Fitness Seller

Trainingsschema tijdens de cut

Bezoekers in dit topic

Royke19

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
289
Waardering
134
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Beste bodybuilders, Ben sinds een aantal weken bezig met de cut, maar met een aantal tussenposen. Dit is slecht gevallen waardoor ik iedere keer opnieuw begin met cutten. Nu is echter mijn voeding imo redelijk in orde. Misschien hier en daar nog wat extra verbetering en klaar. Maar ik maak me nu druk over mijn trainingsschema. Sommige zeggen dat je minder sets mag doen en wat minder reps maar dan wel meer gewicht. Nu is mijn vraag, wat vinden jullie van mijn trainingsschema. Zijn het teveel oefeningen met veel sets en herhalingen. Of zal ik het zo houden?

Dan heb ik nog een vraag. In de berekening betreft je onderhoud kom ik uit met een activiteitenfactor van 1,55 op zo'n 2700Kcal. Cutten wil ik doen door op onderhoud te eten en vervolgens na de KT nog wat cardio te gaan doen. Eerste week 20 minuten, tweede week 30 minuten, vervolgens een aantal weken op 30 minuten trainen en als ik vastloop naar 45 minuten toewerken. Op de dagen dat ik niet train wil ik dan mijn voedingsschema aanpassen door 20 onder mijn onderhoud te gaan eten. Nu heb ik een vetpercentage van 25% dus refeeden zal misschien de eerste maand 1 keer gebeuren. Wat vinden jullie?
 

Bijlagen

  • Trainingsschema.xls
    42 KB · Weergaven: 50
Lijkt mij raar 23% bij een lengte van 1m82 en 67 kg...
Hoe werd dat gemeten?
 
flut schema, je bent veel beter af met een startersschema als stronglifts 5x5 of starting strenght.
3x per week fullbody.

reps van 20.. je kan beter kracht behouden in je cut.. door sets van 5 herhalingen te doen. zoals in de 2 programma's die ik noem.
sowieso heb je als je begint met trainen nog wat beginnersgains ook dus val je af en gain je nog wat spier ook.

ik zie je als beginner als je 67kg weegt.
 
Lijkt mij raar 23% bij een lengte van 1m82 en 67 kg...
Hoe werd dat gemeten?

Volgens mij staat er in je profiel dat je vvm moet instellen? Moet je maar even kijken.

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

flut schema, je bent veel beter af met een startersschema als stronglifts 5x5 of starting strenght.
3x per week fullbody.

reps van 20.. je kan beter nog kracht behouden in je cut.. door sets van 5 herhalingen te doen. zoals in de 2 programma's die ik noem.
sowieso heb je als je begint met trainen nog wat beginnersgains ook dus val je af en gain je nog wat spier ook.

ik zie je als beginner als je 67kg weegt.

De beginnersgain is allang voorbij aangezien ik al 4,5 jaar train. Die 67kg is vvm. Weeg 94kg op de weegschaal. Maar jij raad aan om na 4,5 jaar training toch beter stronglifts 5x5 toe te passen?
 
De beginnersgain is allang voorbij aangezien ik al 4,5 jaar train. Die 67kg is vvm. Weeg 94kg op de weegschaal. Maar jij raad aan om na 4,5 jaar training toch beter stronglifts 5x5 toe te passen?

Beginners fase staat lose van het aantal trainingsjaren. Zat "beginners" die al 10 jaar of langer trainen. Puur omdat ze nooit een fatsoenlijk schema gebruikt hebben oid. De originele vraag die je stelt doet ook min of meer vermoeden dat je nog ergens in de beginners fase hangt.

Ik zou je alleen nu geen stronglifts aanraden maar eerder iets als ICF 5x5 of Greyskull , aangezien daar wat meer flexibiliteit is mbt assistance. Je begint immers niet op 0. Wat zijn je stats op de grote 3 overigens?

Edit; stats gevonden. Not bad, maar je zou nog steeds progressie uit een dergelijke programma kunnen halen. Overigens, ben je sinds vorige maand alweer 8kg blubber aangekomen of wat? Aangezien je elders 84.xkg woog.
 
Laatst bewerkt:
Beginners f5x5taat lose van het aantal trainingsjaren. Zat "beginners" die al 10 jaar of langer trainen. Puur omdat ze nooit een fatsoenlijk schema gebruikt hebben oid. De originele vraag die je stelt doet ook min of meer vermoeden dat je nog ergens in de beginners fase hangt.

Ik zou je alleen nu geen stronglifts aanraden maar eerder iets als ICF 5x5 of Greyskull , aangezien daar wat meer flexibiliteit is mbt assistance. Je begint immers niet op 0. Wat zijn je stats op de grote 3 overigens?

Edit; stats gevonden. Not bad, maar je zou nog steeds progressie uit een dergelijke programma kunnen halen. Overigens, ben je sinds vorige maand alweer 8kg blubber aangekomen of wat? Aangezien je elders 84.xkg woog.

Ik heb eens zitten lezen over de ICF 5x5. Maar het is mij nog niet geheel duidelijk. Moet je nou elke oefening met hetzelfde gewicht doen? En dit vervolgens ophogen om de workout (tijdens de cut). Dus workout A op maandag starten, B op woensdag en dan A weer, vervolgens B en dan weer A (bij deze A pas gewicht verhogen?)

Opwarmen is wat ik begrijp gewoon een aantal setjes bij de grote drie. En verder gewoon knallen.
 
Iemand enige uitleg?
 
Back
Naar boven