AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
In de cut is dat wel vrij normaal. Zolang je genoeg drinkt geen probleem, behalve misschien wanneer het er uit moet :splat:
Dat klopt inderdaad, en sinds ik Ligandrol gebruik is het verder toegenomen.
 
Vanmorgen bij het opstaan zag ik m'n benen en kwam er spontaan een g*dv*rdo*** uit. Ik zag ineens een volledige teardrop in m'n benen, welke tot voorkort goeddeels verstopt was onder een laagje vet. Volgens mij val ik nog steeds af, ook al blijft mijn gewicht redelijk stabiel. Aangezien ik heb ontdekt dat ik hier en daar wat los in m'n vel kom te zitten wil ik het de komende tijd wat rustiger aan doen met afvallen. Daarom heb ik besloten om toch wat meer te gaan eten (3800 - 4200kcal).

Hiernaast ben ik teruggekomen op mijn besluit om de bent over dumbbell row niet te gebruiken. Aangezien ik nu beter connectie maak met m'n spieren lijkt me dit juist het moment om de beweging goed aan te leren. De connectie met m'n spieren is nog steeds beter, maar niet meer zo goed als in het begin van de kuur.

Close grip lat pulldown
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
57kg, 67kg, 77kg: 10x
87kg: 8x?
87 + 5 kg: 5x, 5x, 5x, 5x, 5x

Unilateral bent over dumbbell row
Reps: 12 - 15, rust: 1 min,
L+R+L @ 12kg: 15x, 15x, 15x, 15x
(Letten op teres major)

Seated dual d-handle pushdown
Hoek: 45gr, reps: 12 - 15, rust: 1 min
28kg: 10x, 10x, 10x
(Myorep match set, 5 breaths, daarnaast andere machine)

Lat stretch pulldown L+R
Hoek: 45gr, reps: 8 - 12, rust: 1 min
28kg: 7x, 7x + L 7x, 7x
(Extra sets links 2 min rust)

Low rear delt cable flye
Myreps
@7kg: 8x, 6x
@5kg: 10x, 5x5
(7kg was te zwaar)

Gewicht: 118,2kg, kcal: +/- 5900
Ligandrol: 8mg

BBQ gehad, was achteraf een grotere uitschieter dan ik dacht
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer schouders en armen (biceps eigenlijk) gedaan, en daar heb ik de heupen nu aan toegevoegd. Door hoe m’n linker schouder voorover wil blijven staan wanneer ik de reverse planks doe, en de rek die ik in m’n borst voel wanneer ik ‘m omhoog duw, denk ik dat het m’n pec minor (nog) is die voor problemen zorgt. Het voelt weer heerlijk hoe de boel is opgerekt.

Triset
Shoulder dislocates
Stok: 20x, 20x
2,5kg: 10x

Side lying external rotation
6kg: 13x, 10x, 9x
(Vorm beter, rom nu veel groter)

Cable internal rotation
11,25kg: 15x, 15x, 15x
————————————————

Triset
Elephant walk

Reverse plank to supported
compression
8x, 8x, 6x
(Mobiliteit schouder links -)

Knee to leg raise
6x, 5x, 5x

————————————————

Superset
Pelican curl: 5x, 5x, 2x
(Verder weg gaan staan als de vorige keer, wil nu wel helemaal)

Hip airplane
5x, 4x, 3x

————————————————
Superset
Unilateral biceps pulldown
38,5kg: 8x, 8x, 8x

Concentrated hammer curl L+R
10kg: 15x, 15x, 13x


Gewicht: 120kg, kcal: 3877
Extra stappen: 7.639

BBQ gehad en bij anderen gegeten de afgelopen dagen, en dat heeft me qua gewicht geen windeieren gelegd🤣
 
Laatst bewerkt:
Na een (extra) dag rust hoopte ik dat m'n prestaties weer een redelijk stuk beter zouden zijn geworden, maar dat was niet het geval. M'n Push B schema was vandaag aan de beurt en er is slechts sprake van kleine verbetering, zoals een rep extra. Dat is progressie die ik op dit niveau ook zonder hulp kan maken. De "extra reps" die ik eerder nog kon doen lijken niet meer te bestaan, dus ik denk eraan om de Ligandrol te verhogen naar 12mg.

Van dit schema heb ik de negatieve skullcrushers vervangen voor triceps pushdowns icm myorep match sets. Dat was heerlijk; brand! Verder ging de training ook heel goed. De uitvoering ging soepel en er was een goede mind muscle connectie.

Dumbbell bench press
Reps: 8 - 12, Rust: 1 min
2x 30kg: 12x, 7x, 6x, 5x

Overhead press
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
55kg: 6x, 5x, 4x

Dip to dip plus
Sets: 4/5, reps: 5 - 8, rust: 3 min
Bodyweight @118kg: 5x, 4x, 4x, 4x
(Vorige keer dip plus apart)

Triceps v-bar pushdown
Reps: 15 - 20 (3x), rust: 2 min
31kg: 20x, 20x, 20x
(myorep match set)

Ab wheel rollout
15x, 15x, 15x
(Plek zoeken om afstand verder te vergroten. Edit: ik heb zojuist even geprobeerd om het te doen zonder iets om tegenaan te rollen en dat ging prima/bijna full. De volgende keer zonder hulp dus.)

Gewicht: 118,8kg, kcal: 4486 (wat hoger voor legday morgen)
Extra stappen: 3626
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de Ligandrol verhoogd naar 12mg en vanavond een fijne, energieke (Legs B) training gedraaid. Deze heb ik toch weer wat aangepast na de kniepijn van de laatste keer, wat ik aan de hack squat in de smith machine wijt. Hiernaast de sumo deadlift voor het eerst geprobeerd en dat voelde heel goed. Deze ga ik in het trainingsschema van vandaag invoeren, en de reguliere deadlift doe/bewaar ik voor op de andere legday. De komende keer waarschijnlijk nog één keer bijschaven en dan eindelijk consistentie.

Deadlift
Reps: 5, rust: 3 min
120kg: 5x, 5x, 5x

Unilateral Seated leg curl
Reps: 12 - 15, rust 1 min
30kg: 15x, 15x, 15x
(Links veel sterker)

Superset
Seated calf raise
Reps ?, rust: 1 min
45kg: 40x, 40x, 40x
(Beveiliging stand x, rust niet consistent, afwisselen met donkey en meer sets)

Tib raise:
12x, 12x, 11x
(Negatief controleren)

Smith machine cyclist squat
20kg: 20x + 8x 10
(Was pittig, maar heel fijn)

Leg press @ 100kg
20x, 20x, 20x, 20x, 20x
(Voelde heerlijk aan de adductoren en VMO)


Gewicht: 118,5kg, kcal: 4649
 
Sumo ftw!
Zie dat je twee maal per week deadlift, hoe verdeel je de intensiteit? Lijkt me toch een behoorlijke aanslag op je herstelvermogen.
Smith machine, love it or hate it. De hacksquat voel ik in mijn knie als ik geen mooie hinge maak waardoor er te veel forward lean optreed. Liftschoenen of plankje onder de hakken maakt de oefening wat makkelijker. Misschien kun je met de bar iets hoger beginnen?
 
Sumo ftw!
Zie dat je twee maal per week deadlift, hoe verdeel je de intensiteit? Lijkt me toch een behoorlijke aanslag op je herstelvermogen.
Eerlijk gezegd is het nog bezien hoe ik dat precies ga verdelen, maar ik vermoed eerst gewoon tweemaal op "kracht". Momenteel concentreer ik mezelf vooral (weer) op de uitvoering, en de spieren goed op spanning leren zetten/houden. Daarnaast moet ik mezelf echt (weer) leren kennen als het gaat om mijn herstelvermogen. Hier wil ik in de toekomst ook graag eens actief mee aan de slag, en ook per spiergroep bekijken wanneer er geen (tijdig) herstel meer optreedt. De afgelopen training waren het meer de 100 cyclist squats en 100 leg presses die voor systemische vermoeidheid zorgden.

Vooralsnog herken ik het wanneer het (systemisch) herstel in het gedrang komt door een verhoogde spanning, slecht slapen en/of geen zin in trainen. Waarschijnlijk zal m'n hartslag in rust dan ook hoger zijn, dus wat dat betreft zou ik echt nog eens zo'n horloge met hartslagmeter aan moeten schaffen. Afhankelijk van hoe mijn voeding is kan ik op dat moment nog wat oplossen door mijn eten aan te passen. Hierbij kan glutamine mij echt helpen. Uiteraard kan ik dan ook eens een training overslaan of afwisselend een techniekdag invoeren.

Smith machine, love it or hate it. De hacksquat voel ik in mijn knie als ik geen mooie hinge maak waardoor er te veel forward lean optreed. Liftschoenen of plankje onder de hakken maakt de oefening wat makkelijker. Misschien kun je met de bar iets hoger beginnen?
De hacksquat met een hinge en forward lean? Misschien doen we 'm wel anders. Ik zet de voeten zo ver voor mezelf neer dat ik in principe met een (vrijwel) horizontale rug op en neer ga, in een zo diep mogelijke squat. Hierbij maak ik er gebruik van dat de Smitch machine in de sportschool waar ik train schuin op/afloopt. Hoe voer jij 'm uit?

Afgelopen keer heeft de leg press precies gedaan wat ik met de Smith machine hack squat probeerde voor elkaar te krijgen; m'n VMO's zijn goed voelbaar. Ook probeerde ik m'n adductoren meer te raken, en dat verwacht ik met de sumo deadlift te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag krap in tijd, dus m'n Pull B ingekort. Morgen meer tijd, dus dan de Powell raise toevoegen aan m'n training. Verder vind ik het wel prima, en vervolg ik m'n schema.

Unilateral supinating close grip lat pulldown
Reps: 8 - 12, rust: 3 min
77kg: 8x, 8x, 8x
(Links hele goede rek/spanning, rusttijd verkorten naar 1 minuut)

Wide grip lat pulldown
Reps: 5 - 8, rust: 3 min + negatief
57 + 5kg: 8x, 8x, 8x
Negatief, 97kg: 3x (te zwaar)

Dropset:
57kg: 5x
47kg: 7x
40kg: 7x
33kg: 10x

Chest supported (machine) row
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
55 + 65kg + 70kg: 10x
75kg: 8x, 7x, 5x

Edit:
Gewicht: 119,7kg, kcal: 4102
Veel zout gehad en ik houd nog vocht vast van leg day.
 
Laatst bewerkt:
De hacksquat met een hinge en forward lean? Misschien doen we 'm wel anders. Ik zet de voeten zo ver voor mezelf neer dat ik in principe met een (vrijwel) horizontale rug op en neer ga, in een zo diep mogelijke squat. Hierbij maak ik er gebruik van dat de Smitch machine in de sportschool waar ik train schuin op/afloopt. Hoe voer jij 'm uit?
Doe hem met losse bar. Lijkt nog het meest op een deadlift maar dan met de bar achter je benen. Als je dan niet hinged (geen idee hoe je dat schrijft :p ) trek je de bar tegen je hams/kont.
 
Doe hem met losse bar. Lijkt nog het meest op een deadlift maar dan met de bar achter je benen. Als je dan niet hinged (geen idee hoe je dat schrijft :p ) trek je de bar tegen je hams/kont.
Oooohw.. de "echte" Hack squat, die bestaat natuurlijk ook nog! Hoe bevalt die oefening?

Wat ik was vergeten m.b.t. het herstel is dat ik m'n benen op een lagere frequentie heb ingepland als m'n bovenlichaam.
M'n legday schuift steeds een dag op in m'n schema, waardoor ik m'n benen iedere vijf à zes dagen train.
 
Oooohw.. de "echte" Hack squat, die bestaat natuurlijk ook nog! Hoe bevalt die oefening?

Wat ik was vergeten m.b.t. het herstel is dat ik m'n benen op een lagere frequentie heb ingepland als m'n bovenlichaam.
M'n legday schuift steeds een dag op in m'n schema, waardoor ik m'n benen iedere vijf à zes dagen train.
Haha de enige echte ja. Was een moeilijke bevalling, lang gezocht naar goede vorm. Vond het altijd al een leuke oefening, nu helemaal. Kan er goed mee tot het gaatje gaan. Voel het niet zo heel specifiek in de quads, maar heb wel het idee dat ze het er goed op doen.

Een keer in de vijf, zes dagen deadliften vind ik idd niet gek.
 
Haha de enige echte ja. Was een moeilijke bevalling, lang gezocht naar goede vorm. Vond het altijd al een leuke oefening, nu helemaal. Kan er goed mee tot het gaatje gaan. Voel het niet zo heel specifiek in de quads, maar heb wel het idee dat ze het er goed op doen.

Een keer in de vijf, zes dagen deadliften vind ik idd niet gek.
Leuk om te lezen. Ik ga ‘m op m’n to-do-lijstje zetten. Eerst ga ik voor de gewone squat echter..
 
Het was m'n dag niet vandaag. Ik kon m'n eerste triset niet uitvoeren omdat er dingen bezet waren, gleed steeds weg bij de pelican curl, kon de stands die ik gebruikte voor de reverse bridge niet vinden etc. Mede daardoor wederom niet een volledige training gedraaid. De Powell raise echter wel gedaan en deze kan ik echt een stuk zwaarder uitvoeren lijkt het. Ook is de boel weer lekker los en lijken m'n biceps als kool te groeien, dus dat is wel fijn. Tegelijkertijd vraag ik mezelf af hoe lang ik dan door kan/wil blijven gaan met m'n biceps zo afbeulen.

Superset
Shoulder dislocates
Stok: 3x 20x

Supported Smith machine German hang: 3x 30 sec
(Beveiliging stand 8)

Superset
Reps: 12 - 15, rust: 1 min
Side lying external rotation
6kg: 12x, 11x, 8x
(Rechts beginnen)

Cable internal rotation
11,25kg: 15x, 15x, 15x
(Focus op stretch)

Powell raise L+R
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
4kg: 20x
6kg: 14x, 11x

——————————————————

Superset
Elephant walk

Knee to (single) leg raise
5x, 5x, 4x

——————————————————

Pelican curl
5x, 5x, 5x
(Verder weg gaan staan als de vorige keer

——————————————————

Superset (links extra)
Reps: 8 - 15, Rust: 3 min
Unilateral biceps pulldown
38,5kg: 11x, 10x, 9x

Concentrated hammer curl L+R
10kg: 15x, 15x, 15x

Naast dat m'n biceps erg lijken te groeien worden de bloedvaten in m'n armen duidelijker zichtbaar, zijn m'n kuiten veel massiever geworden en ook m'n teres majors zijn erg gegroeid. Dit komt mede doordat ze in tegenstelling tot voorheen structureel aandacht krijgen in m'n nieuwe schema, maar ook zeker door de Ligandrol. Hiernaast zijn m'n schouders ronder geworden en neemt de definitie in mijn benen nog altijd toe. Als ik naar m'n gezicht kijk kan ik in mijn beleving niet zeggen dat ik nou nog echt aan het afvallen ben, maar ik moet toegeven dat ik daar geen kei in ben en dat ook niet echt in de gaten heb gehouden.

Gewicht: 119,2kg, kcal: 3789
 
Leuk, dat harder kunnen trainen met hulpmiddelen. Ik merk alleen ook dat ik een groter gat voor mezelf graaf. Vanmorgen een korte borsttraining gedaan, vanavond kort m’n rug en dan even niks in het weekend.

In plaats van de dead bench heb ik de gewone bench weer even geprobeerd. Daarbij kon ik mezelf met behulp van de Ligandrol heel goed concentreren op m’n spieren, (links) en een goede vorm houden. Ik kon minder gewicht hebben op deze manier, maar m’n linker pec werd keihard geraakt en wist niet wat ‘m overkwam. Hier ga ik mooi mee door de komende tijd.

Bench press
Reps: 10 - 15, rust: 3 min
60kg: 15x, 15x
80kg: 10x
90kg: 8x, 6x,
60kg: 8x, 10x, 10x, 10x
(Links zwakker/focus)

Incline (30gr) Smith machine reverse grip bench
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
30kg: 17x
40kg: 12x, 10x, 7x
(Andere Smith machine)
 
Thnx man! Doet me goed. Het gewicht is even een kwestie van mentaal aanpassen. M’n linker pec heeft het alleen wel heel zwaar gehad. Volgens mij werd ‘ie voorheen teveel “ondersteund” door m’n biceps.
 
Gisteravond niet aan het sporten, maar wel aan het doe-het-zelven geslagen. Mijn spermaproductie is erg verminderd. Ook heb ik dus wat last van vermoeidheid en zijn m’n ballen al drie dagen gevoelig. Kortom; m’n testosteronproductie stopt ermee.

Inmiddels ben ik 3,5 week aan de Ligandrol en ik heb er niet optimaal gebruik van gemaakt. Het was ook een proces van ontdekken wat het voor en met me deed. In het begin was het effect bij mij vrij groot. Met een dosis van slechts 2,5mg had de Ligandrol een groot effect op hoe ik mezelf voelde en op het gebied van mind muscle connectie, kracht, het aantal reps dat kon doen en de pomp. Hierna heb ik de kuur met een tussenstap naar 5mg verhoogd naar 7.5/8mg, waar ik binnen twee weken aan gewend was. Wat dat betreft had ik wel nog iets rustiger willen beginnen met de dosering, met 1mg, en (langzamer) willen opbouwen aan de hand van wanneer gewenning optreedt.

in de tussentijd ben ik ook redelijk aan het prutsen geweest met de oefeningen, en ben ik weinig consistent geweest. Hoewel dit leerzaam was, heeft het niet bijgedragen aan vooruitgang. De volgende keer zal ik vooraf een schema klaar hebben.

Toch was de vooruitgang meer dan redelijk. Ik heb mezelf weer even geschoren en als ik m’n wangen zo eens bekijk lijk toch nog verder afgevallen. Tegelijkertijd zijn m’n armen met bijna een centimeter gegroeid. M’n benen heb ik niet gemeten, maar ze zien er een stuk gedetailleerder uit. Ook m’n schouders zijn erg gegroeid. Eerlijk gezegd hoeven ze van mij ook niet echt groter. Dat ik weer meer koolhydraten ben gaan eten en m’n glycogeen is aangevuld zal hierin denk ik ook een rol spelen.

Kuren is huren, en zoals ik er nu in sta is het tijd geworden om m’n halfgebakken kuur te staken, het verlies te nemen en de achterstallige huur te betalen. Later wil ik het nog twee keer doen, en het goed doen, met de ervaring die ik nu heb opgedaan. Voor nu hoop ik dat ik de terugval een beetje kan beperken door consistent te blijven trainen en eten.
 
Laatst bewerkt:
Is 4 weken niet te weinig? Of staak je de kujr ivm je eigen productie?
 
Is 4 weken niet te weinig? Of staak je de kujr ivm je eigen productie?
Of het te weinig is weet ik niet, en dat zou kunnen zijn, maar het is inderdaad niet lang. In mijn geval had ik het voordeel dat de Ligandrol direct effect sorteerde.

Mijn (voorlopige) conclusie is dat ik wat heb lopen prutsen, en ik zie het niet zitten om m’n testosteron langer en verder te onderdrukken terwijl ik de boel verder recht brei. Ook ben ik bang voor de gevolgen op m’n functioneren, waaronder het trainen, aangezien ik niet aan de trt zit. Daarom denk ik dat ik er op moment verstandiger aan doe om te stoppen, leergeld te betalen en het een volgende keer beter te doen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven