MuscleMeat

Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik heb het gevoel dat sommigen hier wat overdrijven met hun speed box squat. Toen ik raw zo'n 180 squatte deed ik nog altijd speed box squats met 75 à 90kg, en ik zie hier mensen die na een maand WSB opeens speed squats kunnen met 60% van hun max. Als er niet genoeg snelheid opzit bedrieg je alleen maar jezelf hé, de speed box squats zijn HET belangrijkste van lower body, dus zorg dan ook dat het goed is ;)

(als er genoeg snelheid opzat wil ik toch sorry zeggen, maar word hier precies rage dat beginners speed box squats met 60 à 70% doen)
 
Sterke training!!
 
MonsterStrength zei:
Ik heb het gevoel dat sommigen hier wat overdrijven met hun speed box squat. Toen ik raw zo'n 180 squatte deed ik nog altijd speed box squats met 75 à 90kg, en ik zie hier mensen die na een maand WSB opeens speed squats kunnen met 60% van hun max. Als er niet genoeg snelheid opzit bedrieg je alleen maar jezelf hé, de speed box squats zijn HET belangrijkste van lower body, dus zorg dan ook dat het goed is ;)

(als er genoeg snelheid opzat wil ik toch sorry zeggen, maar word hier precies rage dat beginners speed box squats met 60 à 70% doen)


IMO zat er goenoeg speed in. Zeker vanaf paralel daar schoot hij de lucht in. Iets onder paralel ging het iets moeizamer. Maar ik gaf daar wel alles, alle spieren voelde je ook echt aanspannen om het gewicht omhoog te smijten.
 
MonsterStrength zei:
Ik heb het gevoel dat sommigen hier wat overdrijven met hun speed box squat. Toen ik raw zo'n 180 squatte deed ik nog altijd speed box squats met 75 à 90kg, en ik zie hier mensen die na een maand WSB opeens speed squats kunnen met 60% van hun max. Als er niet genoeg snelheid opzit bedrieg je alleen maar jezelf hé, de speed box squats zijn HET belangrijkste van lower body, dus zorg dan ook dat het goed is ;)

(als er genoeg snelheid opzat wil ik toch sorry zeggen, maar word hier precies rage dat beginners speed box squats met 60 à 70% doen)
Waarschijnlijk omdat sommigen niet weten wat snelheid precies inhoud:)
 
eduardjanssen zei:
Daarmee bedoel ik jou niet schat:kiss:

Ikzelf bv. vind het best moeilijk om te beoordelen of er genoeg snelheid in de rep zat. Dat bedoel ik ermee:). Dat je dus denkt dat het snel is en daarom gewicht erop gooit terwijl het misschien wel te langzaam gaat.
 
Mja ik houd gewoon aan dat de reps in 2 a 3 sec. gedaan moeten zijn.
 
Laat jij em ook snel zakken? Ik laat em namelijk vrij langzaam zakken en stoot alleen zo snel mogelijk uit.
 
Wanneer ik speed bench doe, dan zak ik zo snel mogelijk en ook weer zo snel mogelijk omhoog. Maar bij boxsquat vind ik dat iets te link.
 
Oke ik snap alleen het nut niet van zo snel mogelijk zakken???
 
Door unregistered ;)
Het doel is dat het omkeerpunt heel snel is.

Een snel object is moeilijker af te remmen dan een langzame daardoor moet je heel snel accelereren onderin.. om hem snel weer naar boven te drukken.
 
Als ik heel snel een gewicht laat zakken krijg ik binnen de kortste keren problemen met mijn gewrichten. Daarom doe ik dat liever een beetje beheerst. Maar ik besta dan ook voor 90% uit gewone beton en niet uit staalmetaal, helaas.
 
Idd zakken doe je best gecontroleerd, en dan ff tikken/zitten en explosief van de box!
 
dacht ik ook ja:) maar Unregistered heeft daar ook wel een punt.
Alleen lijkt me dat een stuk blessure gevoeliger.
 
Gecontroleerd wil niet zeggen traag! Als jij gecontroleerd snel kan zakken ... be my guest! ;)
 
Natuurlijk moet je speed bench zo snel mogelijk laten zakken, maar het moet ook wel onder controle he? Lijkt me nogal logisch.
 
Speed bench wel ja, maar ik heb het hoofdzakelijk over box squats. smashed op de box is toch nog iets anders gevoel dan een barbell die paar cm te diep in je borst zakt ;)
 
MonsterStrength zei:
Speed bench wel ja, maar ik heb het hoofdzakelijk over box squats. smashed op de box is toch nog iets anders gevoel dan een barbell die paar cm te diep in je borst zakt ;)

Alsof jij dat gevoel niet lekker vind.
 
Back
Naar boven