AndroidHealthClinic

Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jij moet zeker meer kunnen cleanen (ik kom namelijk ook tot 75kg :P)! Volgende keer misschien eerst cleanen en kijken hoeveel je dan omhoog kunt gooien :P
 
Ja ik heb vorige week powerclean gedaan en toen deed ik 3x80 en dat ging makkelijk.
 
Deed je die jerk er ook bij? Dus ook die overhead lift er bij? Da's wel cool! Heb je lang liggen oefenen op die techniek?
 
Nee, bij je laatste training waar 'clean AND JERK staat'. Duh :D :P
 
Haha ik dacht al, je met Jerk natuurlijk :D, CLEAN AND JERK :P.

Ik eerst vooral geoefend op het cleanen zelf, de snelheid, de samenwerking van de spieren. Hoelang? ik weet het niet :D. Ik merkte aan het begin dat het gewoon k*t ging, nu gaat het in een vloeiende beweging. Volgende week powersnatch.
 
goeie training weer!!
Goeie partial squats!!
 
Speedbench
1x3x60
7x3x65

Reverse grip press
6x60
4x80
2x2x90

Narrowgrip benchpress
20x60

Lying OH tricepcoïtustension
2x6x40

Verder nog wat sets chin-downs, latpull downs en Hammercurl's.
 
Die speed benches mogen wel met wat meer gewicht?
 
Ja, het ging erg vlot. Ik deed normaal 60KG en nu dus 5KG erbij. Ik merkte aan het begin dat mijn bench niet zo heel snel was maar nu zit de snelheid er goed in. Ik denk volgende week met 75KG mocht het te langzaam gaan doe ik 70KG.
 
MonsterStrength zei:
Flyes hebben geen meerwaarde voor kracht op de bench-press, of welke oefening dan ook. Kracht gaat om sterker worden in een bepaalde bewegingsbaan, en ook die bewegingsbaan trainen. Flyes zijn een volledig andere bewegingsbaan (geen press zoals andere "borst" oefeningen), dus je wordt er ook niet sterker van, alleen maar op de flyes zelf.

Als je op kracht traint probeer je door oefening A oefening B omhoog te krikken, en omdat B omhoog gaat ook C, ..... Flyes horen gewoon niet in dat rijtje thuis (net zoals gewone standaard leg curls bv).

MS

Is deels wel waar ja, maar zoals jij het nu brengt....
In een extreem geval zou dit dus betekenen dat, wanneer iemans nog nooit gebankt heeft, maar keihard triceps/schouders/borst heeft getraind, waarbij hij 50kg per arm voor fly's pakt, 30kg zou benchen volgens jou :D?
 
waarom pak je eigenlijks die narrow BP met zulke hoge reps? En reden voor?
 
Adema zei:
Is deels wel waar ja, maar zoals jij het nu brengt....
In een extreem geval zou dit dus betekenen dat, wanneer iemans nog nooit gebankt heeft, maar keihard triceps/schouders/borst heeft getraind, waarbij hij 50kg per arm voor fly's pakt, 30kg zou benchen volgens jou :D?

Jij interpreteerd het verkeerd. Iemand die triceps/schouders/borst enkel traint met pushdowns, dumbbell raises, flyes, ... zal idd niet meer benchen. Of dat 30kg beweer ik niet, dat hangt af van persoon tot persoon, de één bencht de eerste keer 20, de andere 80. Maar als diezelfde persoon zou trainen met bv board presses, overhead presses, incline presses, .... zou hij zeker een veel hogere bench hebben de eerste keer flat.
 
Ben ik idd met je eens, alleen wilde ik aangeven dat de grenzen iets minder zwart-wit zijn als dat jij ze aangaf.
 
Back
Naar boven