Fitness Seller

Trainingslog Alincane (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even over bulken kan het zijn dat je de eerste week, van omschakeling van cut naar bulk sneller aankomt
Is toch logisch.... je gaat meer eten. Dus meer maag darm vulling... ;)
 
31-08-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Begint weer meer energie te krijgen. En voeding doet ook wat mentaal. Nog wel iets wennen aan een extra werkset (ging van 2 naar 3). Maar dit is een kwestie van nog een paar rondes, en dan ben ik niet anders gewend. Back squat gaat de goede kant op, let erg op houding en pas hierbij altijd die myo ademhaling techniek toe. Momenteel 80kg wel max.

Leg press begon krachtig, maar de laatste set voelde soort van te veel belasting. Dus die laatste set wat rustiger gedaan, maar ook hierbij myo techniek. En je poept er zoveel meer uit.

Het heeft me in de cut dus wel goed gedaan, om naar 2 werksets te gaan. Aangezien ik nu redelijk zwaar kan trainen, en daar blijft hopelijk nu progressie in zitten.

edit: dumbbell calf raise geskipt, aangezien ik voldoende belasting voel van calf raise op leg press. Mogelijk als ik een paar weken verder ben, die weer terug toevoegen. De laatste weken elke keer geskipt. Onzin?
Morgen rustdag 👍

1661968359912.png
 
02-09-2022
Trainingsduur: 65 minuten

Gemengd gevoel over deze sessie. Sommige oefeningen gingen verassend goed, met veel kracht / intensiteit. Terwijl andere oefeningen weer erg tegenvielen als ik het vergelijk met de vorige workout. Zelf denk ik dat ik nog moet wennen aan weer te werken met 3 werksetjes, waardoor er meer volume verwacht word.

Gemiddelde gewicht stijgt, in een goede range. Wel moet ik me strikt houden aan mijn eigen voedingsplan. Want gisteren bijvoorbeeld had ik ontzettend zin in droge worst, en geef ik mezelf toestemming om dat te kopen. Koop ik in de supermarkt ook nog pepernoten erbij. Eet ik die zak impulsief voor de helft op en heb dan al spijt als ik kijk naar de kcals. Heb vandaag dingen laten staan om die droge worst op te eten, en de rest heb ik weg gegeven.

Ik denk dat je door zulke fouten te maken, dat je daar onnodig vet aankomt. Maar het valt mee als ik kijk naar het gemiddelde gewicht. Ook nog straf cardio toegepast.

Wat ging lekker;
- incline dumbbel press
- side raises
- dumbbell row uni en lat pull down uni (ook een lekkere pomp)

Wat ging slecht:
- machine chest press plat
- seated dumbbell press
- triceps pushdown
- biceps curl

Morgen lowerbody 👍

1662127801043.png
 
Want gisteren bijvoorbeeld had ik ontzettend zin in droge worst, en geef ik mezelf toestemming om dat te kopen. Koop ik in de supermarkt ook nog pepernoten erbij. Eet ik die zak impulsief voor de helft op en heb dan al spijt als ik kijk naar de kcals. Heb vandaag dingen laten staan om die droge worst op te eten, en de rest heb ik weg gegeven.

Ik denk dat je door zulke fouten te maken, dat je daar onnodig vet aankomt.
Dat denk ik ook ja.
 
03-09-2022
Trainingsduur: 55 minuten

Deze avond gebruik gemaakt van de gym waar ik eerder een tijd heen ging. Compleet veranderd, en verbeterd. Mogelijk dat ik daar nu wat vaker heen ga, aangezien ze daar een lekkere lying leg curl hebben. Die voelde enorm goed aan, beter dan bij mijn huidige gym. De leg press hier heeft ook een andere R.O.M. waardoor ik het idee had ik de oefening niet goed uitvoerde. Ik doe mijn voeten laag zodat ik voornamelijk mijn quads aanspreek. Maar nu voelde hij anders, dus de volgende keer even met lichter gewicht doen en uitzoeken wat beter voelt.

Even over de sessie. Ging erg lekker, alles progressive overload verbeterd. Back squat zou ik de volgende keer 5kg hoger kunnen doen. Het kost me wel veel moeite, doe het in de volgende stapjes van bijvoorbeeld een werkset: doe ik 4 -- houd ik vast en ga ik dieper ademen - doe ik 2 - weer dieper ademen en even rust - doe ik weer 2. Die myo techniek zorgt voor mij dus dat ik meer uit mijn oefening haal.

Morgen progressie update, en dan verder 2 dagen rust. 👍

edit; kcal doel verlaagd met 100kcal. Omdat ik bang ben te snel aan te komen, dus gelijk aangepast naar 2400kcal.


1662231643046.png
 
04-09-2022
Progressieupdate:
Einde cut 1: 70,7kg

Bulk:
Weekgemiddelde week 1: 72,2kg 2500kcal

Deze week tel ik als week 1 (start bulk). In totaal 1,44kg aangekomen. Dit is hopelijk het verschil door vocht vasthouden + meer maag/ darm inhoud. Wel heb ik mijn kcal doel gisteren veranderd - 100kcal. Aangezien ik de range wil houden tussen: 0,2kg - 0,3kg + per week. Hopelijk ga ik zien dat in week 2 dan tussen dat gewicht aan ga komen. Maar goed ik weet niet hoelang het aanhoud, wanneer je overgaat van cut naar bulk extra aankomt.

Door weer meer te kunnen eten, voel ik me beter (mentaal stabieler). En de sessies kunnen weer meer volume aan. Dit geeft ook weer een boost, dat je wat aan het opbouwen bent. Verder train ik nu 4 dagen i.p.v. 5 meer onder het motto van less is more. Meer herstel. Wanneer ik de werkset range haal, verhoog ik het gewicht. Dit kan al bij sommige oefeningen, dit pas ik dadelijk aan.
 
Laatst bewerkt:
04-09-2022
Progressieupdate:
Einde cut 1: 70,7kg

Bulk:
Weekgemiddelde week 1: 72,2kg 2500kcal

Deze week tel ik als week 1 (start bulk). In totaal 1,44kg aangekomen. Dit is hopelijk het verschil door vocht vasthouden + meer maag/ darm inhoud. Wel heb ik mijn kcal doel gisteren veranderd - 100kcal. Aangezien ik de range wil houden tussen: 0,2kg - 0,3kg + per week. Hopelijk ga ik zien dat in week 2 dan tussen dat gewicht aan ga komen. Maar goed ik weet niet hoelang het aanhoud, wanneer je overgaat van cut naar bulk extra aankomt.

Door weer meer te kunnen eten, voel ik me beter (mentaal stabieler). En de sessies kunnen weer meer volume aan. Dit geeft ook weer een boost, dat je wat aan het opbouwen bent. Verder train ik nu 4 dagen i.p.v. 5 meer onder het motto van less is more. Meer herstel. Wanneer ik de werkset range haal, verhoog ik het gewicht. Dit kan al bij sommige oefeningen, dit pas ik dadelijk aan.

Bekijk bijlage 567014 Bekijk bijlage 567015 Bekijk bijlage 567016
Je hebt een uitermate mooi start fysiek voor een nette bulk, dont fuck it up en yolo vreten zodat je FAT AF word. Neem de tijd hiervoor en trek je bulk 30 weken uit indien je gemiddeld 0.2/0.3kg pw aankomt is dit perfect icm je compound lifts die moeten sterker worden naarmate je bw aankomt. Is dit beide het geval dan zit je in een goede lijn.
 
Je hebt een uitermate mooi start fysiek voor een nette bulk, dont fuck it up en yolo vreten zodat je FAT AF word. Neem de tijd hiervoor en trek je bulk 30 weken uit indien je gemiddeld 0.2/0.3kg pw aankomt is dit perfect icm je compound lifts die moeten sterker worden naarmate je bw aankomt. Is dit beide het geval dan zit je in een goede lijn.
Thanks! Ik ben ook heel erg benieuwd. Aangezien heb ik wel vaker aangegeven ook medicatie slik wat je metabolisme vertraagd. Dus makkelijker aankomt. Maargoed een cut en afvallen ging ook prima. Dan moet dit gecontroleerd langzaam ook goed gaan.
 
06-09-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Weer in de avond en weer andere gym, moet even een afweging maken. Want anders is het irritant bij houden qua verschil apparaat gewichthantering. Goede sessie gehad, bench ging goed volgens mij zelfs nog 1 extra herhaling gehad maar wist het niet zeker dus zekere voor het onzekere dan maar een puntje minder. Incline chestpress hebben ze hier niet, dus nu dumbbell incline chest press gedaan. Waarschijnlijk in kracht beïnvloed door de bench ervoor, want ik drukte minder dan ik normaal doe. Wel 30kg maar minder herhalingen.

Morgen mijn week gemiddelde bekijken na toevoegen van ochtend gewicht, momenteel geeft hij aan dat ik iets ben afgevallen (200gram). Anders weer terug naar 2500kcal. Bang om sneller dan 0,3kg p/w aan te komen.

Goed nu een Wim Hof douche, morgen lowerbody!

1662489543949.png


1662490209554.png
 
07-09-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Besloten om nu vast naar deze gym te gaan. Minder stoplichten op de heenweg / terugweg. En na verbouwing een verbetering aan apparaten. Deze sessie was krachtig, ik merk dat ik meer kracht krijg en weer gewend ben aan 3 werksetjes leveren. Leg press / leg extensions / calf raise kunnen volgende keer zwaarder. Maar vind de verzuring wel lekker met zulke hoge herhalingen.

Ik houd mijn gewicht nog steeds in de gaten, kijken wat ie morgen (bekeken op weekgemiddelde) doet. Ben ik dan iets aangekomen, blijf ik op 2400. Ben ik wederom naar beneden gegaan, ga ik 2500kcal eten. Gaat iets nauwkeuriger dan ik had gedacht, omdat je tussen de 0,2kg - 0,3kg moet zitten. Het kan best zijn dat als ik die 2500kcal had gehanteerd, dat het gewicht al gestabiliseerd was en ik wel in de goede range bleef.

Morgen rustdag 👍

1662572377839.png
 
Laatst bewerkt:
08-06-2023
Progressieupdate:

Besloten om weer te loggen. Nu een ander verhaal. Ik nu 2 bulks meegemaakt, waarin ik beide gefaald heb. Te snel aankomen en dus onnodig vet erbij krijgen is de oorzaak. En ik heb bij de laatste bulk mijn macro's niet op orde. Ik at 2 maal het dubbele wat ik eigenlijk zal mogen aan vet. Vastbesloten om gelijk te stoppen, en te beginnen met cutten. Want dan hoef ik misschien 10kg of 12,5 kg af te vallen. Ik tel nu mijn macro's en hoop snel weer te kunnen beginnen met bulken, maar nu de focus op deze cut (2e voor mij). Ik weet wat ik moet doen, cutten ging de vorige keer ook goed en vind ik makkelijker dan bulken.

Genoeg geluld.

Kleine update hoe het ervoor staat: nuchter 80kg
E3C2892E-E76F-4384-9275-4184B3DC4B03.JPG

IMG_7065.PNG
 
09-06-2023

Na mijn lunch heb ik fatsecret mijn macro's bijgewerkt, nu ga ik ook alles wegen want ik deed nog aan porties aannemen. Maar dan zit je snel er toch wel ver naast. Vandaag rustdag. Midden de avond krijg ik wat honger gevoel, maar met voldoende water drinken verhelp ik dat. Morgen upperbody. Gewicht ging te langzaam naar beneden dus toen naast 500 kcal minder, 200kcal minder. Zit ik nu op 3000kcal per dag. Tot morgen.
👍
 
10-06-2023
Trainingsduur: 120 minuten

1686411746746.png


Misschien een beetje onoverzichtelijk maar de oefeningen die niet zijn ingevuld heb ik dus niet gedaan. Het is voor mij als 1 oefening bezet is, heb ik de mogelijkheid om een andere oefening te pakken maar de zelfde spiergroep. Ik train upperbody chest 2 oefeningen, back 2 oefeningen, biceps 1 oefening, triceps 2 oefeningen.
Prima workout in deze hitte, kan de meeste verbeteren. Soms wel met 2 herhalingen. Row machine vind ik zelf een betere oefening dan dumbell row uni. Heb het idee dat ik de rug meer aanspreek op een machine.

Vandaag weer verlaagd naar 2800 kcal, deze week ging te langzaam naar beneden.

Morgen lowerbody 👍
 
Back
Naar boven