MuscleMeat

Sticky Trainingsprogramma's voor beginners (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tsja, Er is me een FB schema aangereikt waar je de ene dag squat en 2 dagen erna deadlift.. Mijn herstel zal wel uitzonderlijk traag zijn maar na squatten kn ik dat dan echt niet doen, moet minstens 4 dagen tussen zitten..
Dan ben je te hoog begonnen, wees nederig, begin te laag, just the bar als het moet, als dat teveel is gobletsquats en KB swings of DB dls, als dat teveel is airsquats en unloaded swings/rdl met stok.

Ik ben weer begonnen met Squat en DL en de dag ertussen en dagen eromheen ga ik ook nog hardlopen.

Ja, de andere mannen kijken op je neer, ja die fitchick doet haar Squat, dl en hiptrust met meer gewicht, fuck'em, voor wie train jij eigenlijk?

Succes!
 
Tsja, Er is me een FB schema aangereikt waar je de ene dag squat en 2 dagen erna deadlift.. Mijn herstel zal wel uitzonderlijk traag zijn maar na squatten kn ik dat dan echt niet doen, moet minstens 4 dagen tussen zitten..
Dan is je volume en intensiteit gewoon helemaal verkeerd of je hebt totaal geen werkvermogen. Ieder normaal mens kan dit namelijk gewoon. Ik ben wel benieuwd wat jij allemaal wel en niet doet in de sportschool.
 
ik wil vooral kracht opbouwen op dit moment maar met bijvoorbeeld stronglift met die 4 oefeningen ben je binnen een half uurtje klaar.
 
Klopt het dat de OHP uit het Stronglift 5x5-programma eigenlijk een Military Press is?
 
Ja, het is een staande OHP, maar MP is eingelijk een staand OHP met met hakken tegen elkaar vandaar dat ik het vroeg.
1596489970620.png
 
MP of OHP maakt eigenlijk niks uit. Gaat erom dat je een vorm van verticale press doet ;)
 
ah oke. Zal morgen wel ff de tutorial op zijn site bekijken voor de OHP en deadlift
Zie ook de YT van Starting Strength en Brian Alsruhe voor goede uitleg over de Press.

Al verschillen de laatste 2 wel iets in aanpak. Het stemgeluid van Rip is altijd de moeite waard.

Voor de DL ook SS en Alan Thrall.

Succes!

Eigenlijk vind ik voor alle oefeningen, behalve de Barbell Row, Starting Strength een goed beginpunt. Daar hoor je echt de basis.
 
Misschien gewoon een standaard beginnersschema volgen van de club waar je traint in het begin en kijken of je het leuk vind ?
 
Mooi stuk! Helder geschreven. Ik doe momenteel een soortgelijk programma van Fitter is Beter: https://www.fitterisbeter.nl Iemand ervaring mee?

Nu een paar weken bezig en al drie kilo eraf. Ik ben weer onder de 100. Het valt me wel zwaar, de combi anders eten en krachttraining. Maar ik zet door. Op naar de 85 kilo!
 
Ivysaur 4-4-8 lijkt een prima optie in mijn ogen om mee starten.

Echter Chin-ups is op dit moment niet mogelijk? Kan ik deze bijv. skippen of vervangen voor iets anders?

Thnx.
 
Ivysaur 4-4-8 lijkt een prima optie in mijn ogen om mee starten.

Echter Chin-ups is op dit moment niet mogelijk? Kan ik deze bijv. skippen of vervangen voor iets anders?

Thnx.
Kan je je barbell niet hoog genoeg hangen met gewichten aan in je rack en je daaraan optrekken?
 
Kan je je barbell niet hoog genoeg hangen met gewichten aan in je rack en je daaraan optrekken?
Rack is 185cm hoog, dus dat wordt lastig.

Anders evt een losse optrekstang als het noodzakelijk is?
 
Rack is 185cm hoog, dus dat wordt lastig.

Anders evt een losse optrekstang als het noodzakelijk is?
Je kan inderdaad eens kijken wat je mogelijkheden daar zijn ja. Chin ups zou ik zeker in je programma houden
 
Je kan inderdaad eens kijken wat je mogelijkheden daar zijn ja. Chin ups zou ik zeker in je programma houden
Oke, dan wordt het evt kijken naar een optrekstang...

puur voor de vertical pull?
 
Oke, dan wordt het evt kijken naar een optrekstang...

puur voor de vertical pull?
Je kunt ook rack chins doen. Die doe ik zelf ook met mijn 2meter lengte. Barbell in hoogste stand en dan voeten op een bankje.
 
Hallo,

ik heb een vraagje over het stronglifts programma. (Stronglifts.com)
Er staat 3x per week, met rust ertussen. Ik zou heel graag het programma willen volgen, echter doe ik op dit moment 3x per week ma, woe en zondag bootcamp, dit is zowel cardio als met lichte gewichten oefeningen, vind dit heerlijk omdat het buiten is en je er lekker fit van wordt maar geldt dit ook als training of kan ik deze er wel bij doen?

en nog een vraagje waar ik niet helemaal uitkom, ik train sinds een paar maandje(weer), ben niet helemaal thuis in alle benamingen maar ik doe 2x per week een Total body schema! Met 3x8 ik doe na elke set gewicht erbij. Hierbij is bijvoorbeeld mijn derde set deadlift 50kg, Squat 40kg. Barbell Row en bench press doe ik met dumbells, 10kg en 9kg.
Ik denk dat ik dus bij deze oefeningen kan beginnen met alleen de stang(20kg)? Maar met welk gewicht start ik bij de deadlift en squat??
ik heb nog nooit zo’n 1 rm gedaan was ik lees...

sorry voor deze vraag, maar snap het niet zo goed?
Alvast bedankt voor de hulp
 
Back
Naar boven