XXL Nutrition

Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok, hoe doe je het eigenlijk met spierpijn? Gewoon doorheen trainen?

En mijn goodmorning zoals ik die beschreven had is dat oke?
 
Techniek zoals beschreven is ok ja, maar indien mogelijk maak eens filmpje kan ik goed oordelen :)

Spierpijn heb ik weinig last van, leer je wel doorheen trainen in het begin en na tijdje gaat je lichaam zich aanpassen en spierpijn gewoon verdringen zeg maar. Enigste spiergroep die ik soms dagje voel zijn hamstrings, maar ik doe ook zowat een hele training niets anders dan oefeningen met nadruk op de hams :D
 
Hehe knallen gaan we. Ik heb als doel om alles binnen 2 maanden met 10KG te verhogen :D.
 
Vandaag 30 min. crosstrainer. 3x40 sit-ups en 2 sets abodominal crunches met 20x30, 12x50
 
sit ups wat lager in reps gaan, denk meer aan de 15 à 25 range, hou desnoods een baksteen ofzo vast als je thuis traind :)
 
Het waren sit-ups waabij ik mijn linker elleboog naar mijn rechterknie bracht en andersom. 20 reps per kant.
 
hmm vind ik wat nutteloze oefening (voor zover een oefening nutteloos kan zijn natuurlijk :)), je kunt beter russian twists doen dan. Doe een halve sit-up en blijf dan op die hoogte terwijl je heel de tijd je romp van links naar rechts draait
 
Too bad for ya dat de obliques internus / externus ook verkort via flexie in de romp, dus zeker geen nuttelose oefening.
 
Zoals ik zei "voor zover een oefening nutteloos kan zijn" ;) Iedere oefening heeft wel nut, maar er zijn betere oefeningen dan dat. En met Russian Twists bekom je ook die flexie in de romp met een constante spanning, wat volgens mij (!!) beter is voor de core
 
waarom zou je leg curls niet kunnen doen, ja ik weet dat hamstrings veel meer gebruikt worden als heupstrekker (zeg ik dat goed :o ), maar in combinatie met andere oefeningen zouden leg curls toch wel een een schema kunnen af en toe?
 
De beweging die je maakt met leg curls is een beweging die nergens anders voorkomt, weinig nuttig voor kracht dus. Een oefening is imo pas effectief als je daardoor ook sterker wordt in andere bewegingsbanen. De hamstring heeft 2 functies: heup strekken en knie plooien, nu met gewone leg curls train je dus enkel knie plooien, terwijl de hamstring voor bij ongeveer alle andere oefening ingeschakeld word heupstrekker. Als je leg curls wilt doen, doe ze dan gewoon als recovery, dus high rep, en nog het liefst van al met bands omdat je dan toenemende spanning hebt (terwijl je bij machine leg curls na de eerst paar cm van de rom het gewicht zonder probleem kan ophoog krijgen)
 
De hamstrings heeft nog meer functies, exorotatie van het onderbeen voor de biceps fermoris en endorotatie van het onderbeen door de semitendinosus en semimembranosus. Daar kun je ook de nadruk op leggen door je been in een andere positie te zetten bij leg curls.
 
Kerel, ik had het over hoofdfuncties :D

Bijdehandse bitch ;)
 
Upperbody

Inclinepress 4x60, 4x90, 4x100, 4x110, 120 faalde, 6x100, 2x110
Incline Fly 8x20, 7x30
Pushpress 4x60, 8x50, 8x50
Front lat pulldown 10x80, 8x90, 7x80
T-bar row 10x100, 8x120
Triceps press (stang smal boven het hoofd) 6x40, 4x60, 6x50
 
Bij de pushpress heb ik het gevoel dat ik hem niet helemaal goed doe. Op het eind komt er spanning op mijn rug doordat deze iets achterover helt, is dit oke?

En wat is die oefening zwaar. Ik begin hem overigens met voorslaan inplaats dat ik de barbell uit het rek haal.
 
eduardjanssen zei:
Bij de pushpress heb ik het gevoel dat ik hem niet helemaal goed doe. Op het eind komt er spanning op mijn rug doordat deze iets achterover helt, is dit oke?

En wat is die oefening zwaar. Ik begin hem overigens met voorslaan inplaats dat ik de barbell uit het rek haal.

Ik sla ook altijd voor, betere feeling met de barbell imo :) Op het einde heb ik ook altijd die spanning, is normaal denk ik, als het te erg wordt kun je anders een riem aandoen, maar wacht daar zolang mogelijk mee, want bij push press train je enorm je stabiliteit, and that's a good thing :D
 
Het voelt overigens lekker aan die trainingen. Morgen zal het waarschijnlijk worden:

Front squat (ligt mij totaal niet dus oefenen)
Kwart squat
deadlift
rackpull
zittende calfraises
 
Als de oefening je niet ligt zou ik hem niet als eerste oefening doen, meer als laatste of voorlaatste. MOEST er iets fout gaan ga je toch ff in de put zitten zeg maar, en dat komt de rest van je training niet ten goede. Geen risico's nemen dus ;) Overigens wel goed dat je telkens de partials na de full ROM bewegingen doet, zo ga je die partials ook in de juiste bewegingsbaan trainen normaal. Vervang anders Front Squat door gewone back squat of full squat, en front squat ipv calfraises. (calfs kun je zoiezo in een workout apart dan thuis of morgen trainen :))
 
Tering moet ik morgen weer buffelen, backsquat it is.
 
Lowerbody

backsquat
4x90, 4x100, 4x130, 15sec rust 2x130, 4x150, 6x130

Kwartsquat op pin 3sec
4x160, 4x180, 3x200

Deadlift
6x100, 4x130, 6x150, 3x150

Rackpull op pin3sec
5x170

Frontsquat
2x15x50
 
Back
Naar boven