Fitness Seller

Trainingsschema - hoe vaak per week?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 apr 2020
Berichten
14
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
63kg
Vetpercentage
13%
Hoi,

Ik heb de laatste tijd een beetje research gedaan naar een goed trainingschema, ik trainde altijd 5 dagen (2 dagen borst triceps/schouder) (2 dagen biceps + rug) (1 dag benen + buik), maar ik kwam er achter dat ik veelste veel trainde (teveel setjes ook) en dat dit juist averechts werkt.

Nu train ik 4 keer per week, 2 dagen upper body, 2 dagen benen. Ik wil aankomen in spier en een beetje vet op mn armen is ook niet verkeerd. Ik wil echter ook graag weer hardlopen. Nou wil ik nog wel graag evenveel rustdagen dus ik wil i.p.v. 1 dag benen, 1 dag hardlopen. Zal dit ten koste gaan van verminderde spiergroei? Of is hardlopen ook goed om spieren te kweken.

Raden jullie aan om 20-30 minuten te gaan hardlopen? En moet daar nog variatie in? Dus niet alleen maar 20 minuten op een drafje lopen.

Bedankt voor de moeite alvast :)
 
Als je een lower body krachttraining vervangt door een looptraining, zal dat altijd een beetje ten koste gaan van de spiermassa in je benen, want 2x per week een spiergroep pakken is iets beter dan 1x per week. Hoe je moet gaan hardlopen hangt af van je doelen op hardloopgebied.
 
Als je toch maar 30 min wil lopen, kan je dit toch gewoon na je 2e benentraining doen?
 
Back
Naar boven