MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty (1 bezoeker)

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Yep, voor nu is het plan:
1x per week normale WOD
1x per week Gymnastics WOD (wil graag die muscle-up nog eens leren)
1x per week Muay Thai
1x per week Olympic Weightlifting

Die balans ga ik verschuiven als ik bepaalde dingen leuker vindt dan de andere dingen.
Vanavond eerste lesje Olympic Weightlifting met een 6-voudig Nederlands kampioen -70kg :flex:
Oly lifting en vechtsport gaan goed samen
 
Laatst bewerkt:
1ste weightlifting klasje is een feit. Voelt als opnieuw leren lopen.

Beetje snatch grip kloten. Hook grip oefenen. Muscle snatches. Power snatches. Squat snatches. Overhead squats. Behind the neck presses.

Moeilijk deze shit. Onder de bar duiken is lastig. Momentum omhoog creëren vanuit je heupen ipv gewoon upright rowen.

Denk dat ik morgen even in m'n uppie terug ga in de middag en nog even door gaan kloten met die techniek.

Wel super gezellig. Veel hulp gehad van andere mensen die meededen. Veel beter dit dan die ongezellige sportschool.
 
Denk dat ik morgen even in m'n uppie terug ga in de middag en nog even door gaan kloten met die techniek.
Iemand wil de beste van het klasje worden :P
 
Iemand wil de beste van het klasje worden :P
Hij praat iig al Crossfits, met z'n squat snatch:roflol:

Tussen de lessen oefenen en/of huiswerk doen helpt wel. Al is het iedere dag 10x10 snatch balance of drop snatch en OHS.

Hoe ging het met je mobiliteit, P-Man?
 
Iemand wil de beste van het klasje worden :P
Hahaha, ik wil die shit wel graag leren ja :roflol:
Hij praat iig al Crossfits, met z'n squat snatch:roflol:

Tussen de lessen oefenen en/of huiswerk doen helpt wel. Al is het iedere dag 10x10 snatch balance of drop snatch en OHS.

Hoe ging het met je mobiliteit, P-Man?
Weet ik veel hoe al die snatches heten, wist überhaupt al niet wat een snatch was voor gisteren.
Het idee was dit.
Je deadlift de bar van de grond met een snatch grip tot net boven je knie, hier begint iedere rep:
Rep 1: Strekt je heupen, bar boven je hoofd, geen gebogen knie. (muscle)
Rep 2: Strekt je heupen, bar boven je hoofd, wel ietwat gebogen knieën bij het opvangen. (power)
Rep 3: Strekt je heupen, duikt onder de bar en kom dan overeind. (snatch?)
Doordat ik heel dat onder de bar duiken niet snap, moest ik eigenlijk 2/3 combineren. Dus je vangt hem op met gebogen knieën en gaat daarna een overhead squat doen.
Geen idee hoe al die varianten heten. Eetje had iets van muscle, eentje iets met power en die 3e heb ik geen idee. Dus ik noem het voor nu de squat snatch.

Hahaha. Bij de warming-up moesten we vanuit de ATG squat positie behind the neck press doen, man heb ik gelachen. Mijn bovenrug en schouders missen daar alle mobiliteit voor. Ook kon de helft van m'n klas de snatch laten eindigen boven hun hoofd met hun armen achter zich. Ik haalde met geluk recht boven m'n hoofd :roflol: Waardoor je steeds voorover valt met het squatten.

Achja, veel te hyped naar bed gegaan. Veel te kort geslapen. Even wat pleisters plakken op m'n handen en dan zo maar weer even gaan snatchen :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Wat aankloten.
Endo rotaties: 4x20x2,5kg
Exo rotaties: 4x15x2,5kg
Dislocations: 20
Muscle snatch: 5x5x40kg + 1x3x50kg
Barbell Overhead squats: 5x5x30kg
Overhead squats zijn veel moeilijker dan je zou denken :eek!:

5k hardlopen.
 
Helemaal niet verkeerd, ben al blij als ik twee setjes met lege bar haal:o
Ze waren ook lang niet allemaal unbroken. Ben best vaak achterover gevallen. Aantal reps die ook zeker niet beneden parallel kwamen. Denk dat er 2 van de 5 sets unbroken waren met iedere rep op z'n minst parallel :p Maarja, gisteren kwam ik niet voorbij de 2 reps, dus vooruitgang zit er al in :)

Vooral enorm gecontroleerd laten zakken lijkt de sleutel te zijn, zodra de bar nou eenmaal naar achter of voor valt ben je klaar. Vooral als je in de bodempositie van de squat zit.
Ik heb nooit de behoefte gehad om lifting shoes te kopen aangezien mijn enkel mobiliteit prima is voor (front)squats, maar vanochtend met die overhead squats dacht ik dat die dingen misschien toch best van pas zouden kunnen komen in die lift.

Komende weken veel yoga doen, m'n schouder/bovenrug mobiliteit moet echt snel wat beter worden voor deze oefeningen.
 
Even stukkie loopband meegepakt na het snatchen/squatten.
Conditie moet beter + mobiliteit moet beter :roflol:
Wacht maar tot wij is een sessie gaan sparren
Meme Reaction GIF by Justin
 
Hahaha, ik wil die shit wel graag leren ja :roflol:
Jij wilt echt een keer samen trainen...
Weet ik veel hoe al die snatches heten, wist überhaupt al niet wat een snatch was voor gisteren.
Squat snatch (of, en dat wel is echt erg "full squat snatch") is een typisch CF-woord voor een snatch, daarom vind ik het grappig, maar als je moet uitleggen wordt het er niet beter van.
Het idee was dit.
Je deadlift de bar van de grond met een snatch grip tot net boven je knie, hier begint iedere rep:
Rep 1: Strekt je heupen, bar boven je hoofd, geen gebogen knie. (muscle)
Rep 2: Strekt je heupen, bar boven je hoofd, wel ietwat gebogen knieën bij het opvangen. (power)
Rep 3: Strekt je heupen, duikt onder de bar en kom dan overeind. (snatch?)
Doordat ik heel dat onder de bar duiken niet snap, moest ik eigenlijk 2/3 combineren. Dus je vangt hem op met gebogen knieën en gaat daarna een overhead squat doen.
Meestal, buiten CF, wordt de Snatch van boven naar beneden geleerd en begin je met heel veel snatch balance (3D: dip, drive, drop), dit hielp mij aan een beetje gevoel. Kan je dagelijks doen met een bezemsteel oid in setjes van 10+.
Dus ik noem het voor nu de squat snatch.
Helpt ook prima voor het onderscheid. Vior nog meer variatie gooi je er her en der hang, high hang en low hang tussendoor.
Hahaha. Bij de warming-up moesten we vanuit de ATG squat positie behind the neck press doen, man heb ik gelachen.
Dat is ook best een uitdaging hoor!
Met een stang is een OHS coor mij nog wel te doen, met dumbbells heeft het wat meer oefening nodig, als je dan ook nog een Sots-press gaat doen...
Mijn bovenrug en schouders missen daar alle mobiliteit voor.
Torokhtiy heeft een mooie serie oefeningen met een stof, hij heeft ook een mooie serie progressions voor de lifts. Andere kanalen hebben interessante oefeningen om dat wat loaser te krijgen. Zelf vind ik een zombie squat met een stok een mooie oefening en test voor de bovenrug.

Mijn mening en suggesties:
1. Je hoeft nog niet eens (veel) gewicht te gebruiken, bezemsteel en bare bar zijn nu genoeg;
2. Doe iedere training die stok serie als wu;
3. Doe daarna de barbell serie, doe de eerste keer alleen de eerste oefening, de tweede keer de eerste en de tweede, enz.
4. Vanaf de grond helpen plates natuurlijk wel voor de juiste hoogte. Niet de techniekschijven laren vallen...
 
Jij wilt echt een keer samen trainen...
Haha dat zei ik niet. Ik zei dat op Neet zijn reactie dat ik vandaag terug ging naar de sportschool om zelf door te oefenen met de techniekles van gisteren. De muscle snatch ging vanochtend echt al beduidend beter dan gisteren. Had filmpje gemaakt en aan maat van me laten zien en die was helemaal niet ontevreden voor iemand die dat gisteren voor de 1e keer deed. Geen idee waar in NL jij ergens woont, maar vermoed aan de andere kant van het land.
Squat snatch (of, en dat wel is echt erg "full squat snatch") is een typisch CF-woord voor een snatch, daarom vind ik het grappig, maar als je moet uitleggen wordt het er niet beter van.
Ik heb dat woord zelf verzonnen. Tijdens de uitleg stond er een of andere buitenlandse randdebiel de longen uit zijn lijf te schreeuwen tijdens het clean & jerken waardoor ik de hele uitleg van de coach gemist had. De enige 2 woorden die ik kon verstaan uit z'n hele verhaal waren "muscle" en "power". Dus de 3e heb ik zelf een naampje gegeven. Bleek inderdaad gewoon een snatch te zijn, maar doordat ik dat opvangen niet kan, werd het eigenlijk meer een Power snatch + overhead squat.
Meestal, buiten CF, wordt de Snatch van boven naar beneden geleerd en begin je met heel veel snatch balance (3D: dip, drive, drop), dit hielp mij aan een beetje gevoel. Kan je dagelijks doen met een bezemsteel oid in setjes van 10+.
Ik had gisteren weightlifting hè, dat was geen CrossFit les. Was ook geen CrossFit instructeur. Hij leerde het me van onder naar boven. Dus eerst die tamelijk oncomfortabele grip, daarna dat heupen strekken en vanuit daar momentum creeëren, dan op je tenen een shrug/high pull doen en die zette ie dan later weer over naar een muscle snatch. Ik heb vooral gefocust op die. Ik voeg die power/onder de bar duiken later nog wel toe. Stapje voor stapje :D Ik ga gewoon 1x per week die Weightlifting lessen volgen en zelf nog 1x per week oefenen met de stof van die les en dan heb ik dat zo door ga ik vanuit.
Helpt ook prima voor het onderscheid. Vior nog meer variatie gooi je er her en der hang, high hang en low hang tussendoor.
Hahaha die had ik ook al gehoord :roflol:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven