XXL Nutrition

Trainingsschema tijdens cut

Bezoekers in dit topic

bas1987

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m99
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Normaal gesproken wordt er in de cut een nieuw krachtschema gemaakt maar met meer cardio(ook op rustdagen) en minder kcals of op onderhoud.

Maar wat zijn nou de ervaringen met super-set schema's(waarbij je weinig rust tussen sets pakt en dus een hoge hartslag houdt) en bijvoorbeeld full-body schema's of HIIT schema's welke veelal uit compound oefeningen bestaan.
En dan heb ik het over vetverbranding i.c.m. spierbehoud.

Ik ben van plan over 2 weken te gaan cutten en hierbij een split schema te maken voor 3x per week en dan wel met super-sets.

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn m.b.t. krachttraining in de cut-periode.
 

Bijlagen

  • VB.xls
    437 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
maakt op zich niet zo veel uit hoe je traint je de cut, als je maar voldoende prikkels aan je spieren geeft ;)
 
maakt op zich niet zo veel uit hoe je traint je de cut, als je maar voldoende prikkels aan je spieren geeft ;)

Je zou zelfs minder kunnen gaan trainen, omdat er minder prikkels nodig zijn voor spierbehoud dan voor groei.
 
Oke dus 3x per week KT ipv de 4x die ik nu doe zou een "sterkere" prikkel moeten geven?
Misschien een superset schema vanwege minder rust en dus een hogere hartslag gedurende de training? ik wil me KT afsluiten met 20 min. HIIT cardio training en op dag 4 een uur cardio + buikspieroefeningen.

Het is natuurlijk wenselijk om zoveel mogelijk spierbehoud te behouden maar wat verlies is natuurlijk niet te vermijden;-) ik eet nu 300kcal boven mijn behoefte, is het ivm vetverbranding beter om op onderhoud te gaan zitten? Dit is wel gebruikelijk maar iedereen zegt wat anders op het forum, ik eet nu 300kcal boven me behoefte maar zit echt de hele dag stampvol...

Zie voedingsschema voor me cut in de attachment.
 

Bijlagen

  • VB.xls
    437 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Geen tips of aanraders meer?
 
Supersets/dropsets
 
Back
Naar boven