Fitness Seller

Trainingslog Alincane (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

31-07-2022
Trainingsduur: 65 minuten

Energie was goed deze sessie, wel vernomen dat mijn kracht even minder is. Komt door dus 2 weken nauwelijks krachttraining. Even weer opbouwen dus. Maar voelde erg goed, redelijk wat pomp ervaren bij triceps en biceps. Morgen rustdag (anders komt mijn trainingsschema in de war, heb energie genoeg maar ben beetje autistisch in zulke dingen haha).

Triceps pushdown viel vies tegen 10kg lichter gedaan, dus 30kg. Maar qua herhalingen en mind muscle ging hij toch erg goed. Lekker om terug te zijn in de gym, was redelijk druk. Maar ik word dan wel positief om daar tussen te staan, iedereen doet zn ding en is 'gezond' bezig.

Net weer een bak salade en groente op, vanavond even uitrekenen hoe ik die kcal defict het beste kan toepassen in mijn voedingsplan.

1659273161424.png
 
01-08-2022

Kleine update waar ik heel blij mee ben. Stond dus weer in de ochtend nuchter op de weegschaal, en tot mijn verbazing was ik: 73,2kg. Ik stond dus laatst (4 dagen geleden ofzo) op de weegschaal, midden van de dag met kleren aan en dus voedsel in de maag. Maar toen woog ik 76kg. Ik dacht shit ik ben door die 2 weken dus flink aangekomen.

Dan ben ik nu erg benieuwd hoever ik deze week ga zakken en, hoe elke kg minder nu gaat ogen. Vanaf vandaag zoals vermeld defict van 100 kcal. Wat uitkomt op 2000 kcal per dag. Benieuwd hoe ik dat ga trekken, iig veel water drinken.

Vanavond 30 min cardio / verder rustdag. 👍
 
02-08-2022
Trainingsduur: 45 minuten

Kwam vandaag op het idee nu ik minder eet dus minder snel herstel. Ik het trainingsvolume kan verlagen. Dit heb ik dus gedaan, om te kijken of ik zoveel mogelijk kracht kan behouden (opbouwen). Ik train nog niet op volle 100% gewicht. Even lichaam weer laten wennen aan de sessies. Voelde in ieder geval goed, ook omdat ik merk dat ik aan het einde mijn concentratie weg is en het liefst naar huis wil.

Bench press wil ik volgende week weer op 70 + doen.

Lichamelijk valt me op dat mijn biceps redelijk in vorm blijven, waar ik blij mee ben. Voeding gaat goed, eet nu 2000kcal per dag. Geen erge moeite mee, wanneer ik honger begin te krijgen mag ik eigenlijk al eten. Ik denk dat je er goed aan doet om vaste eetmomenten te hebben, dat je lichaam gewoon weet: "ik weet dat ik over 1,5 uur voeding krijg".

Vanavond nog een keer de zonnebank gepakt, dus ik houd er rekening mee dat ik wel vocht ga vast houden. Hopelijk is dat effect zondag (weegdag) weg.

Morgen lowerbody !

1659463622039.png
 
03-08-2022
Trainingsduur: 40 minuten

Intensiteit was goed, kracht kan ik nog niet alles op vorige gewicht. Hopelijk na einde van de week wel in de buurt. Redelijk wat geskipt i.v.m. tijdsnood / verkeerde planning. Voldoende prikkels gegeven, nu herstellen.

Morgen rustdag.

1659540104181.png
 
Log van gisteren (was hem vergeten):
Trainingsduur: 55 minuten

Ervaarde weer meer kracht. Heb deze sessie ook meer rust genomen, waardoor mijn 2e werkset ook meer kracht had. Doordat ik nu uni lat pulldown doe ervaar ik meer spierpijn (ik weet dat is geen graadmeter, maar voelt toch dat je hem dan goed hebt gedaan). Vandaag stond lowerbody op het programma, maar door de lowerbody begin van de week heb ik nog spierpijn die te erg is dat ik nu een goede legday kan uitvoeren. Verschuif hem naar morgen.

Gewicht gaat in een goede range naar beneden. Zal morgen een progressie update met gemiddelde gewicht geven.

Even een onrealistische foto:
 
Laatst bewerkt:
Mooi fysiek, toch? :)
 
Log van gisteren (was hem vergeten):
Trainingsduur: 55 minuten

Ervaarde weer meer kracht. Heb deze sessie ook meer rust genomen, waardoor mijn 2e werkset ook meer kracht had. Doordat ik nu uni lat pulldown doe ervaar ik meer spierpijn (ik weet dat is geen graadmeter, maar voelt toch dat je hem dan goed hebt gedaan). Vandaag stond lowerbody op het programma, maar door de lowerbody begin van de week heb ik nog spierpijn die te erg is dat ik nu een goede legday kan uitvoeren. Verschuif hem naar morgen.

Gewicht gaat in een goede range naar beneden. Zal morgen een progressie update met gemiddelde gewicht geven.

Even een onrealistische foto:

Bekijk bijlage 564394



Bekijk bijlage 564393
Mooi fysiek maat, gaat helemaal goed komen
 
09-08-2022

Progressieupdate:

Ochtendgewicht: 72,6kg
Gemiddelde week gewicht: 73,08kg

Tevreden ben ik met het resultaat, gewicht gaat goed naar beneden. Voeding is goed vol te houden. Maar mentaal heb ik het idee dat ik er allemaal wat minder zin in begin te krijgen. Belangrijkste is om de focus vast te houden. Wat me opvalt is dat mijn biceps / triceps hun vorm mooi behouden. Ik ben nu ook al iets aan het voorbereiden voor de bulk die hierna volgt. Informatie winnen / tips. Niet zo'n uitgebreide update, maar zie hieronder het resultaat van deze week.
 
Laatst bewerkt:
15-08-2022

Week stabiel trainen

Deze week focus op stabiel trainen, en daarom even geen logs (voor een week). Omdat de gewichten (van de werksets) toch niet meer kloppen. Ik moet me herpakken qua voeding en training en mindset moet weer op 100% staan. Daar ga ik deze week voor gebruiken. Doel is 10% lichaamsvet. Dan moet ik niet opgeven, ik wil mijn doel behalen.

Gr. Alincane, tot zondag!
 
Gefeliciteerd met je verjaardag kerel :rocker2:
Fijne dag!
 
Ik wou dit toch vragen in mijn log. Weet iemand hoe snel je na een cut periode, weer een wat voller gezicht krijgt? Gaat dat redelijk snel als je weer gaat bulken?
 
22-08-2022
Progressieupdate:

Ochtend gewicht: 70,7 kg
Gemiddeld gewicht 72,2 kg

Een goede trainingsweek gehad. Kracht langzaam laten wennen aan oude gewichten wat ik hanteerde. Het zijn wel korte sessies, wat ik op dit moment van de cut wel prettig vind. Merk dat ik minder lang geconcentreerd kan trainen, maar alsnog goede inspanning lever. Verder kwakkel ik met mentale issues waardoor ik uit balans ben. Periode van stabiel zijn is er niet, waardoor trainen niet stabiel is. Mijn doel is 10% vetpercentage, hoeveel schatten jullie naar deze update mijn vetpercentage in? Ik lap mezelf elke keer weer bij elkaar, en vandaag ook weer veel kansen gekregen, waardoor het misschien wat stabieler gaat. Naja dieper persoonlijk ga ik niet delen.

Oud gewicht voor de cut was 89kg.
 
Laatst bewerkt:
Einde cut
Eindstreep
: begon 89kg -- eindigt 70,7kg -- verschil: 18,3kg

Beetje jammer om net je doel niet bereikt te hebben. Maar naar omstandigheden lijkt goede voeding me wel verstandiger. Om mentaal sterker te worden. Vandaar dat ik nu ga lean bulken. In de loop van de week ermee starten, beginnende met 2500kcal per dag. Tot mijn gemiddelde max. 0,5kg stijgt per week.

Dit was mijn eerste cut, vergt veel tijd en inspanning. Maar het is het wel waard, als ik kijk naar de foto's voor en na. Ben ik zeker tevreden. En dan is het nu tijd om een serieuze bulk te gaan doen, doel is langzaam aan te komen. Aangezien ik medicatie slik, ben ik benieuwd ik moet iig niet te snel gaan. Dat was de fout van de vorige bulk, gewoon onbeperkt eten dat ga ik nu anders doen. Alles tracken, en dagelijks wegen. Nog even een grote dank aan ak die me vanaf het begin hier op DBB me helpt bij alle vragen die bodybuilding met zich mee brengt. Heb wel het idee dat ik daardoor mijn doel heb kunnen behalen. Ik zou zelf waarschijnlijk eerder gestopt zijn aangezien je heel veel onzekere gedachten krijg van: raak ik mijn spieren niet kwijt door deze cut etc.

Even de before en after foto's:
 
Laatst bewerkt:
Netjes gedaan en gewoon een goede start fysiek voor een bulk.

Je kunt trots op jezelf zijn! 👏🏆
 
29-08-2022

Rustdag. Alles gereed gemaakt voor een nieuwe week. Logboekje bijgewerkt, en oefeningen gaan weer terug naar 3 werksetjes. Aangezien ik weer meer aan het eten ben. Overigens ga ik er nu nog iets te laks mee om, ik heb wel een voedingsplan gemaakt op 2500kcal, maar heb het de afgelopen dagen niet gelogd. Ook kan ik hier en daar misschien wat brood vervangen voor wat eiwitrijkere producten. Maar voor nu is het even belangrijk uit een cut, en nu 500kcal meer eten. Maar is ook weer even wennen. Gemiddelde gewichten ook weer up to date, zodat ik alles strak kan monitoren.

Doel is nu eerst 0,5kg per week aan te komen. Haal ik dat niet bijschroeven meer of minder.

Update vanaf morgen weer mijn sessies.
 
30-08-2022
Trainingsduur: 55 minuten

Merk duidelijk verschil. Ik kan meer aan doordat ik weer in een positieve energiebalans zit. Kracht kan beter, maar ben nog steeds in herstellende fase naar mijn oude gewichten. Langzaam aan verhoog ik de werkgewichten.

Even over bulken kan het zijn dat je de eerste week, van omschakeling van cut naar bulk sneller aankomt? Want ik had een verschil vandaag met gisteren in ochtend gewicht van circa 2kg. Ik monitor alles wekelijks en ga ik ook delen. Op zondag.

Wel heel blij dat ik nu kan bouwen aan mijn lichaam (je gaat je aan het einde van de cut wel wat skinny voelen). Maar het resultaat daar ben ik blij mee, nu langzaam aankomen.

Morgen lowerbody 👍

1661882433025.png
 
Back
Naar boven