Fitness Seller

Gesloten Trainingslog Deurbelz (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training van afgelopen vrijdag.

Training 18-1-2019

HLM Barbell Medicine 2.2
Gewicht: 89,5

Bench Press (6@7, 6@8, 6@9, Take 5% off the bar from 6@9 and do 12 reps (sets of 4-6))
6x80@7
6x82,5@8
6x87,5@8
6x87,5@8
5x87,5@8

Bulgarian Split Squat (10@7, 10@8, 10@9, 1 more set of 10 within 10% of 10@9
Met dumbbells
10x14@6
10x18@8
10x20@9
Grip werd een issue hier. Met barbell verder
10x40@8
Volgende keer gelijk met barbell.
Was wel weer compleet dood na deze oefening. Duizelig, misselijk etc.

Chest Support Row (Myo reps)
Ander machine dan vorige keer
20x55
5x55
5x55
5x55
4x55

Beetje 'mwuah' training. Die bulgarian split squat vallen toch steeds weer erg zwaar.. Geen idee waarom.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Heeft BBM bulgarian split squat in hun schema? :')
 
Keuze is tussen leg press/belt squat/split squat. Dit heb ik geïnterpreteerd als bulgarian split squat :D
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Die bulgarian split squat vallen toch steeds weer erg zwaar.. Geen idee waarom.
haha, omdat ze zwaar zijn :D
het is binnen de compounds een beetje een afwijkende beweging die je maakt en er is stiekum heel veel aan het werk in je lijf om de stabiliteit te behouden
 
Training van vanochtend

Training 21-1-2019
HLM Barbell Medicine 2.3

Deadlift (6@7, 6@8, 6@9 Take 5% off the bar from 6@9 and do 12 reps (sets of 4-6))
6x135@7
6x140@8
6x145@9 Uitvoering weer slecht
5x145@8
Was er klaar mee, kut oefening. Ga denk ik stoppen met deadliften en vervangen voor rdl's o.i.d. Krijg uitvoering maar niet goed, en loop steeds weer vast op zelfde punt. Verlies de lol in deze oefening, dus even kijken wat ik er mee ga doen.

Incline Bench Press (4@7, 4@8, 4@9, -6% from 4@9 x 1 set of 4)
4x77,5@7
4x82,5@8
4x85@8
4x82,5@9 :emo:

Had bijna geen tijd meer voor squats, dus heb er myo reps van gemaakt soort van. Had nog 5 minuten inclusief warming up :tanden:
High bar squat (myo reps)
10x20
8x100
3x100
3x100
3x100
3x100
1x100
Is gewoon cardio, niet eens per se verzuring. Gewoon hartslag 90%+

Erg ontevreden over de training. Wel tevreden over Incline Bench Press, maar die deadlift verpest mijn plezier behoorlijk. Nog even kijken wat ik daarmee ga doen.
 
Wat is precies mis met je deadlift?
 
Krijg onderrug maar niet goed recht vanaf 135-140kg. Maak niet uit hoeveel reps ik doe. Qua kracht gaat het prima zou veel meer moeten kunnen, maar bol redelijk rond dat gewicht. Heb al verschillende sta breedte geprobeerd, maar heeft ook weinig uitgemaakt. Qua flexibiliteit moet ik het prima kunnen, maar krijg het maar niet gefixt. Low bar squat e1RM is bijna gelijk aan deadlift ondertussen :o
 
Heb je een filmpje van je deadlift toevallig, kan ook een gevoel zijn i.p.v. dat het echt zo is.
 
Misschien krijg je je glutes te weinig geactiveerd en begin je daardoor te bollen? Ik herken het probleem wel maar ik denk dat de meesten het enkel hebben bij het bereiken van bijna-maximale gewichten.
Je voeten echt in de grond duwen, je benen uit elkaar duwen.
Filmpje van je uitvoering zou helpen idd.
 
Filmpje van deadlift gisteren.
Eerste rep is nog wel oké zie ik nu.
Heb je een filmpje van je deadlift toevallig, kan ook een gevoel zijn i.p.v. dat het echt zo is.
Probleem is dat ik het bijna nooit voel, dus film deadlift meestal altijd maar gewoon. Heb ook nooit echt last van rug o.i.d., meer soms 'normale' spierpijn net als in elk andere spier als je die traint.

Sumo proberen?
Misschien, maar ziet er altijd zo awkward uit. Kan het eens een gooi geven.

Misschien krijg je je glutes te weinig geactiveerd en begin je daardoor te bollen? Ik herken het probleem wel maar ik denk dat de meesten het enkel hebben bij het bereiken van bijna-maximale gewichten.
Je voeten echt in de grond duwen, je benen uit elkaar duwen.
Filmpje van je uitvoering zou helpen idd.
Geen idee of dit het is, weet niet hoe ik erachter kom? Lockout is wel altijd erg makkelijk onafhankelijk van het gewicht. Dit is hoofdzakelijk werk van glutes toch?
 
Voor een RPE van 9 vind ik dit niet dramatisch (die laatste rep is wel duidelijk minder goed).
Ik denk dat je nog altijd teveel denkt aan het gewicht naar boven krijgen terwijl je het ook naar achter moet trekken; je moet je bekken zien als het scharnier waarmee je het gewicht heft, dan ga je volgens mij meer je posterior chain activeren dan nu.
Het feit dat je rep na rep meer gaat bollen heeft wel met een verminderde kracht in je posterior chain tov je onderrug te maken zou ik denken.
Eventueel zou je kunnen oefenen door bands te hangen langs de andere kant van de bar (dus niet de kant waar jij staat) en met een lichter gewicht te deadliften, om te oefenen op dat naar achter pullen.
 
Dat je je onderrug niet in die positie kan houden, betekent toch juist dat je onderrug het niet aankan?

Ik weet het niet zeker hoor, maar wellicht is het beter om het gewicht te verlagen naar een gewicht waar je je onderrug wel in de juiste positie kunt krijgen. Vanaf daar dan weer opbouwen.

Wat zou jij doen Starx6673 ?
 
maar ziet er altijd zo awkward uit.
ja jij maar ff je mond spoelen met water en zeep :D
je deadlift ziet er niet zo bar uit hoor, denk zelfs dat je gezien je lengte goed in de startpositie komt, het is toch vaak zo dat bollen van de onderrug te maken heeft met te weinig spanning kunnen houden op de bovenrug.
rdl's zouden best een goed alternatief kunnen zijn, beginnen zoals ze bedoeld zijn en dat gaande weg laten door evolueren naar een t&g deadlift, hou je in ieder geval goed de spanning op je rug.
nog een mooi alternatief zou bent over row zijn.
 
Dat je je onderrug niet in die positie kan houden, betekent toch juist dat je onderrug het niet aankan?

Ik weet het niet zeker hoor, maar wellicht is het beter om het gewicht te verlagen naar een gewicht waar je je onderrug wel in de juiste positie kunt krijgen. Vanaf daar dan weer opbouwen.

Wat zou jij doen Starx6673 ?
Vorm is nog niet helemaal goed in ieder geval aan het (beetje onduidelijke :p) filmpje te zien. Bij het laten zakken zie je de bar heel duidelijk naar voren komen om voorbij je knieën te komen. Als je goed hip hinged en je knieën pas buigt als de bar daar voorbij is dan is dat een stuk fijner voor je onderrug. Ik vind het verder eigenlijk wel meevallen en denk dat je echt aan het volume moet wennen.

Edit: Ik zou wel iets teruggaan in gewicht en goed op de vorm blijven letten, vooral bij het laten zakken dus. Zelf ook dit probleem een beetje gehad en nu helemaal geen last meer van.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met deadlift weer beginnen op 125kg. Beetje filmpjes terug gekeken, en blijkbaar is eerste rep meestal wel aardig en wordt het daarna minder. Denk dat hoofdzakelijk te maken heb met hoe ik de stang weer naar de grond breng. Hij ligt ook altijd te ver naar voren en/of scheef bij de tweede rep. Laatste keer dat ik het voorlopig probeer om weer te deloaden, dan ben ik er klaar mee. En ga ik gewoon romanian deadlifts doen of heel misschien sumo een gooi geven :rolleyes:
 
Had vandaag bijna geen tijd om te trainen, dus kom net terug van sportschool. Was als een zombie, maarja ben toch geweest.

Training 21-1-2019

HLM Barbell Medicine 3.1

Side note: riem vergeten

Beltless Squat (6@7, 6@8, 6@9 Take 5% off the bar from 6@9 and do 18 reps (sets of 4-6))

6x120@8, viel zwaarder uit dan verwacht
6x125@9
4x120
4x120
Moest stapje terug doen, techniek werd slordig
5x115
5x115

Press ((6@7, 6@8, 6@9 Take 5% off the bar from 6@9 and do 18 reps (sets of 4-6))
6x50@8
6x52,5@9
6x50
5x50
4x50
3x50

Poging tot 2ct Paused Deadlift
Was volledig leeg en sliep half, toch nog even geprobeerd.
4x120@8
3x120@9
Verstandiger dat ik hier stopte denk ik.

Ben op zoek naar iets waarmee ik specifiek mijn lower back sterker kan maken. Zit te denken om na iedere training 3 setjes van 15 reps te doen van back extensions. Iemand tips?
 
Ben op zoek naar iets waarmee ik specifiek mijn lower back sterker kan maken. Zit te denken om na iedere training 3 setjes van 15 reps te doen van back extensions. Iemand tips?
Hyper extensions, of als je het thuis wilt doen: Superman's op de vloer.
Als beide te licht zijn kun je altijd nog gewicht toevoegen.
 
Ik ga stoppen met HLM van barbell medicine. Haal er geen plezier meer uit. Wil me komende drie maanden gaan focussen op massa aanzetten door middel van een een rustige bulk en een powerbuilding program. Keuze is gevallen op The Russwole Program. Is een 12-weekse schema waarbij de compounds op basis zijn van % van 1rm en wat lagere reps (eerste 2 weken 8reps, dan lagere reps) en verder wat pomp werk. Volgorde is Legs-Push(bench)-Pull(DL)-Push(oh)-Legs(Veel single leg)-UB. Het volume zal even wennen zijn in het begin, maar heb er zin in. Vandaag gelijk maar eerste training erin geknald, misschien niet ideaal na gisteren, mja had er zin in.

Gewicht: 89,4 (wil rustig bulken naar 93-94 in 3 maanden tijd. Dan cutten voor de zomer)
VP: Vandaag 7-punts meting gedaan, kwam uit op 10.2% Wil dit 1x pm doen.

Begonnen bij push, omdat ik gisteren al redelijke volume squats heb gedraaid.

Bench Press (3x8, 75% 1rm)
8x85
8x85
8x85, viel erg zwaar. RPE was een dikke 10.

Incline Bench Press (3x10, 50-55% 1rm)
10x55
10x52,5 Armen waren spaghetti slierten, echt even wennen dit.
10x47,5

Incline DB press (4x10)
10x16, lol, 16kg haha. Triest
10x16
10x16
10x16

(Weighted) Dips (4x12)
Was hier altijd wel goed in, maar niet als 4e oefening blijkbaar
BWx10
BWx10
BWx8
BWx7

Lying tricep extension (4x15) gewicht exclusief ezbar gewicht
15x16
11x13,5
15x10
15x7,5

Push down (3xAMRAP)
11x22,5
9x22,5
11x20

Oef, chest exploded.

Wil morgen nuchter nog foto's maken van voor de bulk.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven