XXL Nutrition

trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Rushy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
158
Waardering
0
Hallo, zou graag eens jullie reactie weten over mijn trainingsschema. Heb het zelf samengesteld. Is vooral opgesteld voor kracht te ontwikkelen. Doe iedere spiergroep apart op een dag, verdeel dit zo over 5x per week trainen. Zo kan ik me echt concentreren op bepaalde spiergroep en blijf toch onder het uur voor mijn Kracht-training...Here it comes...
Borst.
*Bench press 6x50%/ 2x5 60%/ 3x3 70%/ 2x2 80%/ 2x1 90% dit word iedere week verzwaard met aantal kilo's (komt van kracht schema)
*schuin DB drukken: 4x 6-8herh.
*schuin DB flyes: 4x6-8herh.
*opdrukken op verhoog: 5x10
achter training nog 25min buik of interval.

*Rug
*Deadlift idem bench press (krachtschema)
*zittend kabelroeien: 4x6-8herh.
*press behind neck: 4x6-8herh.
*voorover gebogen roeien(ondersteunend) 4x6-8 herh.
achter training 25min. buik of interval

Schouders
*frontpress idem bench press (krachtschema)
*zijwaarts heffen DB: 4x6-8 herh.
*upright row halter: 4x6-8 herh.
*achterkant schouders machine; 4x6-8 herh.
*shrugs DB: 4x10 herh.

Armen
*french curl: 5x6-8 herh.
*armbuigen EZ-Bar: 5x6-8 erh.
deze in Superset gewicht van licht naar zwaar
*presdown pulley : 4x 8-10 herh.
*preacher curl: 4x 8-10 herh.
deze in Superzet gewicht van licht naar zwaar
*DB strekken achter hooft met beide armen: 3x12-15 herh.
*Hoge pulley curl (beide armen tegelijk) 3x12 -15 herh.
deze in Superset gewicht van licht naar zwaar.
Na training 25min. buik of Interval

Benen

*Squat idem bench press (krachtschema)
*Hack squat(machine) 4x6-8 herh.
*Leg extension 4x6-8
*Roemeense deadlift 4x-8 herh.
*leg curl liggend 4x6-8 herh.
*zittend of staand kuiten(afwisselend per week) 4x20 herh.
 
Ik zou armen gewoon plaatsen bij borst en rug. Dus Borst - Triceps en Rug - Biceps. Anders heb je op die dagen wel een heel kort programma.
 
Dat is misschien nog nieteens het belangrijkste. Maar je rust..waar is die? Helemaal als je net begint moet je lichaam wennen aan de veranderingen.. Gun het zn rust.. Train 3 a 4 dagen en neem je rust..
Ik zou inderdaad ook zeggen, pak iets samen. De keuze daarin is verschillend.
 
heb er bewust voor gekozen voor armen appart te trainen en kort ? ben toch wel een uur bezig hoor wat toch wel maximum is voor training vind ik persoonlijk. Rust ligt tussen 1min 30 -2Min. wat ook ideaal is voor kracht.Voor massa train ik met 1miniuut ertussen. Is trouwens niet mijn eerste schema, train al een kleine 2jaar....
 
heb er bewust voor gekozen voor armen appart te trainen en kort ? ben toch wel een uur bezig hoor wat toch wel maximum is voor training vind ik persoonlijk. Rust ligt tussen 1min 30 -2Min. wat ook ideaal is voor kracht.Voor massa train ik met 1miniuut ertussen. Is trouwens niet mijn eerste schema, train al een kleine 2jaar....


Ik denk dat ze eerder bedoelen het aantal dagen dat je traint. dat is nogal aan de hoge kant want waar is je rust?
 
Back
Naar boven