Fitness Seller

Trainingsschema beginner

Bezoekers in dit topic

SteefVR

Novice
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
Hallo beste forumleden,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen, ik ben Steef, 16 jaar en zit sinds 2 weekjes op fitness met de bedoeling mijn spieren op te bouwen. Ik ben 1.78 lang, weeg 72.7 kilo en heb een vetpercentage van 8,5%.

Ik ben net nieuw in deze wereld en vind het tot nu toe allemaal heel leuk. Mijn doel is dus echt om spiermassa te kweken, ik ben er mij van bewust dat dit niet zomaar gaat, ik veel geduld en doorzettingsvermogen moet hebben. Ik let nu ook al erg op eten enzovoort. Nu heb ik van de fitness een 2-split schema gekregen: Dag 1: Biceps, Borst, Benen, buik. Dag 2: Triceps, Rug, schouders, buik. Van elke spiergroep doe ik 3 verschillende oefeningen en altijd 3 sets van 10 reps of 12-10-8 reps. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ik met dit schema geen vooruitgang ga maken. Ik ben dus op google opzoek gegaan naar trainingsschema's maar er zijn er zoveel dat ik niet weet wat voor schema ik moet volgen. Ik kan 3-4 keer per week gaan trainen dus ik zoek in de richting van een 3-split schema. Qua eten betreft doe ik het volgende: s'ochtends een kom Brinta met daarbij een halve whey protein&casein shake. Als tussendoortje eet ik banaan en/of noten. S'middags eet ik meestal pasta/rijst en s'avonds gewoon wat de pot schaft (altijd groenten + vlees/vis). Na mijn training drink ik weer een halve shake. Waar ik nu dus vooral opzoek naar ben is een goed, stevig schema waar ik vooruitgang mee kan maken. Iemand die mij hierbij kan helpen? Alvast bedankt!
 
Stronglifts 5x5 gaan doen en een voedingsschema opstellen, ga je het eerste jaar meer dan genoeg aan hebben.