dun worden. Borst blijft ook weinig van over. Ben heel benieuwd als ik lean ga bulken hoe de massa zich gaat opbouwen, hopelijk een langzame bulk. Moet hier nog informatie over winnen, wat ik doe bij ak . Maar is nu nog niet aan de orde ik heb de 10% vetpercentage nog niet behaald, dus moet waarschijnlijk weer 5 á 6 kg.

Vanaf morgen mijn defict (zo noem je negatief energiebalans toch?) verlagen naar 2000 kcals per dag om gas te geven. Verder 1 x per week 30 min joggen / hardlopen.

*benen heb ik er ff bij gedaan verwacht dat ze niet verder gaan slinken ze blijven zo klein. Dus voor later om te vergelijken of mijn benen gegroeid zijn.

Flex (aangespannen abs) + andere belichting (leuk effect, maar niet realistisch) + bewijs dat ik naar de zonnebank ben geweest voor de 2e keer . Maybe dat ik een abonnement neem als dat niet zo duur is.
2e niet aangespannen maar de belichting was wel optimaal

👍
 
Laatst bewerkt:
31-07-2022

Progressieupdate:
Niet langer verhaal maken en dramatischer dan het was. Het waren gewoon 2 kut weken, niet of nauwelijks in de gym geweest. Wel hier en daar wat hard gelopen / wandelingen gedaan. Voel me nu weer goed, morgen ga ik op de weegschaal staan en zie ik of ik ook hierdoor ben aangekomen (waarschijnlijk wel, heb niet alles getrackt en ben onder de zonnebank geweest dus houd wat vocht vast). Morgen dus een begin gewicht.

Cut verliep tot 2 weken geleden goed. Nu ga ik er weer voor. Strikt eten, en vandaag een arm / shoulder day. Verder vandaag update ik die sessie.

Ik vind mijn armen, benen wel vreselijk dun worden. Borst blijft ook weinig van over. Ben heel benieuwd als ik lean ga bulken hoe de massa zich gaat opbouwen, hopelijk een langzame bulk. Moet hier nog informatie over winnen, wat ik doe bij ak . Maar is nu nog niet aan de orde ik heb de 10% vetpercentage nog niet behaald, dus moet waarschijnlijk weer 5 á 6 kg.

Vanaf morgen mijn defict (zo noem je negatief energiebalans toch?) verlagen naar 2000 kcals per dag om gas te geven. Verder 1 x per week 30 min joggen / hardlopen.

*benen heb ik er ff bij gedaan verwacht dat ze niet verder gaan slinken ze blijven zo klein. Dus voor later om te vergelijken of mijn benen gegroeid zijn.

Flex (aangespannen abs) + andere belichting (leuk effect, maar niet realistisch) + bewijs dat ik naar de zonnebank ben geweest voor de 2e keer . Maybe dat ik een abonnement neem als dat niet zo duur is.
2e niet aangespannen maar de belichting was wel optimaal

👍
Bekijk bijlage 563864

Bekijk bijlage 563865


Bekijk bijlage 563866
Bekijk bijlage 563867
5/6kg is wel erg optimistisch, je bent er dichterbij dan dat je denkt. Ziet er goed uit. Aangezien je nu minder koolhydraten eet door je dieet “oog” je ook wat platter, dit is onvermijdelijk/normaal.

Nog paar weken en je basis voor komende bulk is vrijwel perfect 🤝
 
5/6kg is wel erg optimistisch, je bent er dichterbij dan dat je denkt. Ziet er goed uit. Aangezien je nu minder koolhydraten eet door je dieet “oog” je ook wat platter, dit is onvermijdelijk/normaal.

Nog paar weken en je basis voor komende bulk is vrijwel perfect 🤝
Thanks. Ik moet nog die 100kcal minder verwerken in mijn voedingsplan. Dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Aller eerst vind ik je fysiek er echt hartstikke goed uit zien en ik vind je ook verdomd dichtbij hoor :)
Vanaf morgen mijn defict (zo noem je negatief energiebalans toch?) verlagen naar 2000 kcals per dag om gas te geven.
Deficit = tekort. Dus normaal gebruik je die term op deze manier: "Mijn onderhoud kcal is 2500, ik wil een deficit van 500kcal gaan hanteren, dus ga ik mijn dieet inplannen op 2000kcal".
Dus als je zegt dat je je deficit (tekort) gaat verlagen naar 2000kcal per dag zeg je eigenlijk dat je nu meer dan 2000kcal per dag TEKORT komt, je je tekort wilt gaan verminderen naar 2000kcal per dag en dat je dus meer gaat eten :) Denk niet dat je dat bedoelt.
Het waren gewoon 2 kut weken
Misschien een vraag die ik niet mag stellen, maar toch: 3 weken geleden schreef je hier een verhaal over een terugval in het gebruik van middelen. Is het je gelukt om dat te beperken tot die ene keer? Of heeft die post iets te maken met waarom de laatste weken kut waren?
 
Aller eerst vind ik je fysiek er echt hartstikke goed uit zien en ik vind je ook verdomd dichtbij hoor :)

Deficit = tekort. Dus normaal gebruik je die term op deze manier: "Mijn onderhoud kcal is 2500, ik wil een deficit van 500kcal gaan hanteren, dus ga ik mijn dieet inplannen op 2000kcal".
Dus als je zegt dat je je deficit (tekort) gaat verlagen naar 2000kcal per dag zeg je eigenlijk dat je nu meer dan 2000kcal per dag TEKORT komt, je je tekort wilt gaan verminderen naar 2000kcal per dag en dat je dus meer gaat eten :) Denk niet dat je dat bedoelt.

Misschien een vraag die ik niet mag stellen, maar toch: 3 weken geleden schreef je hier een verhaal over een terugval in het gebruik van middelen. Is het je gelukt om dat te beperken tot die ene keer? Of heeft die post iets te maken met waarom de laatste weken kut waren?
Ah duidelijk nee een defict dan van 100kcals :P
Kijk oplettende DBB'er. Helaas is het nog één keer gebeurd. Te impulsief, te weinig denken aan de gevolgen voor mij. (staat veel op het spel, vertrouwen familie / jezelf, geestelijke gezondheid / rijbewijs). Heb even goed rust genomen, voldoende slaap / ritme + voldoende voeding. Veel kippendij gegeten deze week heerlijk, maar ook van die turkse broodjes. en dan die kip erop.

Maar ik voel me vandaag goed, en sterk. Heb net gesport, dus zo even een update.
 
Back
Naar boven