XXL Nutrition

Trainingsschema 3x split voldoende? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Max123

Novice
Lid geworden
28 jun 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
68kg
Hallo, momenteel train ik drie keer in een week:
Dag 1: biceps en borst
Dag 2: rust
Dag 3: schouders en benen
Dag 4: rust
Dag 5: rug en triceps
Dag 6 en 7: rust
(Bijna) elke dag train ik mijn buikspieren.
Ik vroeg me af of dit voldoende is? Want ik train elke spiergroep maar 1 keer in een week? (Het schema is opgesteld door de fitnesscoach van mijn gym)

En als dit niet genoeg zou zijn, zou het dan voldoende zijn om gewoon nog enkele ( 2 oefeningen per spiergroep, telkens 3x12 herh) oefeningen erbij te doen? Of is het dan beter om elke spiergroep evenveel te trainen? (Full body)
 
Als eerste zal dit een slechte fitnesscoach zijn :mad:.

Dit zal echt wel progressie leveren, maar wel minimaal (richtlijn voor spieropbouw is minimaal dezelfde spiergroep 2x per week trainen). Efficiënter zal zijn om, naar mijn mening, om te werken met een upper/lower/fullbody split. Dus bijvoorbeeld:
Dag 1: Upper
Dag 2: Rest
Dag 3: Lower
Dag 4: Rest
Dag 5: fullbody
Dag 6 & 7: Rest

Hierdoor prikkel je elk spiergroep minimaal 2x per week. Daarnaast zal ik je buikspieren niet elke dag trainen in verband met herstel. Train ze net als andere spiergroepen dan komt het goed. Mocht je gedachte zijn, meer buikspieren trainen = 6 pack, dan is dat onjuist. Zichtbare buikspieren heeft te maken met een lage vetpercentage en dat gebeurt grotendeels alleen als je aan de slag gaat met voeding.
 
Hallo, momenteel train ik drie keer in een week:
Dag 1: biceps en borst
Dag 2: rust
Dag 3: schouders en benen
Dag 4: rust
Dag 5: rug en triceps
Dag 6 en 7: rust
(Bijna) elke dag train ik mijn buikspieren.
Ik vroeg me af of dit voldoende is? Want ik train elke spiergroep maar 1 keer in een week? (Het schema is opgesteld door de fitnesscoach van mijn gym)

En als dit niet genoeg zou zijn, zou het dan voldoende zijn om gewoon nog enkele ( 2 oefeningen per spiergroep, telkens 3x12 herh) oefeningen erbij te doen? Of is het dan beter om elke spiergroep evenveel te trainen? (Full body)

Hoelang train je al?

Als je wat langer train en je intensiteit hoog genoeg is kan alles 1 keer per week best wel voldoende zijn. Als je net begin zou ik er niet voor kiezen.
 
Back
Naar boven