AndroidHealthClinic

Trainingsschema voor meisje met overgewicht

Bezoekers in dit topic

FlemishPride

Cool Novice
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
211
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
90kg
Beste DBB,

Mijn zusje van 14 heeft wel redelijk wat overgewicht en wil serieus afvallen. Ze dieet nu- wel nog niet fitnessachtig, maar goed- en wil ook gaan fitnessen. Ikzelf heb even getraind, maar het is toch al even geleden. Ik weet nog wel wat voor schema ik volgde, maar ik veronderstel dat het voor meisjes/vrouwen toch anders is? Zelf is ze liever lui dan moe. haat het als het moeite kost dus te zware oefeningen wil ik haar niet geven.

Mag ze als 14jarige überhaupt fitnessen? Ze wil drie per week gaan omdat ze nog andere hobby's heeft. Ze wil ook wat conditie hebben dus een krachttraining van een uurtje-45 min is wel OK.
 
Ik ken helaas geen programma voor serieus afvallen en trainen wat geen moeite kost.

In goede shape komen en blijven is keihard (blijven) werken!
 
Laat ik het anders formuleren, instapvriendelijk. Ze weet wel dat er gezweet zal worden en ze heeft er veel voor over.
 
Afvallen doe je met je voeding. Sporten en dan mss meer beginnen eten gaat je ook niet vooruit helpen.

Ze zal deftig moeten dieeten. En als ze liever lui dan moe is dan vrees ik dat ze die lichte oefeningen ook snel beu gaat zijn.
 
Ja, we gaan zeker op eten letten zoals meer eiwitten, gezonde koolhydraten en goede vetten. Ikzelf heb even getraind, maar sinds 2 jaren gestopt (hobby's, relaties, andere prioriteiten...) en weet nog wel ongeveer wat ik at destijds. Alleen is zij een moeilijke eter en ik ga haar niks opdringen wat ze niet wil eten.

Het enige wat ik niet wil is dat ze het saai vindt, niet wil trainen en dan gaat het toch traag vooruit. Zware oefeningen als squatten en deadliften kan ik haar toch niet laten doen, gezien we naar een Basic Fit zullen gaan. Ik dacht aan een simpel Fullbody schema met minimaal 2 maal per week. Ze speelt ook nog badminton op woensdag, wat dus neerkomt op drie keer per week sport. En Zodra ze het leuk vindt, zal het misschien toch 3 worden?

Nuja, het doel van m'n topic was eigenlijk te weten komen hoe zij moet trainen. Ze is 14 jaar en nog niet volgroeid, hoe moet ik dat aanpakken?
 
Ja, we gaan zeker op eten letten zoals meer eiwitten, gezonde koolhydraten en goede vetten. Ikzelf heb even getraind, maar sinds 2 jaren gestopt (hobby's, relaties, andere prioriteiten...) en weet nog wel ongeveer wat ik at destijds. Alleen is zij een moeilijke eter en ik ga haar niks opdringen wat ze niet wil eten.

Het enige wat ik niet wil is dat ze het saai vindt, niet wil trainen en dan gaat het toch traag vooruit. Zware oefeningen als squatten en deadliften kan ik haar toch niet laten doen, gezien we naar een Basic Fit zullen gaan. Ik dacht aan een simpel Fullbody schema met minimaal 2 maal per week. Ze speelt ook nog badminton op woensdag, wat dus neerkomt op drie keer per week sport. En Zodra ze het leuk vindt, zal het misschien toch 3 worden?

Nuja, het doel van m'n topic was eigenlijk te weten komen hoe zij moet trainen. Ze is 14 jaar en nog niet volgroeid, hoe moet ik dat aanpakken?
Zoals bij een jongen van 14.
 
Zware oefeningen als squatten en deadliften kan ik haar toch niet laten doen, gezien we naar een Basic Fit zullen gaan.

Naar mijn belevenis kan je prima squatten en deadliften bij de Basic Fit? ???
 
14 jaar oud meisje.
Heb je al gedacht aan een soort vechtsport.?
Daarmee valt ze niet alleen af maar krijgt ze meteen andere belangrijke skills.
En saai is het niet snel.
 
14 jaar oud meisje.
Heb je al gedacht aan een soort vechtsport.?
Daarmee valt ze niet alleen af maar krijgt ze meteen andere belangrijke skills.
En saai is het niet snel.

Das ook een optie. Thai box oid.
 
Wing Chun is een redelijke populaire tegenwoordig bij meisjes,
 
Ff een kickje. We zijn toch maar gaan trainen, van vechtsport wilde ze helemaal niets weten. Ze vindt het maar voor marginalen (haar zware woorden :P...). We gaan nu twee keer per week trainen omdat ze nog badmintont. Ze gaat ook wel met de fiets naar school (6-7km). De eerste keer was ze heeeeel onzeker maar ze vond het in ieder geval heel leuk.

Qua voeding is het nog wel zien wat ze lust en niet lust. Tot nu toe volgen we wel de grote principes, maar weten we nog niet het exacte onderhoud etc.

Gaande over het trainingsschema:

Fitness schema - Vet verbranden - Fitnessjunk.nl
Oke, als we hiervan 2 trainingen uitvoeren (dinsdag en donderdag)

En beste wensen nog iedereen :P
 
Ff een kickje. We zijn toch maar gaan trainen, van vechtsport wilde ze helemaal niets weten. Ze vindt het maar voor marginalen (haar zware woorden :P...). We gaan nu twee keer per week trainen omdat ze nog badmintont. Ze gaat ook wel met de fiets naar school (6-7km). De eerste keer was ze heeeeel onzeker maar ze vond het in ieder geval heel leuk.

Qua voeding is het nog wel zien wat ze lust en niet lust. Tot nu toe volgen we wel de grote principes, maar weten we nog niet het exacte onderhoud etc.

Gaande over het trainingsschema:

Fitness schema - Vet verbranden - Fitnessjunk.nl
Oke, als we hiervan 2 trainingen uitvoeren (dinsdag en donderdag)

En beste wensen nog iedereen :P

Klopt,ik doe ook aan vechtsport.

Heb je haar onderhoud al berekend?
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig bedoelt maar als jouw zusje iets wil bereiken moet ze niet zo zeuren en keihard aan de gang gaan! Niks komt zomaar aanwaaien.

Voor voedingstips kijk eens bij de sticky's of bijvoorbeeld de post van Marina1975 in onderstaand:

Beginner (vet verlies) (opbouw spieren)

Wat betreft een schema: ga gewoon beginnen met SL5x5, dit is echt niet saai!

En volhouden, succes!!
 
Onderhoud weten we nu dankzij die handige post en vandaag gaan we nog boodschappen doen. Ik vraag me alleen af, is dat schema niet puur op kracht? En daardoor moeilijk te combineren met cardio? Ze wil nl. ook conditie, daarom nog een 20 min wat lopen/steppen/traplopen..
 
Wing Chun is een redelijke populaire tegenwoordig bij meisjes,
Ja want wing chun is vooral niet de minst actieve martial art van allemaal waar het allemaal gaat over energie sparen...
 
Onderhoud weten we nu dankzij die handige post en vandaag gaan we nog boodschappen doen. Ik vraag me alleen af, is dat schema niet puur op kracht? En daardoor moeilijk te combineren met cardio? Ze wil nl. ook conditie, daarom nog een 20 min wat lopen/steppen/traplopen..
Geen probleem om na de krachttraining nog 20 minuutjes cardio te doen denk ik...
 
Back
Naar boven