MuscleMeat

Trainingsschema | 2-3 dagen | 1 jaar ervaring | advies gezocht

Bezoekers in dit topic

pdbody

Novice
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
79kg
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb zoals velen een vraag over mijn trainingsschema. Ik heb mij de afgelopen 4 uur rot gezocht en heb nog niet echt gevonden wat ik zoek.

Voor zover ik kon teruglezen in de topics is er geen voorsteltopic dus steek ik maar direct van wal.

Ik ben 27 jaar, 79 kg en 1meter87. Ik train nu een jaar lang 2 keer per week. Ik heb het idee dat ik stil sta en wil graag advies rondom mijn trainingsschema. Mijn doelstelling is massa opbouw, ik weet dat ik geen Arnold ga worden maar ik zoek het maximaal haalbare.

Ik kan maximaal 2 dagen trainen en zo nu en dan 3 dagen, dit ivm mijn werk / gezin. Nu zoek ik naar een optimum waarbij ik vooral met de derde dag in mijn maag zit gezien ik dan niet altijd kan trainen. Hieronder mijn schema, graag jullie mening hierover:

Dag 1: Rug, biceps, buik
3 oefeningen, 3 sets, maximaal gewicht, 6-8 herhalingen

Dag 2: Borst, Schouders, Triceps, buik
3 oefeningen, 3 sets, maximaal gewicht, 6-8 herhalingen

Dag 3: Full Body
1 oefening, 3 sets, maximaal gewicht, 6-8 herhalingen

(bij de buik doe ik trouwens niet 3 sets, 3 oefeningen maar wat minder)

Adviezen zijn meer dan welkom
 
Laatst bewerkt:
Als je een splitschema wilt doen zou ik het ook doen en niet bij dag 3 ineens fullbody..

Kwa schema indeling raad ik je dit aan;

Maandag: Benen, kuiten, schouders, buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Rug en Biceps, buik
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, triceps, buik

Eventueel kan je bij woensdag de buik weg laten..

als je 3dagen niet kan zou ik gewoon fullbody schema doen dus alles in 1! dan maakt het niet uit of je keertje mist, ik neem aan dat je bij een sportschool traint? Zo ja zou ik gewoon een fullbody schema in elkaar laten zetten daar en lekker ermee aan de slag dan om de 6weken krijg je vaak een nieuw schema..

succes :)
 
Het drinken van alcohol is bij mij altijd funest geweest voor mijn vooruitgang. Minderen doet echt wonderen.

Werk je per sé liever met een splitschema? Anders is fullbody denk ik handiger werken omdat je dan je progressie iedere dag ziet en niet opeens op dag 3 moet gaan gissen hoe zwaar je kan tillen.
 
Back
Naar boven