MuscleMeat

trainingsschema met een druk leven.

Bezoekers in dit topic

JS84

Novice
Lid geworden
9 jul 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m86
Hoi Allemaal,

Ik ben al een aantal jaren minder actief in de sport, en ik zou nu eindelijk eens opnieuw deftig willen trainen. Ik ben momenteel 34 en ik voel dat mijn lichaam het nodig heeft.

Ik ben begonnen met krachttraining op mijn 18 jaar. Ongeveer 5 jaar geleden ben ik moeten stoppen na een ongeval waarbij wat complicaties zijn opgetreden. Momenteel ben ik hiervan wel helemaal hersteld, maar een vast training- en voedingsschema daar is het sinds dien niet meer van gekomen.

Momenteel heb ik mijn hoofdberoep, een bijberoep op zelfstandige basis, een huis waar nog heel wat klusjes aan te doen zijn, een zoontje van bijna 3 jaar,... Het lijkt me dat hoe ouder ik wordt hoe minder tijd er over blijft voor mijn sportieve ambities.

Om een lang verhaal kort te maken; werk aan de winkel dus...

Ik heb geïnvesteerd in een kleine home-gym zodat ik minder tijd verlies door buitenshuis te moeten gaan trainen. De bedoeling is om de kleine spiergroepen thuis te trainen. Ik zou maximaal 2x per week naar de gym willen gaan om onder andere mijn benen te trainen.

Ik beschik thuis over:
- cable cross over
- rechte halter, EZ-baar, kleine halters
- benchpress

Om de trainingstijd per dag niet te veel te laten oplopen zou ik graag willen trainen volgens een 6-split, en elke spiergroep 1x per week onder handen nemen. Wat dachten jullie van het onderstaande schema, en waar zou ik de volgorde best aanpassen?

1: quadriceps, bilspieren
2: rug
3: borst, triceps
4: biceps, onderarmen, buik
5: hamstrings, adductoren, abductoren
6: schouders, kuiten

Alvast bedankt voor het advies allemaal ;)

grts
 
Als je weinig tijd hebt is alles opsplitsen het meest ongunstige om te doen. 3x per week full body zal effectiever zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zware compounds zijn het meest efficient. 2-3x per week squat, deadlift, bench, overhead press, rows en pull ups.
 
3 maal per week fullbody ja, of 4 maal per week UB/LB met dat laatste kan je wat tijd per training besparen.
 
Back
Naar boven