Fitness Seller

Trainingsschema hoe te beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bengel

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
26
Waardering
0
Laatst bewerkt:
hoeveel dagen per week heb je beschikbaar?
 
ik zat te denken aan 2 á 3 dagen per week om te beginnen, wat denk jij? Ik zou onbeperkt kunnen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
2 is zoiezo te weinig. 3 is ook al mager vind ik.
als je begint met trainen heb je tog niet zo heel veel tijd nodig om te herstellen dus je kan gerust wat vaker gaan lijkt me.
ik zelf vind 4 dagen erg fijn, en zoals je kan zien in de thread over hoe vaak train je, ben ik daarin niet de enige.
ik zou zeggen ga 4x
 
2 is niks. 3 dagen kan goed... en vier zou optimaal zijn. Dus aan jou de keus. :thumb:
 
Dan moeten we het 4 á 5 keer per week maar doen, haha.
Sowieso lijkt het me lekker uit het werk eens lekker elke dag te trainen :).

Enig idee wat voor schema goed bij mij zal passen in juist dit begin en de komende maanden?
 
Tja, best maak je zelf een schema. Ga splitten, en train een spiergroep niet meer dan 1,5keer per week. Eerst grote spiergroepen en dan kleine. Bvb borst triceps, schouders biceps of rug biceps. Maar net om het even wat jij het fijnst vind op een bepaald moment. Eerst even een schema aanhouden om de oefeningen te leren kennen, en daarna wat wisselen om het voor jou ideale schema te ontdekken. Begin met basisoefeningen (meestal met een halter)... Zodra je iets hebt gemaakt, post het dan hier, dan zullen we met z'n allen wel een visie geven. Succes :thumb:
 
Vergeet niet om benen te trainen!!
Veel beginners zijn alleen geinteresserd in het bovenlichaam en als daar progressie in komt hebben ze er toch spijt van dat hun beentjes nog zo dun zijn vergeleken met de rest van het lichaam en beginnen dan een wanhoopsrace om de benen bij te trekken.

Ik spreek uit ervaring :sad:
 
[afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb gehoord "gewicht zit in je benen", ik weet niet of dat zo is maar kan me er wel iets bij voorstellen. Ik wil juist mijn benen ook erg goed trainen om van die smale benen af te komen.

Ik zal snel een schema opzetten die ik de eerste 2 weken ga proberen, dan kunnen jullie een visie erop werpen:D
 
Originally posted by Bengel
Ik heb gehoord "gewicht zit in je benen", ik weet niet of dat zo is maar kan me er wel iets bij voorstellen.

Tja, je benen is bijna de helft van je spiermassa...dus wat dat betreft.
 
en als je je benen hard gaat aanpakken met squats, komt er in je lichaam ook groeihormoon vrij, dat dus ten goede komt voor de algehele spiermassa in je lichaam.





[EDIT]Vaag...Ik ben nog niet zo wakker :yawn:[/EDIT]
 
Back
Naar boven