AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Squat gaat weer wat soepeler en zwaarder, nu @ 110kg, en voor deadlift geldt hetzelfde @ 120kg.
Gezien het goed gaat, en snel verbetert, ga ik de komende tijd mooi door met het huidige schema hiervoor.
Verder: dead bench @ 100kg, dead row @ 100kg.
Alles netjes 5 reps, 4 setjes voor het de rows en bench en 3 setjes voor de squats en deadlifts.


Verschillende schouderfuckups gehad afgelopen tijd, waardoor ik ze met rust heb moeten laten.
Eerst teveel volume, later upright row geprobeerd om de voorste delts te ontzien (impingement, dus toch)
Tot slot heb ik de stang verkeerd in m'n nek getrokken tijdens de squat, dat was ook niet gevorderlijk.
Na rust en een zoektocht zijn oefeningen voor de schouder nu:

- Military press (reps ietwat hoger en gewicht (60kg) en frequentie lager)
- Dumbbell high pull (zonder door de knieën te gaan) @12kg
- Seated long bar wide grip high row @33kg

Hoe ik dit precies ga inpassen moet ik nog uitvogelen. Vandaag de oefeningen tezamen gedaan, voelde erg goed. Door tijdens de dumbbell high pul wat voorover te bukken pak ik de side delts, rear delts en rotator cuff. I love it!
Met het invoeren van de myoreps zijn mijn oefeningen eveneens veranderd. Zodra ik de schouderoefeningen heb ingepast ga ik mijn huidige schema hier weer even uitwerken.


M'n metabolisme begint te wennen aan de verhoogde intensiteit, nu de squat en deadlift goed gaan. Kan inmiddels nog wel een paar oefeningen.
Dat heb ik vandaag ook gedaan trouwens, met een laag gewicht en hoog aantal herhalingen op de leg press totdat ik niet meer kon.
Tevens heb ik de glute med nog even flink op z'n donder gegeven op de hip abduction. Deze spier groeit momenteel verreweg het meeste.
Hiernaast beginnen mijn onderarmen zo langzamerhand te wennen aan het gewicht van de barbell row en deadlift (goed) vasthouden.

De tweede set oefeningen voor de krachttraining heb ik tot nu toe doorgaans 1x per week gedaan, 2x bij hoge uitzondering.
Heb de tijd bijv. besteed aan squats leren, dingen over training en voeding uitzoeken etc.
Daarmee gaan de vorderingen van deze oefeningen een stuk langzamer, maar ik ga stukje bij beetje vooruit.
 
Bij nader inzien ga ik m'n huidige trainingsschema komend weekend vervroegd beëindigen.
De samenvatting hiervan volgt t.z.t.

De techniek van m'n squat en deadlift laat nog te wensen over.
Hiervoor, maar ook voor de techniek van andere oefeningen, ben ik daarom volgens mij gebaat bij (veel) meer herhaling.
Tevens heb ik goede ervaring met de effecten van veel volume en een flinke overreach.
Naar aanleiding hiervan heb ik besloten om een hoog volume te draaien in m'n vakantie.

Voorafgaand daaraan neem ik volgende week even een weekje rust.
In m'n vakantie wil ik een kruising doen tussen een "super accumulation workout" en "German volume training".
Het schema, van twee weken, ziet er als volgt uit:

Maandag-, woensdag- & vrijdagochtend
- Bench press @87,5kg
- Bent over barbell row @75kg
- Back squat @90kg

Maandag-, woensdag- & vrijdagavond
- Incline bench @70kg
- Assisted pull up @82kg negatief
- Deadlift @107,5kg

Dinsdag, donderdag en zaterdag
- Machine dips @100kg
- Inverted row: geen gewicht
- Military press @47,5kg
- Leg press @ 300kg

Het streven is om van iedere oefening 10x 10 reps te doen, met 60 seconden rust tussendoor. De kans is klein dat ik dit ga halen.
Waneer het niet (meer) lukt om 10 herhalingen te doen ben ik voornemens om het gewicht te verlagen.
Het idee erachter is dat de TuT geschikt blijft t.b.v. het vermogen en de capaciteit van mijn anaerobe conditie.
In hoeverre het allemaal werkt is nog even afwachten.

Eerlijk gezegd kan ik zelf lastig een inschatting maken van of en hoe ik dit klaar ga spelen.
Volgens mij ga ik er uiterlijk de eerste woensdag echt helemaal doorheen zitten.
De vraag is in hoeverre ik dit te boven kom, terwijl ik het volume aanhoud.
Hoe dan ook; ik ga helemaal tot het gaatje en we zullen zien wat het oplevert.
 
Laatst bewerkt:
En prompt heb ik de deadlift echt goed onder controle, dus opgeteerd naar 140kg 3x 5 reps.
Squat verhoogd naar 120kg. Heb volgens mij soms toch wat diepte laten liggen, helaas. Angst...
Toevallig stond er een trainer te kijken, die bij me kwam en vertelde dat het er goed uit zag.
Toch ga ik denk ik 10kg lager inzetten de volgende keer.

De administratie van de bench ligt even in de hobbel. Mogelijk heb ik minder gedaan dan afgelopen keer.
Vandaag ontdekt ik dat ik door een rekenfout 117,5kg drukte i.p.v. de 115kg die ik dacht te drukken
Ik twijfel of ik dat afgelopen keer niet ook heb gedaan.

Enfin, afgelopen keer deed ik 4, 3, 3, 2 herhalingen en vandaag begon ik met 3 en 2 herhalingen.
Doordat ik minder herhalingen deed dacht ik dat het slechter ging, en vervolgens heb ik er een dropset van gemaakt.
Pas naderhand besefte ik mezelf dat er meer op de stang zat dan ik door had.
Op de barbell row heb ik twee keer een rep bijgepakt. Techniek en controle daarin is echt vooruit gegaan.
 
Zoals beloofd hierbij mijn actuele trainingsschema, wat ik na m’n vakantie en daarop volgende rust weer grotendeels ga volgen. Op een paar kleine aanpassingen na wil ik er straks routine in krijgen, zodat ik het gemakkelijker ga vinden om de trainingen te doen.

Edit: aangepast naar het schema wat ik ga volgen na m'n trainingsmarathon.


Woensdagen; de ene week een myo- en de andere week een plyotraining

Myotraining

Tenzij anders weergegeven doe ik een activatieset van 20 reps, gevolgd door 4 minisets van 3 – 5 reps. Tussen de activatieset en minisets haal ik 3 – 5 keer adem. Tot slot top ik de minisets af met een aanvullende miniset met links.

  • Unilateral decline cable press;
  • Cable scoop flye;
  • Seated row;
  • Seated long bar wide grip high row (op kracht);
  • Incline single arm lat stretch pulldown;
  • Overhead press (op kracht);
  • Narrow grip pin bench press (geen extra miniset met links);
  • Dumbbell triceps extension;
  • Supinated cable rope curl;
  • Barbell curl (geen extra miniset met links);
  • Stiff leg deadlift
  • Smith machine hack squat;
  • Groney squat;
  • Seated leg curl


Plyotraining

Bovenlichaam 4 sets, onderlichaam 3 sets

  • Dead bench;
  • Dead barbell row;
  • Rack pull;
  • Seated long bar wide grip row (gewoon op kracht);
  • Smith machine dead overhead press;
  • Box squats.


Krachttrainingen

Ik volg twee verschillende krachttrainingen, hierna wederom krachttraining 1 en krachttraining 2. De eigenlijke bedoeling was om ze beide 2 keer per week te volgen, in 4 opeenvolgende dagen (vrijdag t/m maandag). In de praktijk lukt het me doorgaans alleen (nog) niet. Het schema van krachttraining 1 volg ik twee keer per week op de sportschool, en die krachttraining 2 één keer thuis. Zodoende wisselen de dagen ook wat. Tot slot heb ik de oefeningen voor de benen van krachttraining 2 de afgelopen tijd niet altijd gedaan, omdat ik bijv. squats en deadlifts ben gaan oefenen. Enfin, de trainingen zijn als volgt:





Krachttraining 1

Alle oefeningen voor het bovenlichaam 4 setjes, voor het onderlichaam 3.

  • Inverted row;
  • Bench press;
  • Hip abduction;
  • Backsquat;
  • Deadlift;
  • Seated dumbbell high pull (zonder kniebuiging dus, ietwat voorover gebogen);
  • Donkey calf raises.


Krachttraining 2
  • Chin ups;
  • Dip plus;
  • Spider crawls;
  • 6-ways
  • Nordic curl
  • Reverse nordic curl;
  • Hip thrust (optioneel)
  • Yesses, no’s en maybe’s (doe ik nog steeds niet, maar de volgende keer wanneer ik dit schema ga volgen wel).


Ochtendtrainingen

In de ochtend heb ik veel verschillende (ondersteunende) oefeningen gedaan. Momenteel doe ik alleen om de dag knee raises, heb er even genoeg van om rond 4u op te staan na alle balansoefeningen, crab walks etc. De mind-muscle connectie is er nu. Over een tijdje wil ik weer wat meer oefeningen gaan doen voor m'n buikspieren, en mogelijk in de ochtend. Daar ga ik mezelf later even mee bezig houden.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen m'n schema niet gevolgd, maar de boel afgesloten met een push pull legs.
Kwam beter uit qua herstel, en was lekker om de spieren volledig af te matten ter afsluiting (dropsets etc).
Heb de balans opgemaakt, en de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen 7 weken zijn:

Bench: 90kg 4, 4, 4, 4 --> 115kg 5, 4, 4, 3
Barbell row: 80kg 5, 5, 5, 5 --> 100kg 5, 5, 5, 5
Overhead press (staand): 50kg 4, 4, 4, 4 --> 62,5kg 5, 5, 4 (zittend kan ik meer, set minder gedaan ivm belasting schouders)
Backsquat: 40kg 5, 5, 5, 5 --> 110kg 5, 5, 5 (doe nu set minder i.v.m. backsquat en deadlift op dezelfde dag, en dagelijkse training)
Deadlift: 90kg 5, 5, 5, 5 --> 140kg 5, 5, 5 (zie aantekening backsquat)

De bench had denk ik ietwat meer kunnen zijn, maar heb m'n borst afgelopen twee trainingen volledig afgemat.
Startgewichten waren helaas ietwat lager dan waar ik december 2021 ben geëindigd. Tussentijds in m'n rug geschoten, lockdown, corona gehad (fors en lang last van gehad), twee keer bovenste luchtwegen en keel ontstoken, privéomstandigheden waardoor ik weinig kon sporten.. dat heeft er wel voor gezorgd dat ik minder kon toen ik de boel 20 juni weer oppakte.

Desalniettemin zeer goede vorderingen in mijn beleving.
Nu eerst een weekje rust. Daarna wordt het feest..
 
Laatst bewerkt:
Zojuist m'n 1rm geïnventariseerd voor de nieuwe oefeningen.

Lats, en techniek voor de pull up, vallen nog steeds erg tegen.
5 reps @ 100kg incline bench en 6 reps @ 420kg leg press vielen me heel erg mee.

Waarschijnlijk ga ik vrijdagavond of zaterdag beginnen. Zo kunnen m'n spieren en gewrichten eerst een beetje inkomen na de rust.
Daarnaast ga ik m'n benen mogelijk een beetje ontzien. Het is lang geleden dat ze volume draaiden, en ik ben bang dat ik anders met blessures kom te zitten. Wordt denk ik een kwestie van goed naar m'n lichaam luisteren.
 
Vandaag begonnen met m'n eerste training; alvast de vrijdagavondtraining.
Zodoende heb ik vandaag en morgen om een beetje in te komen, zondag om te rusten en maandag wordt het gáán!

Eerste bevinding is dat het me zeer goed voor m'n metabolisme lijkt.
Getuige het snelle tempo waarop ik gewicht op de bench moest afbouwen zijn mijn ATP-CP systeem en anaerobe conditie voor (veel) verbetering vatbaar. Het leek meer een dropset.
De assisted pull up had ik eerder moeten doen. Kan mezelf echt goed concentreren op de techniek, en mind-muscle-connectie.
Ben de deadlift bij set 5 gestopt. Was moe, voelde het (te) stevig in m'n vastus medialus en onderrug.. was bang voor blessures.

Ik vond het lastig om alle factoren goed af te stemmen.
Gewichten verlagen, beweging, seconden, notuleren, stopwatch die na 50 seconden weer ging.
Heb hier en daar wat laten liggen, maar het begin is er.

Desalniettemin; ik vond de training erg lekker, en vlot voorbij gaan.
 
Tweede training gedraaid. Was redelijk goed te doen.
De leg press 6 setjes van 10 reps gedaan @240kg omdat de benen nog moeten wennen.
Geprobeerd om de glutes, quads en hams goed te laten samenwerken; ging goed.
Vooral het drukken vanuit de glutes leverde veel stabiliteit op.
Daarna goed gerekt, een half uur uitgefietst en de knie gekoeld. Lijkt heel erg te hebben geholpen.

De overige oefeningen wel 10 setjes gedaan, Blijf alles correct bijhouden lastig kunnen vinden.
Het noteren en verminderen van de gewichten, noteren van de reps.. en dat met 50 seconden rust..
Tot nu toe vind ik dat het grootste nadeel van deze methode, De rust voelt niet als rust.

Onderrug is wat sore, maar niet buitensporig. Ben mooi op tijd gestopt de laatste keer geloof ik.
De borstspieren en schouders waren niet zo blij met me vandaag.
En dan te bedenken dat ik volgende week soms twee trainingen per dag wil gaan doen.
Ben beniewd..
 
Besloten om vandaag geen rustdag te nemen, maar alvast een training van de maandag te doen.
Zo hoop ik de schade wat te beperken. Ik slaap beroerd met deze warmte, dus herstel is niet zo goed als ik zou willen.
In de avond heb ik de zon op m'n slaapkamerraam, en ik word 's ochtends niet veel later als normaal wakker.

Was erg warm in de sportschool, en benauwd. De bench en row gingen nog, squatten werd me echt teveel.
Na zes setjes squat, waarbij ik redelijk ver van falen bleef, heb ik de beentraining afgerond met een paar goede setjes leg press.
Op naar de volgende ronde!
 
Afgelopen nacht geslapen als een os! Heerlijk, maar tegelijkertijd kwam ik mezelf daardoor vanmorgen wel tegen.
Ik was helemaal ontspannen, voelde daardoor m'n vermoeidheid en mezelf naar de sportschool krijgen was een uitdaging.
Even was ik bang dat ik al lichtelijk depressief begon te worden, maar het valt mee (of tegen).

Zojuist de training van maandagavond gedraaid. Eerlijk gezegd had ik verwacht minder te kunnen dan ik heb gedaan.
Een keer een setje eerder gewicht verlagen op de bench, een keer of twee een rep minder met de pull up en een setje minder deadliften ivm m'n onderrug.
Linksom of rechtsom, het begin van de overreach is er.

M'n spieren zijn inmiddels wel van behoorlijk tot erg gevoelig. Er gaan dagelijks 7 - 10 setjes tot falen.
Een pluspunt voor de mind-muscle connectie; heb nog niet eerder zo duidelijk gevoeld wat ik deed.
Tegelijkertijd houdt het me voor nu tegen om naar twee keer trainen per dag te gaan.
Ik wacht morgen af om te kijken hoe m'n spierpijn zich ontwikkelt. Heb dan toch maar één training staan.
 
Door verandering van de planning kan ik m'n dinsdagtraining vandaag niet volledig draaien.
Daarom gisteren toch een proef met twee keer German volume training voor het bovenlichaam.
Helaas kon ik niet voldoende tijd vinden om m'n benen er ook nog bij te pakken.
Vandaag ga ik de benen tussendoor alsnog proberen te trainen volgens schema.

Ergens had ik het idee dat ik bovenlichaam door de spierpijn heen zou kunnen trainen.
Dat lijkt wel te kloppen, maar tegelijkertijd voelen m'n spieren behoorlijk vermoeid.
Zoals viel te verwachten waren m'n prestaties ietwat minder, waarschijnlijk mede door de korte rust.
Vandaag krijgt m'n bovenlichaam een dagje om wat bij te komen.

Slapen gaat goed en ik heb (nog) geen last van spanning of neerslachtigheid.
Waarschijnlijk zal ik vooral naar verminderde prestaties moeten kijken voor een inschatting van de overreach.
Ik geloof niet dat de overreach nog functioneel is wanneer ik hier twee weken mee door ga.
Wanneer ik wel ga stoppen weet ik alleen nog niet zeker.
Op dit moment denk ik aan een beperking tot een week
 
Dag 6:

Gisteren drukke dag gehad, niet goed om mijn verhoogde voedselinname gedacht en... daardoor slecht geslapen.
Beetje jammer, en daardoor ook weer een beetje opkijken tegen het sporten. Of begint het volume toch (ook) z'n tol te eisen?
En vandaag helaas tijd voor "maar" 1 training, wat de woensdagochtendtraining is geworden.

Enfin, na een dagje rust voor het bovenlichaam bleken mijn prestaties (hoogst waarschijnlijk) te zijn verbeterd.
Het kan liggen aan de snelheid waarmee ik de reps doe, het kan met de warmte te maken hebben of..
Misschien gebeurt er toch wat positiefs, verborgen onder de vermoeidheid.

Wat meer squats, gewichten van de bench iets hoger, gewichten van de setjes van de barbell row minder snel verlaagd.
Stijve/pijnlijke spieren zijn ook grotendeels verdwenen. Alleen wat last van m'n linker borstspier.
Tegelijkertijd; waar banded shoulder rotations voorheen pijnlijk waren aan m'n pecs kan ik ze nu probleemloos doen.
 
Laatst bewerkt:
Dag 7:

Blijkbaar beginnen de eerste overtrainingsverschijnselen toch. Heb weer onrustig geslapen, en keek wederom tegen het trainen op.
Zojuist de woensdagavondtraining gedraaid. Weer een volle dag, dus vandaag sowieso geen tweede training.

De spierpijn tijdens het trainen is weer minder geworden. De gewichten op de bench hoger en aantal reps van de pull up ook.
De deadlift daarentegen een rep minder gedaan, ze vielen wel heel erg zwaar vandaag.. man!
 
Laatst bewerkt:
Dag 8:

Toch nog redelijk goed geslapen. De eerste fysieke problemen beginnen te komen..
Last van m'n linker schouder en de aanhechting van m'n traps bij het sleutelbeen, eveneens aan de linker kant.
Dit heeft denk ik te maken met (het volume van) de overhead press to shrug, gevolgd door de incline bench.
Ook m'n linker ellenboog en rechter knie zijn vandaag een tijdje voelbaar geweest.

Vandaag trainde m'n broertje mee. Aangezien GVT dan niet zo gezellig is wat anders gedaan.
Hij zag benentraining niet zitten, dus we hebben het bovenlichaam afgemat.
We hebben echt een hele rij oefeningen gedaan, denk niet dat uittypen zin heeft.
Ter afsluiting van de borsttraining de bench geprobeerd; alsnog 110kg 3x.
De achteruitgang qua prestaties valt me tegen, had verwacht minder te kunnen.

Met zoiets als een pijnlijke elleboog verder trainen had ik prima gevonden, maar ik ga wel toegeven aan de pijn in m'n schouder en trap.
Tenzij er gekke dingen gebeuren ga ik morgen ter afsluiting nog de woensdagavondtraining en vervolgens is het een kwestie van herstellen.
Jammer dat het niet gelopen is zoals ik voor ogen had, maar na de training van morgen heb ik toch mooi zo'n 200 setjes gedraaid
Eerlijk gezegd betwijfel ik in hoeverre het effectief is geweest, maar we gaan het zien.
 
Dag 9:

Gisteravond niet in slaap kunnen komen en vroeg wakker.
Zit niet zo lekker in m'n vel vandaag, lijkt dus de goede kant op te gaan.

Besloten vandaag de donderdagtraining te doen excl. overhead press.
Had m'n schouders gisteren ook al goed aangepakt, dus konden ze mooi even rusten.
Ging boven verwachting. Dips meer gewicht gedaan dan toen ik begon en inverted row meer setjes van tien reps.
Kwaliteit van de uitvoering gaat (ook) omhoog.

Leg press breed/dieper en wat lichter gepakt (belading 190kg), maar zonder lock out.
Weer bij setje 6 gestopt omdat ik m'n vmo erg voelde, maar dat was snel weer over.
De volgende keer ga ik door naar set 7, of misschien wel verder.
Aanvullend m'n hams nog even afgewerkt op de leg curl.

Zoals ik heb laten doorschemeren ga ik het schema onder voorbehoud toch nog even door te zetten.
Afhankelijk van hoe het met m'n schouder gaat wordt dit mogelijk wel in aangepaste vorm.
De overhead press vervang ik evt. voor oefeningen voor de lower trap, rear delt en rotator cuff.
Welke oefening(en) moet ik nog even bedenken, maar ik wil in een normale set- en reprange blijven.
De incline bench vervang ik mogelijk voor de landmine rainbow.

De hoeveelheid eten die ik momenteel naar binnen werk is niet normaal meer.
Ik eet een groot bord warm eten na de training en neem dubbele proteïneshake, om anderhalf uur later weer te rammelen.
Vervolgens eet ik een bak volle kwark met een banaan, en anderhalf uur later...
M'n wangen vallen langzaam verder in lijkt het, maar ik word zwaarder.
 
Dag 10

Damn.. de training was vandaag een behoorlijke heuvel om over te gaan zeg. Voel me een beetje een zombie.
Ik kap ermee, en heb de balans tot nu toe opgemaakt. Zie er geen meerwaarde in om het hier helemaal uit te werken.
Het zijn nogal wat oefeningen, sets en wisselingen qua gewicht.

De tweede keer dat ik een dagschema volgde presteerde ik slechter, de derde keer beter.
Samengevat komt het erop neer dat ik iedere training drie keer heb gedraaid.
Over de hele linie ben ik iedere set 5kg of 2 - 4 reps omhoog ben gegaan.
De dips zijn een echte uitzondering. Die zijn zelfs 15kg hoger vanaf set 6 bij praktisch hetzelfde aantal reps.
De leg en military press waren niet goed meetbaar vanwege anders uitvoeren van de oefening en vroegtijdig stoppen.

Pijn in m'n schouder en trap is praktisch over, denk dat het mede kwam doordat ik verkeerd had gelegen.
Op de vermoeidheid en wat stijve/gezwollen spieren na heb ik verder nergens last van eigenlijk.
Nu eerst vijf dagen rust, en daarna kijken wat het gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kap ermee, en heb de balans tot nu toe opgemaakt. Zie er geen meerwaarde in om het hier helemaal uit te werken.
Het zijn nogal wat oefeningen, sets en wisselingen qua gewicht.
Verstandig. En nu een andere manier van trainen, hoop ik? Of geef je helemaal op?
 
Verstandig. En nu een andere manier van trainen, hoop ik? Of geef je helemaal op?

Na m’n deload eerst weer ff naar m’n oude schema van 5x full body, met fors minder sets.

Mogelijk wil ik wel “weer” eens een super accumulation training volgen, maar dan doe ik het wel met een hogere intensiteit/de voorgeschreven sets en reps zodat ik meer vraag van m’n zenuwstelsel. Dat is ook hoe het bedoeld is, maar zoiets wil ik niet te vaak doen.

Hetzelfde geldt min of meer ook voor GVT. Het concept op zich bevalt me, want ik merk dat ik verbeter in alle sets en ik denk dat het goed is voor m’n metabolisme, maar ik vind het niet geschikt om dagelijks te doen.

De kans dat ik het weer ga combineren lijkt me vooralsnog klein. Wat ik nu heb gedaan was een beetje dubbel. Enerzijds was ik onrustig door overtraining dmv de intensiteit, anderzijds gesloopt door overtraining dmv het volume. Het was ook niet erg doelgericht.

Maar goed, eerst de resultaten maar eens afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Na m’n deload eerst weer ff naar m’n oude schema van 5x full body, met fors minder sets.

Mogelijk wil ik wel “weer” eens een super accumulation training volgen, maar dan doe ik het wel met een hogere intensiteit/de voorgeschreven sets en reps zodat ik meer vraag van m’n zenuwstelsel. Dat is ook hoe het bedoeld is, maar zoiets wil ik niet te vaak doen.

Hetzelfde geldt min of meer ook voor GVT. Het concept op zich bevalt me, want ik merk dat ik verbeter in alle sets en ik denk dat het goed is voor m’n metabolisme, maar ik vind het niet geschikt om dagelijks te doen.

De kans dat ik het weer ga combineren lijkt me vooralsnog klein. Wat ik nu heb gedaan was een beetje dubbel. Enerzijds was ik onrustig door de intensiteit, anderzijds gesloopt door het volume. Het was ook niet erg doelgericht.

Maar goed, eerst de resultaten maar eens afwachten.
Ik heb bij de helft van je bericht geen idee wat je bedoelt. Maar ik hoop dat je weet dat het niet normaal is om zoveel pijntjes na één maand te hebben. Is nergens voor nodig, heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Hoe dan ook, succes met je doelen.
 
Dag 3 rust;

Midden in de nacht wakker worden vanwege honger, man...

De pijn in m’n (stramme) spieren neemt snel af, maar vind het toch wel spannend of ik binnen de 5 dagen ga herstellen. Ze hebben wel echt een flinke douw gehad.

M’n gewicht gaat verder omhoog, terwijl ik verder af lijk te vallen. De weegschaal van de sportschool zegt ook dat ik meer spiermassa en minder vet heb gekregen. Gezien het een tweepuntmeting is vertrouw ik de waarden alleen niet.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven