Fitness Seller

Trainingsschema te beoordelen

Bezoekers in dit topic

Ik ben van 24% naar 10% gegaan en eindelijk zie ik hem :)
Met voeding ben ik ook nog aan het stoeien.
3200kcal en viel weer af na 3 weken.
Opgeschroefd naar 3500kcal.
Jou profielfoto, is dat van nu of een oude foto?
 
Screenshot_20180817-190954_Excel.jpg
 
Even voor de duidelijkheid.
Ik probeer hier niemand voor de gek te houden ( indirect dus ook mezelf ) maar wil graag stappen maken.
Ik heb er alles voor over!!
Ik ben op de foute manier afgevallen ( bijna 25kg ) door gewoon vrijwel niks meer te eten.
Nu wil ik graag op een zo goed mogelijke manier fitter en gespierder worden.
 
Het probleem is dat ik te weinig aan spieren win.
Ik wil dikke armen en daar train ik hard voor maar duidelijk niet heel effectief
 
Wil je minder vet, dan zal je onder onderhoud moeten eten, wil je meer spieren, dan zal je boven onderhoud moeten eten.
 
I know dus schroeven we de kcal na vrijwel elke meting op.
 
Ik ben van 24% naar 10% gegaan en eindelijk zie ik hem :)
Met voeding ben ik ook nog aan het stoeien.
3200kcal en viel weer af na 3 weken.
Opgeschroefd naar 3500kcal.

Van de ene kant wil je graag een lager vet% om je buikspieren meer zichtbaar te krijgen. (waarvoor je vet moet verliezen, wat enkel op een beetje redelijk tempo gaat gebeuren als je onder je behoefte eet. En dat betekent dus dat je afvalt).

Van de andere kant wil je graag grotere en vollere spieren. Daarvoor moet je boven behoefte eten. Je lichaam zal dan spiermassa opbouwen (en vaak ook een klein beetje vet opslaan, maar als het goed gedaan wordt valt dit mee).

Het is prima als je de kcal opschroeft tot een punt waar je niet meer afvalt, maar langzaam bijkomt. In jouw geval zou een kilo aankomen per maand een mooi doel zijn. Die kilo zal dan voornamelijk spiermassa zijn. Echter zit je dan te hoog qua kcal om vet te kunnen verliezen en je buikspieren meer zichtbaar te krijgen. Het is dus kiezen wat belangrijker is.

Vetmassa verliezen gaat over het algemeen relatief snel (500g-1000g per week). Spiermassa opbouwen gaat veel langzamer (Houd rekening met een 500-1000g per maand). Als je vet gaat verliezen zie je vrij vlug resultaat. Bij spiermassa opbouwen moet je veel meer geduld hebben en kun je het beste met één a twee jaar rekening houden voor een beetje deftig fysiek.

Advies: Het is prima om de kcal nu even een tijdje wat op te schroeven tot het punt waar je ongeveer een kilo per maand aankomt. Blijf op dat punt 2-3 maandjes zitten qua kcal. Na die 2-3 maanden ga je wat omlaag met de kcal tot het punt waar je ongeveer een pond per week afvalt. Daar blijf je een week of 8. Als je die twee om de paar maanden steeds afwisselt zul je over een jaartje echt een heel stuk gespierder en droger uitzien.
 
Zojuist weer een meting gehad.
1,5 kilo aangekomen en vetpercentage gelijk gebleven. ( heel erg blij ! )
 
Back
Naar boven