Fitness Seller

Trainingslog Hans_i

Bezoekers in dit topic

hoe meet je eigenlijk? die taille begint wel wat veel te worden 90+
ga vandaag eens de mijne opmeten, ook wel leuk om bij te houden.. heb ik iets meer indicatie als de weegschaal en spiegel!

Ik meet het met een meetlint. Meting vanochtend was ff iets hoger dan ik had verwacht, maar kan eind vd week ook zo weer gewicht naar beneden zijn en taille ook. Ik hou het ook bij in Fitsw.com. Daar bekijk ik de trend over een wat langere tijd.
 
Ik persoonlijk zou niet gaan bulken nu, in deze fase ga je ook goed gains maken zonder overschot. Gezien je vetvrije massa t.o.v. je liftingstats weet ik zeker dat je nog zat progressie kunt maken als je rond onderhoud gaan eten. Simpel gezegd moet je brein zich ook aanpassen aan dit regime en je spieren (die er al zitten) moeten geactiveerd worden. Wat is je leeftijd trouwens?
Succes!

Ik ben 34. Ik zit ook niet in een enorm overschot. Ik zie het over een aantal weken aan en pas aan daar waar ik het nodig vind. Over een paar maanden gooi ik er weer ff een flinke cut tegenaan.
 
Stronglifts 5x5 (week 6)
Workout B

Squat
5x5x77,5kg +2,5

OH press
4x5x35kg
1x4x35kg Fuck, net niet gehaald

Deadlift
1x5x85kg +5kg Ging nog lekker.

Assistance exercise
Chin ups
1x6xbw
1x5xbw
1x4xbw -1

De squats zijn me gewoon gelukt :-). Niet verwacht. Cool. De laatste rep was technisch niet helemaal op orde, maar wel gehaald.
Deadlift was wel zwaar na de squat, maar ging nog prima.

Na de training behoorlijk trillerig op de benen.

Mooi schema dit. Ik had nooit verwacht dat ik op de squat al zo ver zou zijn :lifter:
 
Ik meet het met een meetlint. Meting vanochtend was ff iets hoger dan ik had verwacht, maar kan eind vd week ook zo weer gewicht naar beneden zijn en taille ook. Ik hou het ook bij in Fitsw.com. Daar bekijk ik de trend over een wat langere tijd.

Valt volgens mij ook wel mee, gisteren even mijn taille opgemeten en we lopen wat dat betreft gelijk, zit op 91 cm :)
 
Valt volgens mij ook wel mee, gisteren even mijn taille opgemeten en we lopen wat dat betreft gelijk, zit op 91 cm :)

Ha, maar ik zag in je blog dat er bij jou blokken zichtbaar zijn... Die van mij heb ik heeeeeel veel jaren niet gezien :p.
Maar goed, daar wordt aan gewerkt. 2017 staan ze op de planning om zichtbaar te worden. Als is het maar een klein beetje.
 
Training vandaag (week 7):
Workout A

Squat
5x5x80kg +2,5 Fuck yeah!

Bench
5x5x52,5kg +2,5

Row
5x5x52,5kg +2,5

Assistance exercise
Dips
1x8xbw
1x6xbw -2
1x7xbw +1

Haha, gewoon 5x5x80kg. Wel toegeven dat ik de laatste 2 sets met een spotter heb moeten doen. De allerlaatste rep heeft hij mij een klein beetje moeten helpen. Laatste reps waren technisch ook niet helemaal zoals het moest. Maar nog goed genoeg. Blij mee.

Bench zit nog wel wat ruimte in en row wellicht ook nog een klein beetje.

Moe maar voldaan.
 
Stronglifts 5x5 (week 7)
Workout B

Squat
5x5x80kg

OH press
5x5x35kg

Deadlift
1x5x90kg +5kg

Assistance exercise
Chin ups
1x6xbw
1x6xbw +1
1x5xbw +1

Alleen de allerlaatste rep op de squats had ik een klein beetje ondersteuning nodig. Ondanks mijn zware benen ging het best goed. Ik heb het idee dat mijn benen nog wel willen, maar dat mijn onderrug een beetje een bottleneck wordt.

OH press eindelijk gehaald en vrij simpel ook nog wel. Yes!

Deadlift was focking zwaar. Vooral de onderrug heeft het nodige te verduren gehad met squaten.

Aankomende dagen ga ik niet sporten, maar wel veel eten :-). Ik heb nu 2 weken vakantie. Even kijken hoe het gaat lopen met trainen. Iig de aankomende dagen ga ik mijn lichaam even wat rust geven.

Fijne kerstdagen!
 
Training vandaag (week 8):
Workout A

Squat
5x5x80kg Ik had geen spotter in de buurt. Durfde niet +2,5kg erbij te doen. Ging ook niet heel soepel allemaal

Bench
5x5x55kg +2,5

Row
1x5x55kg +2,5 hmmm, paar reps net niet tot de borst.
1x5x55kg
1x5x55kg
1x4x55kg
1x5x55kg

Assistance exercise
Dips
1x9xbw +1
1x8xbw +2
1x6xbw -1
Totaal: 23reps

Na al het eten, drinken en minder slaap redelijke training.
 
Stronglifts 5x5 (week 8)
Workout B

Squat
4x5x82,5kg +2,5kg
1x4x82,5

OH press
2x5x37,5kg +2,5kg
3x4x37,5kg

Deadlift
1x5x95kg +5kg

Assistance exercise
Chin ups
1x5xbw -1
1x4xbw -1
3de set overgeslagen. Zat niets meer in.


Lekkere training. 2,5kg bij de squat erop. Zonder spotter toch bijna alle gehaald. OHP ging ook best goed. Deadlift was weer tyfus zwaar, maar wel weer gehaald.

Rust tussen de werksets houd ik nu op zo'n 3 min.
 
Training vandaag (week 9):
Workout A

Squat
5x5x82,5kg - gehaald!

Bench
5x5x57,5kg +2,5

Row
1x4x55kg
1x5x55kg
1x5x55kg
1x4x55kg
1x4x55kg

Assistance exercise
Dips
1x10xbw +1
1x8xbw
1x6xbw
Totaal: 24reps +1

Op naar de 85kg squat!!
Row vind ik een kut oefening... Blijven oefenen maar.

Pas vrijdag weer trainen. Een dagje klussen en 2 dagen naar A'dam met de vrouw.
 
Wat een squats, je blijft lekker vooruit gaan zeg!

Hoezo vind je de rows kut? Omdat je ze gewoon niet leuk vindt of lukt het qua uitvoering niet goed?
 
Wat een squats, je blijft lekker vooruit gaan zeg!

Hoezo vind je de rows kut? Omdat je ze gewoon niet leuk vindt of lukt het qua uitvoering niet goed?


Ik vind het nog niet echt een prettige houding. Voelt gewoon (nog) niet lekker. Wellicht over een paar weken gaat het wat beter. Ik doe ze nu ook pas sinds SL.
 

Ik vind het nog niet echt een prettige houding. Voelt gewoon (nog) niet lekker. Wellicht over een paar weken gaat het wat beter. Ik doe ze nu ook pas sinds SL.

Kan inderdaad best zo zijn dat dat gevoel met de tijd wel bijtrekt.

Dit zijn trouwens pendlay's toch, geen bent over rows? Niet dat dat verder wat uitmaakt :p
 
Kan inderdaad best zo zijn dat dat gevoel met de tijd wel bijtrekt.

Dit zijn trouwens pendlay's toch, geen bent over rows? Niet dat dat verder wat uitmaakt :p

In de StrongLifts app, erg prettig btw, worden ze rows genoemd. Maar op YouTube enz wordt het vaak als pendlay rows genoemd. Maar blijft kut :p
 
dat is ook een pendlay row, waar je de bar vanuit dode positie trekt.. miscchien eens reguliere rows proberen?

vind het zelf ook een kutoefening..ben er ook echt heeeel slecht in.
 
dat is ook een pendlay row, waar je de bar vanuit dode positie trekt.. miscchien eens reguliere rows proberen?

vind het zelf ook een kutoefening..ben er ook echt heeeel slecht in.

Ik ga het nog een paar weken aanzien... Ik wil het nog wel een beetje onder de knie krijgen.
Ik deed tijdens mijn fullbody de T-bar row. Die vond ik echt vet.
 
Stronglifts 5x5 (week 9)
Workout B

Squat
1x5x85kg +2,5kg
1x4x85kg
1x4x85kg
1x4x85kg
1x5x85kg met spotter. Laatste rep iets geholpen. Ik heb de neiging om voorover te vallen.

OH press
2x5x37,5kg
3x4x37,5kg De app geeft een deload aan. Volgende keer naar 32,5kg

Deadlift
WU:1x5x60kg
WU:1x5x80kg
WU:1x5x90kg
1x5x100kg +5kg :lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter::lifter: yeah. 100kg grens gepasseerd!

Assistance exercise
Chin ups
1x5xbw
1x5xbw
3de set overgeslagen. Zat niets meer in. Ik stop met de chin ups. Heeft weinig nut meer na de eerdere oefeningen.
 
Komt er ook een oefening ter vervanging vd chin ups?

En gefeliciteerd met het behalen van je mijlpaal...op naar de volgende :) !
 
Back
Naar boven