Fitness Seller

Trainingsschema / statistieken + vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Unchained

Novice
Lid geworden
7 apr 2018
Berichten
29
Waardering
10
Lengte
1m73
Massa
83kg
Vetpercentage
23%
Beste sporters,

Ik ben vorige week begonnen met fitness. Mijn doel is momenteel om wat droger te worden (afvallen) en vervolgens te geen lean bulken. Ben 3 jaar geleden wel eens af en toe naar de sportschool geweest, maar dat was niet echt iets serieus in tegenstelling tot nu. Wat betreft supplementen gebruik ik alleen creatine en multi vitamine pillen aangezien ik mijn dagelijkse eiwitten binnenkrijg door middel van mijn voeding.

Ben op dit forum een trainingsschema tegengekomen bij de sticky's die ik op dit moment dus volg, wat me eerlijk gezegd ook enorm goed bevalt, namelijk: UB/LB Massa schema beginners / intermediate. Link naar de trainingsschema: https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/

Het is dus de bedoeling om wekelijks het gewicht van de oefeningen met 2.5kg te verhogen, tenzij de gewenste herhalingen niet zijn behaald.
Eigenlijk zijn alle sets en herhaling gelukt behalve de rear laterals cable waarbij ik 12-15 herhalingen moest uitvoeren volgens het officiële schema. Om die reden heb ik ze deze week opnieuw uitgevoerd met het zelfde gewicht, maar dit keer wel de 12 herhalingen weten aan te tikken :) De rest van de oefeningen heb ik verhoogt met 2.5 kg en dat verliep ook goed.

Graag hoor ik van jullie ook een schatting van mijn vetpercentage aangezien ik deze nooit heb gemeten en of het verstandig is zoals ik heb vermeld hierboven eerst af te vallen en vervolgens te gaan lean bulken.

Day 1

  • Back squat
    60kg 4x8
  • Romanian deadlift
    40kg 4x8
  • Leg curl
    50kg 3x15
  • Leg press
    80kg 3x12
  • Calf raise
    30kg 3x12 (staand met de stang op mijn traps net als bij de squat houding)
  • Lying leg raises
    3x8
Day 2

  • Bench press
    55kg 4x8
  • Barbell row
    40kg 3x8
  • Low incline dumbell press
    18kg 3x12
  • Lat pulldown
    25kg 3x12
  • Tricep pushdown (met touw)
    16.25kg 3x10
  • Bicep curl
    10kg 3x12
  • Rear laterals cable
    3.75kg 3x10

Day 3
  • Deadlift
    30kg/40kg/50kg/60kg/70kg 5x5
  • Legg press
    80kg 3x12
  • Leg curls
    50kg 4x15
  • Calf raise
    30kg 3x12
  • Lying leg raises
    3x15

Day 4

  • Benchpress
    55kg 4x8
  • Barbell row
    40 kg 3x8
  • Standing dumbell press
    10kg 3x12
  • Lateral pulldown
    25kg 3x12
  • Tricep pushdown
    16.25kg 3x10
  • Bicep curl
    10kg 3x12
  • Rear laterals cable
    3.75kg 3x10
 

Bijlagen

  • back.jpg
    back.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 304
  • flex.jpg
    flex.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 303
  • front.jpg
    front.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 288
Zit wel aardig wat massa onder voor iemand die nooit naar de sportschool ging, doe je nog aan andere sport of thuis fitness?
Verder denk ik rond de 20% maar als je het zeker wilt weten kun je bijv bij je sportschool vragen of ze het kunnen opmeten.

Veel succes met trainen!
 
Zit wel aardig wat massa onder voor iemand die nooit naar de sportschool ging, doe je nog aan andere sport of thuis fitness?
Verder denk ik rond de 20% maar als je het zeker wilt weten kun je bijv bij je sportschool vragen of ze het kunnen opmeten.

Veel succes met trainen!
Thanks zal deze week ergens even vragen of ik het mag opmeten in de sportschool. Heb zo'n 3 maanden geleden een week lang pushups en pullups gedaan thuis, maar al snel mee opgehouden haha. Verder geen andere sport of vorm van thuis fitness. Misschien dat het van 3 jaar geleden een beetje is bijgebleven.
 
Flinke bak massa inderdaad, wow. Goeie cut in zetten en dat gaat er goed uit zien.
 
Flinke bak massa inderdaad, wow. Goeie cut in zetten en dat gaat er goed uit zien.
Jep ben begonnen met cutten en moet eerlijk bekennen dat het best goed gaat tot nu toe. Nog geen problemen gehad met de verhoging van de gewichten.
 
Wat doe je dan? Schepen met het handje uitladen in Rotterdam? Vind het moeilijk om te geloven dat je die massa zo standaard hebt en vooral zonder sport kunt onderhouden :D
 
Wat doe je dan? Schepen met het handje uitladen in Rotterdam? Vind het moeilijk om te geloven dat je die massa zo standaard hebt en vooral zonder sport kunt onderhouden :D
Hahaha nee. Ik werkte wel in het magazijn, waar ik veel aan het tillen en sjouwen was voor een aantal maanden, maar heb altijd wel deze bouw ongeveer gehad. Voordat ik deze foto’s had gemaakt had ik weer dus 2 weken gesport. In de tijden dat ik niet sportte lette ik wel redelijk goed op mijn voeding eiwitten etc.
 
Zit potentieel in, diepe cut zal goed zijn 💪
 
Back
Naar boven