XXL Nutrition

Trainingsschema check push/pull/benen

Bezoekers in dit topic

gaintrain

Novice
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Wat vinden jullie hiervan? Zal ongeveer 5/6 x in de week trainen (maandag t/m vrijdag/zaterdag). Dus Push/pull/benen en dan opnieuw maar push/pull/benen b.

Push A
Bench press
Incline machine chest press
Dumbell flyes
Dumbell shoulder press
Front raise dumbell
Side raise dumbell
Dips
Cable pushdown

Pull A
Pull-ups
Small cable pull down machine
Cable row
Hyperextensions
Reverse pec deck
Shrugs dumbell
Bicep curl dumbell
Hammer curl dumbell

Benen A
Squat
Leg extension
Leg curl
Kuiten zittend machine
Crunches

Push B
Shoulder press barbell
Front raise met schijf
Side cable raises
Benchpress machine
Cable flyes high
Cable flyes high
Dumbell skull crusher
Tricep cable extension

Pull B
Bent over rows
Dumbell row
Wide lat pulldown
Two arm cable pull down
Reverse cable flyes
Shrugs barbell
Barbell curl
Bicep rope curl

Benen B
Leg press
Leg extension
Leg curl
Kuiten staand
Leg raises

Dit alles is met 4 setjes van 12 herhalingen en als dit behaald is gewicht verzwaren en weer opbouwen tot 12 herhalingen, met ongeveer 30-60 seconden rust.
Deadlift er nu uitgelaten omdat ik dit echt een klote oefening vind, en vind het belangrijk om wel lol te hebben in het trainen.

Benieuwd wat jullie er van vinden?
 
Vind hem echt enorm uit balans. Bizar veel front delt werk en pushes. Ook erg veel upperbody werk tegenover een paar magere lowerbody oefeningen.
Toen ik zelf push/pull/legs pakte deed ik het als volgt:
Push:
Press (bb/db/machine)
Incline press (“)
Triceps compound
Triceps isolatie
Rear delts
Side delts

Pull:
Deadlift variatie (bb/trap bar/rack/snatch grip)
Row (bb/db/machine)
Pullup (chins/pulldowns/machine)
Traps (shrugs/high pulls/facepull)
Biceps (bb/db/machine)
Onderarmen

Legs:
Squat variatie (front/machine)
Leg press
Hamstring isolatie (leg curl varianten)
Quad isolatie (extensions, split squats)
Hamstring compound (Romanian Deadlifts, hyperextensions)
Kuiten

Compounds pak je dan op 3-4x5-8 met voldoende rust (120-180sec) om je reps te halen. Focus ligt hier dan ook op regelmatig progressie maken. Overige oefeningen zijn wat meer pomp gericht, 2-3x8-15 met zo’n 45-90sec rust. Verhoog hier wanneer het een keer kan, maar laat je niet teveel leiden door het gewicht dat je gebruikt.
 
Vind hem echt enorm uit balans. Bizar veel front delt werk en pushes. Ook erg veel upperbody werk tegenover een paar magere lowerbody oefeningen.
Toen ik zelf push/pull/legs pakte deed ik het als volgt:
Push:
Press (bb/db/machine)
Incline press (“)
Triceps compound
Triceps isolatie
Rear delts
Side delts

Pull:
Deadlift variatie (bb/trap bar/rack/snatch grip)
Row (bb/db/machine)
Pullup (chins/pulldowns/machine)
Traps (shrugs/high pulls/facepull)
Biceps (bb/db/machine)
Onderarmen

Legs:
Squat variatie (front/machine)
Leg press
Hamstring isolatie (leg curl varianten)
Quad isolatie (extensions, split squats)
Hamstring compound (Romanian Deadlifts, hyperextensions)
Kuiten

Compounds pak je dan op 3-4x5-8 met voldoende rust (120-180sec) om je reps te halen. Focus ligt hier dan ook op regelmatig progressie maken. Overige oefeningen zijn wat meer pomp gericht, 2-3x8-15 met zo’n 45-90sec rust. Verhoog hier wanneer het een keer kan, maar laat je niet teveel leiden door het gewicht dat je gebruikt.
Thanks voor je reactie! Jouw schema ziet er goed uit! Maar bij push rear delts? En helemaal geen front delt werk? Naja wel bij de borst oefeningen idd, maar niet zo los bedoel ik.
 
Thanks voor je reactie! Jouw schema ziet er goed uit! Maar bij push rear delts? En helemaal geen front delt werk? Naja wel bij de borst oefeningen idd, maar niet zo los bedoel ik.
Rear delts bij push is een persoonlijke voorkeur, mijn schouders voelen een stuk beter aan als ik ze daar pak. Daarnaast is een geheel opgepompte schouder ook gewoon een erg lekker gevoel. Imho hebben losse front delt oefeningen (zeker isolaties) geen plek in een ppl-schema. Met de 2 presses voor borst en dan nog de triceps compound erbij krijgen ze meer dan genoeg werk. Meer toevoegen gaat op den duur alleen maar zorgen voor inbalans van je schouders.
 
Rear delts bij push is een persoonlijke voorkeur, mijn schouders voelen een stuk beter aan als ik ze daar pak. Daarnaast is een geheel opgepompte schouder ook gewoon een erg lekker gevoel. Imho hebben losse front delt oefeningen (zeker isolaties) geen plek in een ppl-schema. Met de 2 presses voor borst en dan nog de triceps compound erbij krijgen ze meer dan genoeg werk. Meer toevoegen gaat op den duur alleen maar zorgen voor inbalans van je schouders.
Daar heb je idd gelijk in maar denk als ik de dag erna rug train dat dit me rugtraining gaat tegenwerken, net als deadlift voor een benendag zeg maar. Ga me schema nog even bijwerken, thanks voor je tips iig!
 
Back
Naar boven