MuscleMeat

Trainingsschema 3x per week mening?!?

Bezoekers in dit topic

frankoooo

Novice
Lid geworden
1 apr 2012
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Yoo gasten,

Ik voetbal 3x per week, dinsdag, vrijdag en zaterdag. Ik fitness ook 3x per week maandag, woensdag, donderdag.

Maandag: Schouders & Back

Dumbbell shoulder press 3x 12
Standing front dumbbell raises 3x 20
Standing dumbbell side laterals 3x 12
Fly's maar dan omgekeerd (naam?) 3x 12

One-arm dumbbell rows 3x 12
Lat pull downs to the front 3x 12
Seated pulley rows 3x 12
(dead lift 3x 12)*


Woensdag: Benen, biceps, buik en onderrug

(Squats 3x 15)*
Leg press 3x 15
Seated leg curls 3x 15
Seated leg extensions 3x 15
Donkey calf raises 3x 30

Standing biceps curls 3x 12
Cable biceps curls 3x 12
Biceps preacher curls machine 3x 12

Buikspierkwartier (f4f)
Ball crunch 3x 15
Leg raises 3x 15
Plank 3x 30 seconde

Back extension 3x 12


Donderdag: Borst en triceps

Fly machine 3x 12
Incline dumbbell press 3x 12
Bench press 3x 12
Chest press machine 3x 24 (drop)

Skull crushers 3x 12
Triceps press downs 3x 12
Dips 3x 10



* Deze oefeningen doe ik op het moment nog niet omdat ik eerst op de machine kracht wilde behalen, maar ga binnekort beginnen met deze oefeningen. Moet ik ze er gewoon bij doen en niks schappen?

Ik hoor graag wat jullie mening is van mijn trainingsschema en als er tips zijn, zijn die zeker welkom! :rolleyes:

Alvast bedankt gasten! :D
 
Ga fullbody doen.
 
Waarom??
 
Splits als beginner = te veel rust. Fullbody is optimaler, spreek je je spieren vaker aan per week. Als je gevorderder bent, zal dit je spieren minder prikkelen en dan zullen splits wss beter werken. Maar begin nu met een fullbody.

Waarom wil je eerst kracht krijgen op de machines? Die kracht kun je niet overhengelen naar ''echte'' oefeningen, zoals squats en deadlifts. Machines balanceren het gewicht voor je, waar je dat met squats en deadlifts zelf moet doen. Dat vraagt veeeel meer van je lichaam, en je kan dus niet hetzelfde gewicht verplaatsen als dat je met machines zou kunnen. Begin er dus asap mee.


Google de volgende schema's maar is: starting strength, stronglifts, en babylovers modification.
Ik zou je die laatste aanbevelen.
 
Ik fitness nu al ander half jaar en heb veel progressie geboekt, ik ben geen beginner meer alleen moet nog beginnen met deadlifts en squats. Als ik volgens een schema werk gaat het veel beter voor mijn gevoel.
 
Ik fitness nu al ander half jaar en heb veel progressie geboekt, ik ben geen beginner meer alleen moet nog beginnen met deadlifts en squats. Als ik volgens een schema werk gaat het veel beter voor mijn gevoel.

Begin dan sowieso met squat en deadlift. Zou deadlift lager doen in herhalingen, rond de 5/6 om de nadruk op kracht te leggen.

Hou je je ook strict aan bepaalde rust tussen de setjes of..?

Zou bij schouders zelf barbell press doen (los) en de frontraises eruit.
Barbell curls ipv cabel curls.
 
Ik fitness nu al ander half jaar en heb veel progressie geboekt, ik ben geen beginner meer alleen moet nog beginnen met deadlifts en squats. Als ik volgens een schema werk gaat het veel beter voor mijn gevoel.
dan doe je geen fullbody... succes met je schema en ga overtrainen;)

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 23:59 ----------

Ga fullbody doen.
heeft geen zin dit joch luistert niet geen hulp meer bieden
 
haters
 
Back
Naar boven