BigGuy84
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1.158
- Lengte
- 2m02
- Massa
- 109kg
- Vetpercentage
- 12%
Nou, daar is 'ie dan eindelijk; m'n (begin van m'n) trainingslog.
Ik voer een groot aantal ondersteunende oefeningen uit.
Voor meer informatie hierover, en de lage startgewichten bij squats en deadlifts, verwijs ik graag naar mijn andere topic:
Houdingsproblemen
Naast een hoog aantal ondersteunende oefeningen train ik met een vrij hoog volume.
Hoewel ik hierin nog aan het zoeken ben naar welk volume bij me past is dit een bewuste keuze.
Ik voel mezelf fysiek niet snel uitgedaagd, herstel gemakkelijk en snel en bevorder actief m'n eiwitsynthese.
Vwb voeding en supplementen sta ik er momenteel als volgt voor:
In de ochtend neem ik doorgaans een smoothie, op basis van waterkefir.
Verder bestaat deze grotendeels uit uiteenlopende groente en voor een kleiner deel uit fruit.
Hieraan voeg ik verder toe: vet (kokosolie of lijnzaadolie), kruiden, eiwitpoeder, havermout, gelatine, creatine.
Samen met de smoothie neem ik in de ochtend doorgaans de volgende supplementen; vitamine D3, omega 3, knoflook, calcium, vitamine B12.
Tot slot eet ik een combinatie noten, zaden en piteen, zoals walnoten, paranoten, cashewnoten, pecannoten, pompoenzaad, zonnebloempitten etc.
In de loop van de ochtend neem ik normaal gesproken vier sneetjes zelfgebakken brood, bekleed met (pinda)kaas, honing en appelstroop.
Hierna, of op een later tijdstip, neem ik een eiwitshake met evt. nog een paar broodjes en soms zondig ik tussendoor met eierwafels.
In de avond eet ik uiteenlopende gerechten, doorgaans met veel groente en vegetarisch, praktisch nooit fastfood.
Overdag drink ik normaal gesproken water of koffie (frisdrank drink ik niet).
Voorafgaand aan de training neem ik een shake of maaltijd met vet, koolhydraten en eiwitten.
Tijdens de training neem ik vitargo, vanaf 28 juni 2022 aangevuld met EAA's.
Ik sluit de dag tot slot af met een eiwitschake.
Na een tijd zojuist de eerste dag van m'n hypertrofietraining gedraaid.
Dit schema wil ik iedere woensdag draaien, omdat ik donderdagen niet kan trainen.
Hierbij:
Hypertrofietraining: woensdag
Ongeveer 30 seconden rust tussen sets, tenzij super- of giantsets
Tempo 3/1/2/1.
Samenknijpen bij iedere rep
Duur: iets minder dan 2 uur
Bench
Top set, 2 sec pause rep: 90kg, 3x
Straight sets @50kg
1: 8 reps
2: 8 reps
3: 8 reps
4: 4 reps
Barbell row
Top set: 80kg, 4x
Straight sets @40kg
3: 6 reps
4: 5 reps
Military press
Top set: 45kg, 3x
Straight sets @30kg
Partial rear delt flyes
Straight set @ 2x4 kg
5 sets van 20 reps
Partial side lateral raise
Straight set @ 2x6 kg
3 sets van 25 reps
Lat pulldown
Top set: 66kg, 3x
Straight set @ 20kg
1 t/m 4: 8x
(was te licht)
Cable flyes
Straight set, 2x 7,5kg
3x 8 reps
(superset met leaning forward seated row)
Leaning forward seated row
Top set: 40kg, 3x
Straight set @ 26kg
Set 1 t/m 4, 8x
(superset met cable flyes)
Cable face pull
Straight set @ 17,5kg
Set 1 t/m 3 8x
Overhead cable triceps extension
Giant giant set met triceps pushdown en triceps cable kickback (alle oefeningen en sets achter elkaar door)
Straigt set @ 17,5kg
Set 1: 8 reps
Set 2: 7 reps
Set 3: 6 reps
Triceps pushdown
Giant giant set, zie overhead cable triceps extension
Te zwaar begonnen @ 42kg
Straight set @ 30kg
Set 1 + 2: 8 reps
Set 3: 7 reps
Unilateral cable triceps kickback
Straight set @ 2,5kg
Seated incline supinated dumbbell curl
Giant giant set met dumbbell spider curl & hammer curl
Straight set @ 12kg
Set 1: 20 reps
Set 2: 14 reps
Set 3: 8 reps
Dumbbell spider curl
Giant giant set, zie seated incline supernated dumbbell curl
Straight set @ 12kg
Hammer curl
Straight set @ 12kg
Ik moet toegeven dat ik m'n vorm bij de laatste bicepstraining wel geregeld kwijt was. Verder ging het lekker.
Helaas wel wat kracht kwijtgeraakt om verschillende redenen. Ziekte, ontstekingen, stretchen, minder trainen..
Dit was de log voor vandaag (22-06-2022). Later volgen de andersoortige trainingen die ik doe of ga doen.
Edit:
Bijzonderheden: zo gaar als een koekje voor aanvang training; 3 bakjes koffie genomen.
Voor energie, en ter preventie van de aanmaak van cortisol heb ik voorafgaand aan de training ingenomen;
Smoothie van twee bananen, 4 dikke el pindakaas, 4 el. cacao, 100gr spinazie en ongeveer 35 gram eiwitpoeder.
Ter preventie van de aanmaak van cortisol heb ik tijdens de training 2,5 liter water, met 3 scheppen vitargo gedronken.
Na de training ben ik de sauna in geweest om de ontstekingsreacties te bevorderen, en heb ik lauw gedoucht om dit zo te houden.
Eenmaal thuis heb ik fruit gegeten (voor shuttle-effect), gevolgd door een bonenschoten (eiwitten).
Ik voer een groot aantal ondersteunende oefeningen uit.
Voor meer informatie hierover, en de lage startgewichten bij squats en deadlifts, verwijs ik graag naar mijn andere topic:
Houdingsproblemen
Naast een hoog aantal ondersteunende oefeningen train ik met een vrij hoog volume.
Hoewel ik hierin nog aan het zoeken ben naar welk volume bij me past is dit een bewuste keuze.
Ik voel mezelf fysiek niet snel uitgedaagd, herstel gemakkelijk en snel en bevorder actief m'n eiwitsynthese.
Vwb voeding en supplementen sta ik er momenteel als volgt voor:
In de ochtend neem ik doorgaans een smoothie, op basis van waterkefir.
Verder bestaat deze grotendeels uit uiteenlopende groente en voor een kleiner deel uit fruit.
Hieraan voeg ik verder toe: vet (kokosolie of lijnzaadolie), kruiden, eiwitpoeder, havermout, gelatine, creatine.
Samen met de smoothie neem ik in de ochtend doorgaans de volgende supplementen; vitamine D3, omega 3, knoflook, calcium, vitamine B12.
Tot slot eet ik een combinatie noten, zaden en piteen, zoals walnoten, paranoten, cashewnoten, pecannoten, pompoenzaad, zonnebloempitten etc.
In de loop van de ochtend neem ik normaal gesproken vier sneetjes zelfgebakken brood, bekleed met (pinda)kaas, honing en appelstroop.
Hierna, of op een later tijdstip, neem ik een eiwitshake met evt. nog een paar broodjes en soms zondig ik tussendoor met eierwafels.
In de avond eet ik uiteenlopende gerechten, doorgaans met veel groente en vegetarisch, praktisch nooit fastfood.
Overdag drink ik normaal gesproken water of koffie (frisdrank drink ik niet).
Voorafgaand aan de training neem ik een shake of maaltijd met vet, koolhydraten en eiwitten.
Tijdens de training neem ik vitargo, vanaf 28 juni 2022 aangevuld met EAA's.
Ik sluit de dag tot slot af met een eiwitschake.
Na een tijd zojuist de eerste dag van m'n hypertrofietraining gedraaid.
Dit schema wil ik iedere woensdag draaien, omdat ik donderdagen niet kan trainen.
Hierbij:
Hypertrofietraining: woensdag
Ongeveer 30 seconden rust tussen sets, tenzij super- of giantsets
Tempo 3/1/2/1.
Samenknijpen bij iedere rep
Duur: iets minder dan 2 uur
Bench
Top set, 2 sec pause rep: 90kg, 3x
Straight sets @50kg
3: 8 reps
Barbell row
Top set: 80kg, 4x
Straight sets @40kg
4: 5 reps
Military press
Top set: 45kg, 3x
Straight sets @30kg
Partial rear delt flyes
Straight set @ 2x4 kg
5 sets van 20 reps
Partial side lateral raise
Straight set @ 2x6 kg
3 sets van 25 reps
Lat pulldown
Top set: 66kg, 3x
Straight set @ 20kg
1 t/m 4: 8x
(was te licht)
Cable flyes
Straight set, 2x 7,5kg
3x 8 reps
(superset met leaning forward seated row)
Leaning forward seated row
Top set: 40kg, 3x
Straight set @ 26kg
Set 1 t/m 4, 8x
(superset met cable flyes)
Cable face pull
Straight set @ 17,5kg
Set 1 t/m 3 8x
Overhead cable triceps extension
Giant giant set met triceps pushdown en triceps cable kickback (alle oefeningen en sets achter elkaar door)
Straigt set @ 17,5kg
Set 1: 8 reps
Set 2: 7 reps
Triceps pushdown
Te zwaar begonnen @ 42kg
Straight set @ 30kg
Set 3: 7 reps
Unilateral cable triceps kickback
Straight set @ 2,5kg
Seated incline supinated dumbbell curl
Giant giant set met dumbbell spider curl & hammer curl
Straight set @ 12kg
Dumbbell spider curl
Straight set @ 12kg
Hammer curl
Straight set @ 12kg
Ik moet toegeven dat ik m'n vorm bij de laatste bicepstraining wel geregeld kwijt was. Verder ging het lekker.
Helaas wel wat kracht kwijtgeraakt om verschillende redenen. Ziekte, ontstekingen, stretchen, minder trainen..
Dit was de log voor vandaag (22-06-2022). Later volgen de andersoortige trainingen die ik doe of ga doen.
Edit:
Bijzonderheden: zo gaar als een koekje voor aanvang training; 3 bakjes koffie genomen.
Voor energie, en ter preventie van de aanmaak van cortisol heb ik voorafgaand aan de training ingenomen;
Smoothie van twee bananen, 4 dikke el pindakaas, 4 el. cacao, 100gr spinazie en ongeveer 35 gram eiwitpoeder.
Ter preventie van de aanmaak van cortisol heb ik tijdens de training 2,5 liter water, met 3 scheppen vitargo gedronken.
Na de training ben ik de sauna in geweest om de ontstekingsreacties te bevorderen, en heb ik lauw gedoucht om dit zo te houden.
Eenmaal thuis heb ik fruit gegeten (voor shuttle-effect), gevolgd door een bonenschoten (eiwitten).
Laatst bewerkt: