Fitness Seller

Trainingsschema voor een vrouw.

Bezoekers in dit topic

Beertje23

Novice
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Hi all,

misschien ben ik al de 100ste die hierom vraagt, sorry dan :( ben een beetje ten einde raad

Ik had een vraag over trainingsschema's betreft krachttraining om af te vallen en een strakker lichaam te krijgen.

Zou iemand mij kunnen helpen met een trainingsschema op te zetten. want bij mij op de sportschool verkopen ze alleen maar onzin, helaas :( ze maakde voor mij een schema op met alleen maar cardio en sit ups. maar naar mijn idee gaat mijn vetverbranding in rust daar niet sneller op werken.

ik ben 23 jaar, heb een slank lichaam alleen een klein buikje en wil alles wat strakker hebben.
ik train 3x per week. 2keer fitness en 1x per week baantjes zwemmen voor een uur.
verder let ik de laatste paar maanden erg op mijn voeding.

Pleasee advise :)

Liefss..
 
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er instructeurs zijn die alleen cardio en situps in een schema voor afvallen zetten. Is dan zeker ook een medewerker bij Tell Sell.

Focus je op compound oefeningen (oefeningen waarbij je meerdere spieren tegelijk traint) en begin lekker met een Full Body schema. 3-4 setjes van 8-12 herhalingen en gebruik cardio als ondersteuning.
 
3 keer per week een standaard full body met de basis compounds lijkt mij ook goed aan te raden.

Wat je dan wel kunt doen is wat oefeningen vervangen met varianten die je liever doet, zoals squats vervangen met split squats (geen lunges) en overhead press met behind the neck press. Dat is naar ervaring met de krachttraining van m'n zusje die het voor professioneel dans doet, jij zult uit ervaring misschien andere dingen merken. Gewoon met de basis beginnen is natuurlijk goed.

Met de indeling kun je ook veel spelen, zij wou bijvoorbeeld al gauw liever 2 dagen barbell oefeningen afwisselen en een dag voor assistance core oefeningen gebruiken.

Om af te vallen hoef je je inderdaad ook niet aan 5x5 te houden zoals de meeste fullbody schema's, en 3-4x8-12 kan zeker helpen maar je kunt ook oefeningen combineren of met weinig rust tussen korte sets voor een rep-totaal gaan. Dat soort variatie legt de nadruk wat meer op energieverbruik, en is een leuke manier om dat te bereiken.
 
mijn vriendin traind nu 7 jaar full body schema, nooit geen seconde op loopband of fietsje gezeten en staat superstrak.
Dat bewijst ook weeral hoe belangrijk krachtraining is, ook bij vrouwen..
Altijd beginnen met benen kan ik wel aanraden!
 
Here you go ;)

k4a7ex.jpg
 
Ik zou niet te veel reps per set doen & 20-30 reps totaal doen per oefening, hoge intensiteit, minder dan minuut rust tussen setjes, verder goed op voeding letten en eventueel cardio toevoegen. Zou fullbody program nemen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven