AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Bezoekers in dit topic

Bij mij was 1e keer ab-wheels ook een week spierpijn, de 2e keer nog maar 2 dagen, en daarna werd het leuk :)
En na een lange tijd andere oefeningen en vakantie weer spierpijn in abs bij de eerste keer na de vakantie.

Aaah fijn dat is een goed bericht, daar kan ik wat mee :)
 
Veel lucht happen bovenin, maar niet persen maar sissend uitademen als je naar boven komt
Anders ga je om...vele video's van lui die om gaan :D

Ben niet om gegaan gisteren hahaha.........zweten als een otter........dat dan weer wel
 
Legs

Squats Bw x 8 --- 87,5 kg x 5 x 5 --- korte pauze --- 70 kg x 10 --- (toch lichtelijk zwart voor de ogen, misschien vanwege weinig slaap)
Leg extension 70 kg x 12 x 3
Hamstring curl 55 kg x 12 / 8 --- 50 kg x10
Standing calves + 40 kg x 60 / 40

Kracht loopt nog steeds op (behalve mijn kuiten voelde nu wat "moeilijker") dus "doel" komt weer dichterbij.
Ik begin ook iets vetter te worden, ga mijn surplus wat laten zakken tot 100 Kcal's boven behoefte.

Mogelijk dat ik voor aankomende zomer 74 kg (of meer zelfs, wie zal het zeggen) bij 13% ga halen, dat zou voor mij mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk dat ik voor aankomende zomer 74 kg (of meer zelfs, wie zal het zeggen) bij 13% ga halen, dat zou voor mij mooi zijn.
dat kan toch wel, de zomer is net voorbij dus tijd genoeg
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
dat kan toch wel, de zomer is net voorbij dus tijd genoeg

Ja op zich moet dat wel kunnen ja, weliswaar kom ik de laatse 2 jaar niet echt meer aan gainen toe.
Ik vind mezelf nogal snel te vet, dus ik ga te snel weer in een cut, blijf zodoende wat rond hetzelfde gewicht hangen.

maar goed we zullen zien, ik ben redelijk tevreden, tegelijkertijd mag er nu wel eens wat bij op
 
Squats Bw x 8 --- 87,5 kg x 5 x 5 --- korte pauze --- 70 kg x 10 --- (toch lichtelijk zwart voor de ogen, misschien vanwege weinig slaap)

Ga jij ineens van je warm up squats 8x BW naar je werksets???
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja op zich moet dat wel kunnen ja, weliswaar kom ik de laatse 2 jaar niet echt meer aan gainen toe.
Ik vind mezelf nogal snel te vet, dus ik ga te snel weer in een cut, blijf zodoende wat rond hetzelfde gewicht hangen.

maar goed we zullen zien, ik ben redelijk tevreden, tegelijkertijd mag er nu wel eens wat bij op
Out of the box denken.
Anders gaan eten je khd timen en misschien meer of juist minder rust nemen.
Je khd uppen en cardio toevoegen. Zo kan je je vet% acceptabel houden.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Juist je metabolisme sky high houden...dan moet je wel meer eten
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ga jij ineens van je warm up squats 8x BW naar je werksets???

Ja dat bevalt me goed, anders vind ik het allemaal verspilde energie (ik heb er nog nooit problemen mee gehad / ook niet op andere onderdelen / doe het zo al enkele jaren)

Out of the box denken.
Anders gaan eten je khd timen en misschien meer of juist minder rust nemen.
Je khd uppen en cardio toevoegen. Zo kan je je vet% acceptabel houden.

Mhhhh je zet me aan het denken..........kom hier mogelijk nog op terug :thumb:

Juist je metabolisme sky high houden...dan moet je wel meer eten

Ja dat doe ik op zich wel redelijk nu, afgelopen 7 dagen heb ik 7 keer getraind.
Je hebt dan idd wel meer voeding nodig, maar ja dat verbrand je ook, dus het zal mijn gains niet ten goede komen toch ?
 
Je conditie schiet omhoog daardoor kun je meer werk (volume) verzetten en die muscles extra belasten
Je gaat daar zeker iets van merken....probeer maar een aantal mnd
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja dat bevalt me goed, anders vind ik het allemaal verspilde energie (ik heb er nog nooit problemen mee gehad / ook niet op andere onderdelen / doe het zo al enkele jaren)

Mmmmm ok. Tja als dat goed voelt voor jou. Maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe ik me daarbij zou voelen. Ik heb voor mezelf het idee dat wanneer ik opbouw goed kan aanvoelen wat ik kan en mezelf niet overschat in de vorm van de dag........
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Je conditie schiet omhoog daardoor kun je meer werk (volume) verzetten en die muscles extra belasten
Je gaat daar zeker iets van merken....probeer maar een aantal mnd

Ik snap je niet helemaal, wat zou een goed advies zijn in deze dan (met in het achterhoofd dat ik bijna dagelijks train)
 
Mmmmm ok. Tja als dat goed voelt voor jou. Maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe ik me daarbij zou voelen. Ik heb voor mezelf het idee dat wanneer ik opbouw goed kan aanvoelen wat ik kan en mezelf niet overschat in de vorm van de dag........

Ja okay, ik heb de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht.
Maar als ik 8 tot 10x Bodyweight squat (misschien nog de trap 4x op en neer loop) dan heb ik het idee dat ik warm genoeg ben.

Als ik dan bijv. begin met squats van 80 kg, dan heb ik zo in de gaten hoe het voelt (vorm van de dag).
Soms voelt het ook bagger (met de nadruk op soms :D), dan stop ik (stel het een dag uit). Maar goed nogmaals ik ben maar een hobbybuilder natuurlijk.

Ik krijg wel weer hoop om er dit jaar eea op te plakken, dus zeker wel gemotiveerd en leergierig.
 
Kies voor meer trage KH check GI bv kruisbloem groeten tevens ga je dan ook meer vetten verbranden voor energie
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Maar goed nogmaals ik ben maar een hobbybuilder natuurlijk.

Hey dat geldt voor mij ook zeker hoor! Maar goed, ik ga het zeker eens proberen met een kortere, minder intensieve warming up en kijken wat dat me brengt. Al zit ik nu wel in een lekkere flow.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Kies voor meer trage KH check GI bv kruisbloem groeten tevens ga je dan ook meer vetten verbranden voor energie

Okay, daar sta ik zeker voor open, mits ik er baat bij heb natuurlijk.
Denk je niet dat het effect daarvan erg minimaal is ?
 
Hey dat geldt voor mij ook zeker hoor! Maar goed, ik ga het zeker eens proberen met een kortere, minder intensieve warming up en kijken wat dat me brengt. Al zit ik nu wel in een lekkere flow.

Tja, de gemiddelde Dbb'er hanteert natuurlijk wel jou (jullie) systeem, nogmaals ik vind het zonde.
Want bijv. 10 x 20 kg en 5 x 40 kg en 5 x 60 kg zet voor mij geen zoden aan de dijk (ook niet met het oog op hypertrophy lijkt mij), het kost wel energie.

Hoe kijken jullie hiernaar Bosco55555 Ano_87987 neet61 en anderen ?
 
Ik ben inderdaad ook wel erg nieuwsgierig hoe anderen hierover denken!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven