MuscleMeat

Trainingsschema kracht + cardio

Bezoekers in dit topic

Nathalie93

Novice
Lid geworden
12 jun 2016
Berichten
13
Waardering
3
Hallo,

Ik ben sinds 7 maanden aant fitnessen, doch val ik niet snel af, maar ik deed gewoon cardio en wat apparaten met gewichten. Ik wil meer vetprecentage verliezen en strakker worden.

Lengte: 163 cm
Gewicht: 60kg
Vetprecentage: 29%

Sinds een paar weken ben ik begonnen met meer krachttraining te doen (full body) en cardio (interval). Ik merk dat dit toch al meer effect heeft.

Toch heb ik niet zo een goed idee hoeveel herhalingen ik moet doen, met hoeveel gewicht ik moet beginnen, om hoeveel tijd moet ik omhoog gaan met gewichten? Hoeveel per week kan of mag ik gaan als ik full body doe?

Heeft iemand nog een goed trainingsschema voor kracht en interval cardio?

Groetjes Nathalie
 
Begin gewoon eens met het stronglifts 5x5 schema. Als je googled kom je op een zeer uitgebreide website er over. Daarnaast zou je eventueel nog cardio kunnen inplannen afhankelijk van je doelen.

Afvallen heeft te maken met hoeveel je eet ten opzichte van wat je verbruikt. Uitrekenen wat je dagelijkse behoefte is en daar een paar honderd kcal op in mindering brengen.
 
Dus tussen de dagen dat ik full body doe, mag ik gerust alleen cardio doen?
Heb een goede site gevonden over die stronglifts, dankjewel!
 
Je kunt inderdaad nog cardio inplannen. Maar vraag jezelf wel af met we lk doel. Waarom wil je per se cardio er in hebben?
 
Omdat ik dan misschien toch sneller wat afval, niet? Of is 3x per week full body krachtoefeningen al genoeg?
 
Ik zou in het begin nog geen cardio er bij doen.

Je voeding speelt een grotere rol. Je moet gerichter gaan eten.

Lees het deel over afvallen op de stronglifts site anders eens door.
 
Ik wil helemaal niet veralgemenen. Maar ik zie vaak bij meisjes / vrouwen dat ze bij krachttraining te vaak in de 'comfortzone' blijven.
Durf je gewichten te verhogen. Ook vrouwen mogen een lelijk gezicht trekken bij die laatste herhalingen :)
En op die manier ga je er het meeste resultaat uithalen !
 
Dus tussen de dagen dat ik full body doe, mag ik gerust alleen cardio doen?
Heb een goede site gevonden over die stronglifts, dankjewel!

Post eens je voedingsschema en fullbody schema (oefeningen die je doet en aantal setjes/herhalingen) als je wil?

Omdat ik dan misschien toch sneller wat afval, niet? Of is 3x per week full body krachtoefeningen al genoeg?

In principe is er niets mis mee met cardio als je het leuk vind.
Zelf doe ik bijna nooit cardio afgezien van af en toe hele korte interval trainingen tijdens cut, meer omdat ik zelf er niet van houd om 45 minuten op een crosstrainer te moeten staan.

Grootste resultaten wat betreft afvallen zul je behalen uit een goed en doordacht voedingschema.


Ik zou in het begin nog geen cardio er bij doen.

Je voeding speelt een grotere rol. Je moet gerichter gaan eten.

Lees het deel over afvallen op de stronglifts site anders eens door.

Ik lees een aantal goede dingen alleen vind ik dat je nogal snelle conclusies trekt door de te zeggen;
1. ' doe 5x5 stronglifts'
(Waarom moet ze dat doen?)

2. 'je moet gerichter gaan eten'
(ehm no offense maar het is een beetje een rare conclusie aangezien er hier geen voedingsschema te vinden is dus hoe weet jij of zij gerichter moet gaan eten? )
 
Ano_52347

Uit de opmaak van de eerste posting en de verwijzing naar het niet snel afnemen in gewicht. Deed ik die aanname.

Uiteraard kan die verkeerd zijn maar die kans acht ik zeer klein.
 
Back
Naar boven