MuscleMeat

Trainingsschema met prioriteit bankdruk (periodization routine)

Bezoekers in dit topic

lickety-split

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Beste DBB-ers,

Ben de afgelopen 4 maanden wezen cutten en zit nu flink lager in vet% maar er is ook wat kracht weg. Eigenlijk voornamelijk bij het bankdrukken. Dus de komende tijd heb ik mij een nieuw doel voorgenomen namelijk mijn bankdruk te verbeteren!

Ik trainde altijd borst 1 x p/w en wil dat nu 2 x p/w doen. Daarnaast heb ik geprobeerd in dit nieuwe schema extra aandacht te geven aan ondersteunende spieren door oefeningen als: close grip bench press, wheighted dips, 2 row oefeningen, partial reps op flye machine.

Wat vinden jullie hiervan ?

MAANDAG: BORST + TRICEPS

Bench press (periodization routine)
Incline dumbbell press
Flyes machine partial reps
Crossover machine
Close grip bench press
Weighted dips

DINSDAG: RUG + BICEPS + TRAPEZIUS

Pull up
Deadlift
Barbell row
Dumbbell row
Drag curl
Dumbbell shrugs

DONDERDAG: BORST + SCHOUDERS

Bench press (periodization routine)
Shoulder dumbbell press
Seated side raises
Bent over raises on incline bench

VRIJDAG: BENEN + BUIK

Leg extension
Squat
45 degree calf press
Seated calf raises
Bench crunch / Machine crunch
Twisted crunch / Machine obliques
Hanging leg raises

Benchpress Periodization Routine 1 (week 1-3)

1RM = 120

10 x 60
8 x 65
8x 75
8 x 80
8 x 90
8 x 95

10x 60
8 x 75
6 x 80
6 x 90
6 x 95
6 x 100

10 x 60
8 x 80
6 x 90
4 x 95
4 x 100
4 x 110

10 x 60
8 x 90
6 x 95
4 x 100
2 x 110
2 x 115

10 x 60
8 x 95
6 x 100
4 x 110
2 x 115

10 x 60
5 x 80
3 x 95
1 x 100
1 x 115
1 x 130

Benchpress Periodization Routine 2 (week 4-11)

Session Percent Reps Notes
1 75% 4x6
2 70% 4x5
3 80% 4x5
4 70% 4x6
5 80% 4x5
6 75% 4x6
7 85% 4x5
8 75% 4x5
9 90% 4x3
10 85% 5x3
11 90% 4x3
12 85% 5x3
13 80% 4x3
14 MAX 1 New Max day. You should have 30 new lbs to your maximum.

Ja aardig ripped geworden kerel!
Maandag en donderdag borst vind ik en goede keuze.
Donderdag alleen BP voor borst ook goede keuze.
Maandag triceps en donderdag schouders goede keuze..

Flyes en crossover machine is ****ed up.. kan je zo nu en dan erbij doen, maar zou ik geen vast onderdeel maken van een kracht schema.
Ik zou Decline small erbij pakken ipv 1 van die andere schijt oefeningen.
Hoeveelheid reps ben ik ook geen voorstander van, je maakt jezelf te moe en die kracht kan je besparen om max te drukken.

Verder rug zou ik DL gewoon paar setjes van doen, niet max gaan en niet overdrijven! BOR goede keus maar latpull ben je minder snel geneigt om te gaan zwiepen zoals bij pullups.. hoewel je altijd wel strict bent :thumbs:

Schouders zou ik ipv dumbbell een barbell pakken zodat je niet te veel hoeft te sturen en daardoor max kracht kan ontwikkelen. en daarna eventueel dumbbells

Maandag zou ik het borst max gaan.. 3 reps laatste set.. maar donderdag zou ik niet meer doen als 100kg 3x5 reps

en nu je een nieuw schema hebt let dan ook meteen op je houding van je armen tov je lichaam. dus niet recht maar ellebogen iets naar binnen!
Met de decline small pak je meer triceps en zou je bank met je nieuwe techniek van moeten proviteren!

• Topic Starter Topic Starter
Champ zei:
Ja aardig ripped geworden kerel!
Maandag en donderdag borst vind ik en goede keuze.
Donderdag alleen BP voor borst ook goede keuze.
Maandag triceps en donderdag schouders goede keuze..

Flyes en crossover machine is ****ed up.. kan je zo nu en dan erbij doen, maar zou ik geen vast onderdeel maken van een kracht schema.
Ik zou Decline small erbij pakken ipv 1 van die andere schijt oefeningen.
Hoeveelheid reps ben ik ook geen voorstander van, je maakt jezelf te moe en die kracht kan je besparen om max te drukken.

Verder rug zou ik DL gewoon paar setjes van doen, niet max gaan en niet overdrijven! BOR goede keus maar latpull ben je minder snel geneigt om te gaan zwiepen zoals bij pullups.. hoewel je altijd wel strict bent :thumbs:

Schouders zou ik ipv dumbbell een barbell pakken zodat je niet te veel hoeft te sturen en daardoor max kracht kan ontwikkelen. en daarna eventueel dumbbells

Maandag zou ik het borst max gaan.. 3 reps laatste set.. maar donderdag zou ik niet meer doen als 100kg 3x5 reps

en nu je een nieuw schema hebt let dan ook meteen op je houding van je armen tov je lichaam. dus niet recht maar ellebogen iets naar binnen!
Met de decline small pak je meer triceps en zou je bank met je nieuwe techniek van moeten proviteren!

THX Jelle!

Is decline close grip press en close grip bench press na elkaar niet dubbelop of bedoel je decline close grip bench press ook ipv close grip bench press?

De hoeveelheid reps nemen naarmate de tijd steeds af. Ik heb er wel een goed gevoel over hiermee te overbruggen naar low rep banken.

Ik wist niet dat ik zwiepte bij de pullups, geef me anders maar een ros als ik dat doe :D Die nieuwe bankdruktechniek die je mij vertelde laatst doe ik nu steeds, ben benieuwd hoe je vind dat ik m doe...

Barbell shoulders press vind ik ook wel lekker om te doen, liefst staand. MAar met ook nog dumbbell shoulder press erachteraan, denk je dan niet dat het een beetje teveel wordt voor voorkant schouders ook omdat er daarvoor ook nog gebankdrukt wordt?

K*t site.. dit is mijn 1000ste reply al, maar komt niet aan. MOFO's

lickety-split zei:
THX Jelle!
Is decline close grip press en close grip bench press na elkaar niet dubbelop of bedoel je decline close grip bench press ook ipv close grip bench press?
na BP, decline closegrip, incline Dumbbell en dan eventueel flyes. daarna kan je nog ipv close grip shoulder grip BP pakken en dan maar 60% dus niet je borst aanraken, maar iets onder de helft. ellebogen vlak langs lichaam dan is het puur triceps en mooie overgang naar andere triceps oef.

De hoeveelheid reps nemen naarmate de tijd steeds af. Ik heb er wel een goed gevoel over hiermee te overbruggen naar low rep banken.
Oke goed naar je lichaam luisteren!

Ik wist niet dat ik zwiepte bij de pullups, geef me anders maar een ros als ik dat doe :D Die nieuwe bankdruktechniek die je mij vertelde laatst doe ik nu steeds, ben benieuwd hoe je vind dat ik m doe...
Je doet alles vrij strict dus ik overdreef iets.. maar latpull kan je dieper naar borst trekken en geconcentreerder doen..

Barbell shoulders press vind ik ook wel lekker om te doen, liefst staand. MAar met ook nog dumbbell shoulder press erachteraan, denk je dan niet dat het een beetje teveel wordt voor voorkant schouders ook omdat er daarvoor ook nog gebankdrukt wordt?
Nee hoor. Nekpress voluit gaan. 3 reps max gewicht en daarna 2 sets dumbbells met 6-8 reps om hem af te maken.
Kracht schema wordt bepaald door de oefeningen, rust en reps.
dus laag in reps en veel rust daardoor wordt je nog lang niet moe..
ik ben voorstander van combi en vandaar elke kracht oef afmaken met andere oef.

Terug
Naar boven