Fitness Seller

Trainingsschema van een nieuweling (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GreatKhali

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
6
Waardering
0
Hoi,

Nieuw hier, dus als ik iets niet goed doe, tell me. Ik weet ook niet zeker of dit het goede forum is waar ik het post, zoniet dan mag een mod het verplaatsen.

Aangezien ik erg ''ectomorph'' ben doe ik al een tijdje aan fitness. Om aan te komen dus. Op dit moment ben ik 1.83 m en weeg ik 63 kilo. Inderdaad ja, beetje weinig;) 17 jaar oud trouwens.

Nu wil ik eigelijk weten met wat voor trainingsschema je het beste (spier)massa aankomt. Wat ik nu doe, is 3 dagen per week alle spieren die ik train, in één keer train. Dus biceps, triceps, quadriceps, traps, schouders, rug borst, buik etc. op 1 dag, 3x in de week. Dit doe ik in 2 sets van 15 herhalingen.

Maandag: trainen
Dinsdag: rust
Woensdag: trainen
Donderdag: rust
Vrijdag: trainen
Zaterdag: rust
Zondag: rust
In het weekend kan ik niet trainen, doordeweeks wel allemaal.

Nu is mijn vraag: Is het efficiënt wat ik doe om massa aan te komen? En zoniet, wat dan wel? Ik wil dus gewoon graag spiermassa aankomen, het liefst dat het ook te zien is, want ik ben gewoon erg dun.

Laatste vraag: Helpt het veel als ik whey erbij gebruik?

Dank alvast!
 
geen Hamstrings. calfs.?

doe het geen 3x in de week als beginner maar Maa-Do .

whey bij opstaan en direct na je training is mijn advies er zijn ook mensen die whey voor en na training nemen.

Spiermassa is 8-12 reps naar mijn mening alles daarboven is spierconditie en eronder voor maximale kracht ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, nieuweling wil ik het niet noemen. Ik train nu een paar maanden. Nu ik het eenmaal doorheb etc. en alles doorheb wil ik nu toch echt serieus gaan trainen om op de meest effectieve manier spiermassa aan te komen. Enig idee qua schema?
 
train 2x in de week hele lichaam.

ma - do

Hyperext. 2x10
Benchpress 5x8
chin-up 5x8
Militarypress 5x8
Squats 5x8
Legraise2x15
Deadlift5x8
preacher curls 3x10
smallbenchpr. 3x10
standing calfraise ( een been om en om ) 4x15


oefeningen staan hier als voorbeeld met video:

Bodybuilding.com - #1 Exercises Guide - Over 300 Exercises!
vergeet alle mooie voedingssuplementen praatjes.

neem 3 gram eiwit per netto kg lichaamsgewicht.

Koop een boekje van : Nicole duinker-Joustra

Kijk op calorieën voor een goed schema.

55% Koolhydr. 25% eiwit 20% vet.

probeer zoveel mogelijk uit normale voeding te halen.

neem dircet na je training een banaan en je BCAA's
met L- arginine.

ook uit whey shake te halen.

probeer na 3 maanden om dit schema 3 x in de week te doen.

ma-woe-vrij.

doe dan dinsdag en donderdag cardio.

Sucses
 
denk zelfs dat t beter is voor hem om cardio voorlopig nog even weg te laten aangezien hij zelf zegt ectomorph te zijn.
 
Alvast bedankt voor het schema, dat ga ik zeker proberen. Kun je me wel uitleggen wat smallbenchpress is? De rest wist ik wel/kon ik vinden.
 
Back
Naar boven