MuscleMeat

Sticky Trainingsprogramma's voor beginners

Users who are viewing this thread

Bosco55555

Massive Warrior
Lid geworden
18 dec 2012
Lengte
1m71
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
begin met een lege barbell, zo kan je mooi de oefening leren en je lichaam tijd geven om aan de oefening te wennen,
zo ben ik ook begonnen met Stronglifts 5x5

bootcamp kan je doen maar zal je straks gaan tegenzitten ivm met onvoldoende herstel, hou dat alvast in gedachten.
Succes

anja

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2021
Lengte
1m69
begin met een lege barbell, zo kan je mooi de oefening leren en je lichaam tijd geven om aan de oefening te wennen,
zo ben ik ook begonnen met Stronglifts 5x5

bootcamp kan je doen maar zal je straks gaan tegenzitten ivm met onvoldoende herstel, hou dat alvast in gedachten.
Succes
Bedoel je dan de bench press en de barbell row en de overhead press? Deze Idd beginnen met alleen de stang, uiteraard wennen aan deze oefening en denk qua gewicht prima.
maar welk gewicht voor squat en deadlift? Of ook alleen weer met de stang beginnen?

oke ja denk dat er ook 1 keer bootcamp vanaf gaat en dan dus sportschool.
Ja het gekke is dat ik over het algemeen niet echt meer vaak spierpijn heb en het meer voelt als cardio, maar als ik de dag erna in de sportschool ben, voel ik het wel dat ik de dag ervoor bootcamp heb gedaan! :-)

dank voor je reactie

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Bedoel je dan de bench press en de barbell row en de overhead press? Deze Idd beginnen met alleen de stang, uiteraard wennen aan deze oefening en denk qua gewicht prima.
maar welk gewicht voor squat en deadlift? Of ook alleen weer met de stang beginnen?

oke ja denk dat er ook 1 keer bootcamp vanaf gaat en dan dus sportschool.
Ja het gekke is dat ik over het algemeen niet echt meer vaak spierpijn heb en het meer voelt als cardio, maar als ik de dag erna in de sportschool ben, voel ik het wel dat ik de dag ervoor bootcamp heb gedaan! :-)

dank voor je reactie
Squat met de stang, DL is afhankelijk van welke standaard schijven het laagste gewicht hebben ivm hoogte van de stang.

Je squat 3x pw dus dat gaat rap omhoog.

Succes!

anja

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2021
Lengte
1m69
Squat met de stang, DL is afhankelijk van welke standaard schijven het laagste gewicht hebben ivm hoogte van de stang.

Je squat 3x pw dus dat gaat rap omhoog.

Succes!
Ok dat ga ik doen!! :-)
Ja elke training 2,5kg erbij... dat gaat snel ben benieuwd hoe het gaat als ik rond me huidige gewicht zit :-)

ja de schijven eeeeehh er zijn schijven van 1.25 die zijn klein, dan 2,5 ietjes groter en van die grote 5kg, 10kg en 20kg die zijn allemaal even groot qua diameter uiteraard😆

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Ok dat ga ik doen!! :-)
Ja elke training 2,5kg erbij... dat gaat snel ben benieuwd hoe het gaat als ik rond me huidige gewicht zit :-)

ja de schijven eeeeehh er zijn schijven van 1.25 die zijn klein, dan 2,5 ietjes groter en van die grote 5kg, 10kg en 20kg die zijn allemaal even groot qua diameter uiteraard😆
Dan begin je met 5kg schijven.

Als het goed is hebben die schijven een diameter van 45 cm, je kiest bij voorkeur ronde schijven.

Bij de DL is het heel belangrijk om te letten op het volgende: "Do not move the barbell! " :D

Naar boven