AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Bezoekers in dit topic

Gaat lekker die nek-press?

Ja op zich wel, laatste tijd doe ik de 1e 2 sets normaal omdat ik hem dan toch wat zwaarder kan pakken.
Ik wil nu ook zo veel mogelijk het accent leggen op intensiteit omdat dat mijn gains toch ten goede komt, ik ben tevreden over hoe het nu gaat.

Elke Workout kan er wat bij op.
 
Mooi Marc ...elke kg telt :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Push

Bench press 60 kg x 10 / 8 / 6 --- koffie :p --- 75 kg x 2 --- 70 kg x 2 x 2 --- 65 kg x 3 x 2
Ohp 40 kg x 10 / 8 --- 35 kg (vanuit nek) x 7
Chest dips + 10 kg x 5 (to much na de bench) --- Bw x 8 x 3
Skull crusher 22,5 kg x 12 / 10 / 8
Incline flyes 18 kg x 8 --- 15 kg x 8 x 2
Lekker hoor. Die koffie heeft je rep-range geen goeds gedaan. :p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
2 nachten slecht geslapen, dus Workout een dag opgeschoven
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Legs

Squats --- Bw x 10 --- 80 kg x 6 x 3 --- 90 kg x 5 x 2
Leg extensions 72,5 kg x 12 x 3 (laatste set :fire:)
Hamstring curls 55 kg x 12 / 11 / 12
Standing calves + 40 kg x 70 / 45
Ab Wheel x 12 x 3
 
balen van het slechte slapen... :(

Maar wel een prima workout neergezet nu!
Zal je vast beter op slapen vannacht! ;) Gewoon vanuit gaan hoor! Ga ik proberen mee te doen. :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
balen van het slechte slapen... :(

Maar wel een prima workout neergezet nu!
Zal je vast beter op slapen vannacht! ;) Gewoon vanuit gaan hoor! Ga ik proberen mee te doen. :)

Tja dat kunnen we beiden wel gebruiken nu, weliswaar jij vele malen meer natuurlijk.
Hoop dat het vannacht wat beter gaat voor je, afgelopen nacht ben je wel een paar keer weg geweest toch ?
 
Tja dat kunnen we beiden wel gebruiken nu, weliswaar jij vele malen meer natuurlijk.
Hoop dat het vannacht wat beter gaat voor je, afgelopen nacht ben je wel een paar keer weg geweest toch ?
We kunnen het allebei op onze manier evenveel gebruiken. :)
Ik heb wel zo nu en dan een stief kwartiertje gepakt. Mannetje denkt dat het meer is dan ik denk. Ben iig relaxter en meer ontspannen.
Ben er daarentegen ook vaker uit omdat dat spul honger opwekt.... dus nachtelijk eten :o soms wel 3 a 4 x... is ook niet echt bevorderlijk voor de slaap.... :p Maar goed.... we zullen zien wat het verder brengt. :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
We kunnen het allebei op onze manier evenveel gebruiken. :)
Ik heb wel zo nu en dan een stief kwartiertje gepakt. Mannetje denkt dat het meer is dan ik denk. Ben iig relaxter en meer ontspannen.
Ben er daarentegen ook vaker uit omdat dat spul honger opwekt.... dus nachtelijk eten :o soms wel 3 a 4 x... is ook niet echt bevorderlijk voor de slaap.... :p Maar goed.... we zullen zien wat het verder brengt. :)

Ik gok erop --- gezien mijn ervaringen in het verleden met "dat spul"--- dat je slaap nog verbetert.
Fijn dat je relaxter en meer ontspannen bent = allemaal winst.

Succes iig vannacht !
 
Zo, inmiddels zijn we 3+ weken verder dan het moment waarop ik de intensiteit van mijn trainingen (alsook mijn energie-intake) op ben gaan schroeven.
Momenteel ben ik een 3/4 kilogram zwaarder, mijn taille is nog niet toegenomen.
Kracht neemt zeker wel toe, het kan dus wel.

Dit geeft de burger moed !
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Vandaag Pull

Bor --- 80 kg x 6 --- 70 kg x 8 --- 60 kg x 12

Pull ups Bw x 12 / 9 / 8

Upright row --- 50 kg x 10 / 9 / 8

Chin ups Bw x 12 / 8 / 6

Biceps curl --- 35 kg x 10 / 32,5 x 8 / 30 kg x 8

 
Kracht neemt zeker wel toe, het kan dus wel.
maar natuurlijk kan dat
en van 0.75 kg zal je taille idd niet meetbaar toenemen, dat pas nog wel in de standaard afwijking.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
maar natuurlijk kan dat
en van 0.75 kg zal je taille idd niet meetbaar toenemen, dat pas nog wel in de standaard afwijking.

Ja dat blijkt, ik had de hoop enigzins opgegeven voorheen.

en van 0.75 kg zal je taille idd niet meetbaar toenemen,

Nee dat is waar, iig zijn er signalen dat het aanzetten van vet ook beperkt zal zijn.

dat pas nog wel in de standaard afwijking.

Wat is de standaard afwijking dan ?
 
Wat is de standaard afwijking dan ?
je meting wijkt toch altijd wat af, doordat je net wat anders meet of wat strakker aantrekt, een cm meer of minder zegt eigenlijk niks, je moet kijken naar het gemiddelde van je metingen.
en die 0.75 kg valt daar dus binnen, met jou stats zal het 1:1 zijn schat ik zo, dus 1 kg aankomen= ~1 cm omtrek
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
je meting wijkt toch altijd wat af, doordat je net wat anders meet of wat strakker aantrekt, een cm meer of minder zegt eigenlijk niks

Dat is waar inderdaad

met jou stats zal het 1:1 zijn schat ik zo, dus 1 kg aankomen= ~1 cm omtrek

Okay, dat is een leuke wetenswaardigheid. Baseer je dat op eigen ervaring ?
En vraag me sowieso af dan: "je calculeert dan spiermassa en vetaanwas mee in" ?
 
Okay, dat is een leuke wetenswaardigheid. Baseer je dat op eigen ervaring ?
En vraag me sowieso af dan: "je calculeert dan spiermassa en vetaanwas mee in" ?
dat was en is bij mij altijd zo geweest, tenminste in de range 80-95 kg, als ik daarboven kwam dan is het anders
buikomtrek meten is toch vooral vettoename/afname wat je meet, zeker bij ons 'mannen van een zekere leeftijd' , bij ons zal het opgeslagen vet vooral in de buikstreek en de onderkant rug plaats vinden
dus zwaarder worden en geen toename van je middel omtrek is :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zo, inmiddels zijn we 3+ weken verder dan het moment waarop ik de intensiteit van mijn trainingen (alsook mijn energie-intake) op ben gaan schroeven.
Momenteel ben ik een 3/4 kilogram zwaarder, mijn taille is nog niet toegenomen.
Kracht neemt zeker wel toe, het kan dus wel.
Dat is geen slechte combinatie. Hou dit vol :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Push (met wat minder volume / alleen de basis)

Bench press --- 70 kg x 3 x 4 --- korte pauze --- 65 kg x 6 x 2

Ohp --- 45 kg x 5 x 2 --- 40 kg x 7 x 2

Skull crusher --- 25 kg x 10 / 10 / 5
 
Back
Naar boven