- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Mijn vriendin is deze week begonnen met fitnessen. Ze heeft me gevraagd om een schematje en, aardig als ik ben, heb gezegd dit wel voor haar te fixen. Dit bleek echter makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb een schematje opgesteld en zou graag wat commentaar/aanpassingen horen om het wat te optimaliseren.
Allereerst haar stats:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 1,72 m
Gewicht: 56,2 kg
Vet% 21,4%
Training: 3 x per week
Haar doel is wat vet verliezen en wat spiermassa aan komen.
Ik dacht zelf dus 3 maal in de week een fullbody krachttraining van ongeveer 45 minuten en daarna een half uurtje cardio. Splitten kan ze eventueel na wat maandjes doen dacht ik zo, en het is ook belangrijk dat ze een beetje interesse in de sport krijgt en dus niet meteen vol gas r op (en nu wil ze nog niet zo heel veel weten van uitgebalanceerde voedingsschema's en hard-core trainingen).
Dit had ik nu bedacht:
45 minuten Krachttraining
Rug:
-Lat pull 3 x 10
-Roeien 3 x 10
Borst:
-Bankdrukken 3 x 10
-Pack deck 3 x 10
Benen:
-Leg press 3 x 10
-Leg curl 3 x 10
-Calve Raise 3 x 10
Schouders:
-Schouder press 3 x 10
Biceps:
-Biceps curl 3 x 10
Triceps:
-Pull down 3 x 10
30 minuten Cardio
Maandag: Roeien
Woensdag: Fietsen (met armen)
Vrijdag: Steppen
En dat ze dan bv op maandag met rug begind, op woensdag met benen en op vrijdag met borst? Of maakt dat niets uit?
En zijn setjes van 10 al verstandig als ze net begind of kan ze beter eerst ff 20,15 of 12 of zo doen?
Ik vind het best moeilijk zo voor een meisje, eigenlijk kan ze natuurlijk het beste net als mij trainen maar ze wil nou emaal (nog
) niet deadliften
Iemand nog tips?
Allereerst haar stats:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 1,72 m
Gewicht: 56,2 kg
Vet% 21,4%
Training: 3 x per week
Haar doel is wat vet verliezen en wat spiermassa aan komen.
Ik dacht zelf dus 3 maal in de week een fullbody krachttraining van ongeveer 45 minuten en daarna een half uurtje cardio. Splitten kan ze eventueel na wat maandjes doen dacht ik zo, en het is ook belangrijk dat ze een beetje interesse in de sport krijgt en dus niet meteen vol gas r op (en nu wil ze nog niet zo heel veel weten van uitgebalanceerde voedingsschema's en hard-core trainingen).
Dit had ik nu bedacht:
45 minuten Krachttraining
Rug:
-Lat pull 3 x 10
-Roeien 3 x 10
Borst:
-Bankdrukken 3 x 10
-Pack deck 3 x 10
Benen:
-Leg press 3 x 10
-Leg curl 3 x 10
-Calve Raise 3 x 10
Schouders:
-Schouder press 3 x 10
Biceps:
-Biceps curl 3 x 10
Triceps:
-Pull down 3 x 10
30 minuten Cardio
Maandag: Roeien
Woensdag: Fietsen (met armen)
Vrijdag: Steppen
En dat ze dan bv op maandag met rug begind, op woensdag met benen en op vrijdag met borst? Of maakt dat niets uit?
En zijn setjes van 10 al verstandig als ze net begind of kan ze beter eerst ff 20,15 of 12 of zo doen?
Ik vind het best moeilijk zo voor een meisje, eigenlijk kan ze natuurlijk het beste net als mij trainen maar ze wil nou emaal (nog
) niet deadliften
Iemand nog tips?