Fitness Seller

Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength zei:
Speed deadlift zou ik niet met dubbels doen (zou ze zoiezo al niet doen :D), eerder met singles, omdat je maar 1x je eerste rep hebt hé ;)

3 sec rusten en de elastische energie is wel weg.
 
Repetition Method is met 30% van je 1rm? Maar dit voer je uit met dumbbells bijv. voor chestpress, wat ik mij nu afvraag is die 30% 1rm van je BP of van je DP?
 
eduardjanssen zei:
Repetition Method is met 30% van je 1rm? Maar dit voer je uit met dumbbells bijv. voor chestpress, wat ik mij nu afvraag is die 30% 1rm van je BP of van je DP?
30% van de oefening waarbij je het doet.

Unregistered zei:
3 sec rusten en de elastische energie is wel weg.
Idd twee singles na elkaar kan ook, maar dat is dus GEEN dubbel, en dat was wat ik beweerde wijsneus :D
 
eduardjanssen zei:
Wat bedoel je hiermee? Dat de 2e reps makelijker gaat?

Als je 2 reps doet op speed deadlift is je tweede rep toch gecheat omdat die zo vlug omhoog gaat met de stretch reflex (en als je het erg goed doet nog een dikke bounce ook ;), dus beter is dan 2 singles kort na elkaar te doen. Met twee reps bedot je alleen maar jezelf.
 
:P Nu je het zegt ik vond de 2e rep het lekkerste gaan :roflol:. Mja dan gaat het toch vooral om de 1e rep :).
 
En hoeveel rust zou je moeten nemen (tussen de reps) bij speed benchen en speed squats?
 
Ik hou bij bankdrukken en deadliften altijd een 2 seconden rust regel aan.
 
ja 2 à 3 seconden per rep, en zo'n 45 à 60 seconden tussen de sets
 
BP
5x95
5x95
5x95
5x95

Squat
2x130
2x130*

SLDL
30x40KG (recovery)

Pull-up+speed-squat

4xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60
4xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60
5xbw+ 2x60

Rep. Method incline dumbbellpress
2min.x14KG
2min.x14KG

Bor's
8x80
8x80
8x80

Squat gaat echt waardeloos. Bij het tweede setje in de tweede herhaling kwam mijn rug opeens bijna paralel met de grond :eek: . Ik denk/hoop dat mijn onderrug echt goed vermoeit is en dat het daardoor zo k*t gaat. Maar of je onderrug ervoor kan zorgen dat je zo ver achteruit gaat ??? .
 
als je onderrug vermoeid is, gaat automatisch je squat ook minder, je onderrug houdt je onder andere in balans
 
Ik had dat laatst ook dat mijn onderrug helemaal gaar was, ik zou even een week rustig aan doen met de onderrug:)
 
eduardjanssen zei:
Squat gaat echt waardeloos. Bij het tweede setje in de tweede herhaling kwam mijn rug opeens bijna paralel met de grond :eek: . Ik denk/hoop dat mijn onderrug echt goed vermoeit is en dat het daardoor zo k*t gaat. Maar of je onderrug ervoor kan zorgen dat je zo ver achteruit gaat ??? .
Yep. Mijn onderrug is ook te zwak, daarom dat ik ook te ver naar voor buig. Nu weet je hoe ik me voel tijdens gewoon squatten! :(
 
Het was bedoeling om te gaan maxen dinsdag op squat maar misschien maar even een weekje wachten.
 
Samu zei:
Yep. Mijn onderrug is ook te zwak, daarom dat ik ook te ver naar voor buig. Nu weet je hoe ik me voel tijdens gewoon squatten! :(


Zwaar waardeloos man.
 
Geen slechte onderrug, maar te zwakke hamstrings! Doordat je hamstrings niet meer meekunnen probeerd je onderrug de klappen op te vangen, en daardoor ga je voorover hellen
 
De gouden tip laat nog even op zich wachten? Wat kan ik nu het best doen? Ik heb nu spierpijn in mijn hams, zal wel komen omdat ik gisteren een 130KG combi maakte van een squat en een GM.
Maandag squat maxen? Of..
 
JA tegen maandag moet het wel in orde zijn of niet?
 
Mja dat hoop ik, afgelopen maandag getopt met DL, daarna gaan squaten ging ontiegelijk zwaar. Woensdag 80% squaten ging ook weer klere zwaar. Vrijdag 80% squaten heavy as hell :(.
Ik merk het gauw genoeg, als ik 100KG erop heb en die gaat zwaar stop ik denk ik maar. 100 voelt normaal als light weight op m'n rug :P.
 
MonsterStrength zei:
Geen slechte onderrug, maar te zwakke hamstrings! Doordat je hamstrings niet meer meekunnen probeerd je onderrug de klappen op te vangen, en daardoor ga je voorover hellen
Ow. :o
 
Back
Naar boven