MuscleMeat

trainingsschema ectomorf (bulkperiode)

Bezoekers in dit topic

Floyd zo trainde ik tot vorige maand ook...
Ik weet ook niet of het goed is of niet. Ben op die manier heel ver vooruit gegaan, maar maakte nu al maanden geen progressie meer.
Bovenstaand schema ben ik dus nog maar een maand aan het uitproberen. Ik kan dus ook niet zeggen of het een goed of een slecht schema is voor mij....
 
correctie: moest zijn: 'bovenstaand schema ben ik nog maar een week aan het uitproberen'
 
Re: Re: trainingsschema ectomorf (bulkperiode)

Originally posted by frietbakker
Hey Oli, je schema zit er best goed uit hoor. Alleen je zegt zelf dat je triceps achter blijven dat is waarschijnlijk omdat je ze teveel traint niet omdat je ze te weinig traint (misschien kunnen je triceps wat minder hebben). Zelf zou ik je schema zo verbouwen:

maandag
------------
squats 3-4 X 6-8
leg curl 3-4 X 10-15

Standing calf raises 3 X 15- 20 (Standing omdat je zo een groter gedeelte van je kuiten stimuleert)

crunches 2X 20-25 (buik)

woensdag
-------------
flat bench flyes 3 X 8-10
incline bench press 3-4 X 6-8
(omgedraaid omdat je triceps altijd als eerste zullen opgeven bij een borst oefening omdat het nu eenmaal kleinere spieren zijn, op deze manier is je borst al vermoeid en zijn je triceps naar verhouding sterker)

Dit vind ik persoonlijk teveel van het goede....
bankdrukken smalle greep 3 X 8-10
Cable pushdown 3X 8-10
reverse pushdown 2-3 X 8-10

Ik zou liever zoiets doen
Cable Pushdowns
Dips of bankdrukken smalle greep


vrijdag
----------
Ziet er goed uit evt nog wat pullovers als eerste oefening.....
optrekken 3 X 8-10
bent over rowing 3 X 8-10

hanging leg raises 2 X 20-25


zondag
----------
Eerst maar eens even wat Side Laterals zodat je midden deltoids het eerte eraan gaan, je voor deltoids worden ook veel gebruikt tijden je bosrt oefeningen
press behind neck 3 X 6-8
staand roeien 3 X 8-10 (Staand roeien kan er uit, is echt een rot oefening vind ik, ook ietwat gevaarlijk)

kan er wel uit alles 1x in een cyclus trainen zou genoeg moeten zijn, waarom de ene spiergroep meer trainen dan de andere?
standing calf raises 3 X 20-25

dinsdag
-----------
Deze training zou ik er uit mieteren en dan je biceps op je rug dag trainen OF de triceps oefeningen van je borst training naar hier verplaatsen... anders wordt het serieus teveel voor je triceps
barbell curls 3 X 6-8
scott curl 3 X 8-10 (biceps)

bankdrukken smalle greep 4 X 6-8 (triceps)


donderdag
--------------
terug opnieuw

Ik denk dat 'pre-exhaustion' nog niet zo goed zou zijn voor 'm. Ik denk dat dat voor wat meer gevorderde mensen is.
Dus geen flyes voor het bankdrukken en geen lateral raises voor het schouderdrukken.

En volgens mij zag het schema er heel anders uit in dat boek van Breitenstein.
 
Originally posted by Floyd
Hey Oli, 'k heb dat boek ook gelezen. Verbaasde mij ook al over het trainigsschema voor Ectomorphen (ben ik zelf ook).
Mijn schema lijkt er totaal niet op, pak voor elke spiergroep 3/4 oef x 4 sets. 8 reps. Is dat dan teveel van het goeie?.... (voor ecto dan?!)

doe nu 3/4 oefeningen per spiergroep en ongeveer 3 sets. Als je voldoende rust en eet, is het denk ik geen probleem
 
Re: Re: Re: trainingsschema ectomorf (bulkperiode)

En volgens mij zag het schema er heel anders uit in dat boek van Breitenstein. [/B][/QUOTE]


nee hoor, het staat er zo in... Heb het hier liggen.
 
Re: Re: Re: trainingsschema ectomorf (bulkperiode)

Originally posted by f*cking ecto


Ik denk dat 'pre-exhaustion' nog niet zo goed zou zijn voor 'm. Ik denk dat dat voor wat meer gevorderde mensen is.
Dus geen flyes voor het bankdrukken en geen lateral raises voor het schouderdrukken.


Ik ben niet echt een beginner. Train nu bijna 2 jaar.
Maar ik heb op redelijk niveau gevoetbald en deed
daar ook veel krachttraining bij in die tijd.
 
Originally posted by wateengedoe2

Waarom kraak je hem zo af? :mad: Natuurlijk is Olimantado's schema voor verbetering vatbaar, maar het is hier geen Idols ofzo, dat je zomaar ongestraft mensen in de zeik kunt zetten, onder het mom van 'ik ben alleen maar eerlijk'. Afkraken is iets heel anders dan positieve feedback :finger:

Sorry;) .Was niet zo bot bedoeld hoor. Deed het ook niet om hem af te kraken. Snap gewoon niet hoe hij aan deze informatie komt.

Daarom postte ik ook nog een schema om hem een beetje te sturen.
 
Is al goed, Richard. Ik was zelf niet in een al te best humeur, daardoor werd mijn reactie iets sterker dan ik hem had bedoeld.
 
Back
Naar boven