MuscleMeat

Trainingslog Alincane (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo beesten,

Al een tijdje ben ik hier actief op het forum. De community vind ik goed, en je krijgt als beginner veel nuttig advies waarmee je jezelf steeds weer nieuwe dingen aanleert omtrent het bouwen aan je fysiek.
Ik heb besloten om meer te willen delen over mijn proces, zodat ik mezelf en mijn kennis kan verbeteren en ik vind het leuk om interactie te hebben en zelf actief mee te doen op het forum.

Meerdere jaren gegymt, wel wat resultaat geboekt maar zeker niet in de richting van bodybuilding. / Nu ongeveer 5 maanden gestructureerd aan het trainen / bezig met voeding / vergaren van kennis. Maar dus een beginner.

Statistieken:
25 jaar
5 maanden ervaring
1 m 78 cm
80 kg

Trainingsschema (vaste dagen):
Ik gebruik het UB / LB schema van DBB wat sticky staat, met hier en daar aanpassingen.

Di Upperbody

Wo Lowerbody

Rust

Vr Upperbody

Za Lowerbody

Zo Arms & shoulders

Rust

Voeding:
Momenteel ben ik aan het cutten, hiervoor heb ik ‘gebulkt’ maar op een totaal verkeerde manier geloof ik. Ik deed toen nog niet aan tracken, en dacht alles te kunnen eten als het maar veel en vaak was. Dit heb ik dus ook een tijd gedaan. Ik was toen ook begonnen met medicatie, wat je metabolisme kan verstoren (wat leid tot gewichtstoename).

Al met al in een korte periode 10kg aangekomen (ik was er heel blij mee, maar achteraf bleek dit voornamelijk vetmassa te zijn haha).

Na het posten van een foto van mijn fysiek in dit forum met de vraag of ik moest gaan bulken of gaan cutten. Kreeg ik een duidelijke reactie, 100% cutten.

Cutten gaat langzaam maar ben nu van 89kg naar 80kg gegaan.

Het doel is om een vetpercentage te krijgen van 10%.

Hoe frequent ga ik updaten:
Na elke trainingssessie

Foto's:
Foto 1 is van 8 maart 2022
Foto 2 is van 17 mei 2022

edit: 02-09-2022
Resultaat:
- foto 1e cut 2022 - 18,3 kg
5460C719-405E-481D-A2DA-E45073521444.JPG
 
Laatst bewerkt:
1652943223862.png


Vanochtend lowerbody workout gehad. Gaat aardig goed. Ik ben wat aan het testen en opzoeken over het meer je quads aanspreken met back squat. Vandaag een tip gekregen om sumo stance te gaan proberen.

Ik probeer op alle oefeningen elke workout progressive overload toe te passen, dit gaat nog best goed. Ik ben vrij laag met de gewichten begonnen, om het eerst techniek beter te hebben en daarop te gaan bouwen.

Leg curl ga ik na vandaag veranderen van 4 setjes naar 3 setjes. Zodat ik ze alle 3 wel allemaal goed ga uitvoeren.
 

Bijlagen

  • 1652899998975.png
    1652899998975.png
    31,3 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Besloten om kcal inname te verlagen naar 2400kcal per dag. Vorige week zat ik ook op 2400 kcal, alleen ging toen over de range van 0,5kg afvallen per week. Waardoor ik kcal weer verhoogd had naar 2500 kcal. Nu blijft het gewicht stagneren, dus weer terug naar 2400 kcal.

Macro doelen: min. 160g eiwitten / 80g vet

Gewicht is nu gemiddeld: 80,2kg

Dagelijks weeg ik, en trek wekelijks een gemiddelde uit van het gewicht. En bereken het verschil met het eind gewicht einde van vorige week.
 
Ik volg! 🚀
 
Een onoverzichtelijke training gehad, ik ging samen met een maatje van me. Waardoor alles toch net anders gaat dan dat je normaal doet, aan de andere kant heb je wel een spot nu en ga je toch een beetje tegen elkaar op. Ook wat slordig gelogt hierdoor..

Bij deze workout:

Begonnen met Incline chest press (niet gelogt door verwarring)
Volgende: dumbbell chest press (plat bankje)


1653039149303.png


Ik heb incline chest press toegevoegd aan mijn schema, wat erg goed bevalt. Kreeg bij deze een goede pomp.

Dus samenvattend, een wat slordige training en log. Morgen gewoon een normale keurige log.
 
Voeding gaat goed. Mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes zijn iedere dag nagenoeg hetzelfde. Makkelijk voor opgeslagen maaltijden in de app, en zo haal ik mijn caloriedoel iedere dag weer. Om eerlijk te zijn kijk ik niet naar koolhydraten, ik weet niet of dat een probleem is.

Ik houd de vuistregel aan voor vetten / eiwit. vet x lichaamsgewicht, eiwit 2 x lichaamsgewicht.

Als je de koolhydraten van vandaag bekijkt, zijn deze dan te laag? Ik weet dat de koolhydraten de rest moet zijn maar hoe bereken je dat?

1653068310809.png
 
Voeding gaat goed. Mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes zijn iedere dag nagenoeg hetzelfde. Makkelijk voor opgeslagen maaltijden in de app, en zo haal ik mijn caloriedoel iedere dag weer. Om eerlijk te zijn kijk ik niet naar koolhydraten, ik weet niet of dat een probleem is.

Ik houd de vuistregel aan voor vetten / eiwit. vet x lichaamsgewicht, eiwit 2 x lichaamsgewicht.

Als je de koolhydraten van vandaag bekijkt, zijn deze dan te laag? Ik weet dat de koolhydraten de rest moet zijn maar hoe bereken je dat?

Bekijk bijlage 556364
Kcal 2500 bijv
Eiwitten x 2 (bw x80kg = 160 ei x 4 = 640 kcal
Vetten x 1 (bw x80kg = 80 x 9 = 720 kcal
2500 - 640 - 720 = 1140 kcal over : 4 = 285 koolhydraten
 
Hoezo deel je het de laatste x door 4?

De rest begrijp ik
 
Dat je wat afwijkt van je macros is niet erg als je kcal maar klopt. Soms eet ik meer vet en meer eiwitten en soms minder en meer koolhydraten.
 
Dat je wat afwijkt van je macros is niet erg als je kcal maar klopt. Soms eet ik meer vet en meer eiwitten en soms minder en meer koolhydraten.
👍 Goed om te weten
 
  • Like
Waarderingen: ak
21 mei 2022

Goede training gehad. Een aantal dingen uitgeprobeerd zoals: sumo stance bij back squat, en een dropset bij leg extensions (deze heb ik in de log afgekort 'd.s.') Sumo stance ging goed, voelde wel zwaarder aan (maar komt ook omdat 85 nu mijn hoogste in gewicht is).

Hoe pakken jullie het volgende aan. Ik doe nu hanging leg raises en zit dus nu over mijn max rep range, hoe kan ik deze dan alsnog verbeteren met progressive overload. Wij hebben geloof ik geen touw wat je aan je voet kan knopen voor extra gewicht.

*Wanneer er onder 'vorige workout' niks staat betekend dat dat ik een hoger gewicht heb gekozen.

Ik ervaar geen honger gevoel, tijdens trainen. Ik merk wel dat wanneer ik 2400 kcal eet, dat ik hiermee snel afval. Ik moet het wel in de gaten houden dat het wel in de range van 0,5 kg per week blijft. Maar op 2500 kcal val ik niet af. Kan het ook zo zijn dat je een week op hetzelfde kcal sneller afvalt, en de volgende week met dezelfde kcal minder snel afvalt?


1653123699604.png
 
21 mei 2022

Goede training gehad. Een aantal dingen uitgeprobeerd zoals: sumo stance bij back squat, en een dropset bij leg extensions (deze heb ik in de log afgekort 'd.s.') Sumo stance ging goed, voelde wel zwaarder aan (maar komt ook omdat 85 nu mijn hoogste in gewicht is).

Hoe pakken jullie het volgende aan. Ik doe nu hanging leg raises en zit dus nu over mijn max rep range, hoe kan ik deze dan alsnog verbeteren met progressive overload. Wij hebben geloof ik geen touw wat je aan je voet kan knopen voor extra gewicht.

*Wanneer er onder 'vorige workout' niks staat betekend dat dat ik een hoger gewicht heb gekozen.

Ik ervaar geen honger gevoel, tijdens trainen. Ik merk wel dat wanneer ik 2400 kcal eet, dat ik hiermee snel afval. Ik moet het wel in de gaten houden dat het wel in de range van 0,5 kg per week blijft. Maar op 2500 kcal val ik niet af. Kan het ook zo zijn dat je een week op hetzelfde kcal sneller afvalt, en de volgende week met dezelfde kcal minder snel afvalt?
Langzamer en gecontroleerder. Hoeft bij deze oefening echt niet met gewicht te werken.

Gewicht kan idd met hetzelfde aantal kcal meer/minder stijgen/droppen. Zoveel factoren die hier ook in meespelen.
 
Langzamer en gecontroleerder. Hoeft bij deze oefening echt niet met gewicht te werken.

Gewicht kan idd met hetzelfde aantal kcal meer/minder stijgen/droppen. Zoveel factoren die hier ook in meespelen.
Maar jouw advies zou dan wel zijn gewoon op 2400kcal blijven?
 
Hoe pakken jullie het volgende aan. Ik doe nu hanging leg raises en zit dus nu over mijn max rep range, hoe kan ik deze dan alsnog verbeteren met progressive overload. Wij hebben geloof ik geen touw wat je aan je voet kan knopen voor extra gewicht.
Opzich heeft de leg raise nog wel een mooie progressie reeks hoor, kunt inderdaad een lichte kettlebell of iets van gewicht gebruiken, kunt ook voor gecontroleerder gaan en echt zorgen dat je 0 swing hebt in de bodempositie en hem dus echt strikt vanuit je abs omhoog haalt, kunt hem zelfs even vasthouden bovenin als een soort L-sit, of je bouwt hem uit naar een Toes To Bar.

Opties genoeg :)
 
Opzich heeft de leg raise nog wel een mooie progressie reeks hoor, kunt inderdaad een lichte kettlebell of iets van gewicht gebruiken, kunt ook voor gecontroleerder gaan en echt zorgen dat je 0 swing hebt in de bodempositie en hem dus echt strikt vanuit je abs omhoog haalt, kunt hem zelfs even vasthouden bovenin als een soort L-sit, of je bouwt hem uit naar een Toes To Bar.

Opties genoeg :)
Ah thanks ;) Ga ik proberen vast te houden, denk dat dat idd wel zwaarder word. Swing zorg ik al dat het nul is.
 
22-05-2022

Gewicht gaat in de goede range naar beneden, uitgekomen op een weekgemiddelde van 79,87kg. Ik zit nu op 2400 kcal per dag, dit gaat goed. Ik schat in dat ik nog 5kg kg kwijt moet (mijn doel is vetpercentage 10%) is dit realistisch? Vanmiddag arm / shoulder workout, vervolgt door een log.

Even tot zover, missen jullie iets in mijn log updates? Dan kan ik daar rekening mee houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg! Benieuwd naar je eind resultaat, succes :cheer:
 
22-05-2022

Op sommige oefeningen is het niet gelukt om me te verbeteren ten opzichte van de vorige workout (biceps curl cable, seated dumbbell press). Ik merk dat ik wel sterker word met triceps pushdown, maar dat ik niet hoger ga dan 30 want ik denk dat ik dan verkeerd ga drukken en wil juist de uitvoering goed doen.

Goede pomp gemerkt met incline curl. En face pulls nu ik weet hoe je hem goed moet uitvoeren, is dat toch wel favoriet schouder oefeningen.

Morgen rustdag.

1653229605224.png
 
Back
Naar boven