XXL Nutrition

Trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Oom Oli

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
28 jul 2018
Berichten
2.657
Waardering
2.414
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Wat vinden jullie van dit schema? Ben aan het trainen sinds juli 3x per week.
Ben 46 jaar en weeg nu iets van een 73kg voor 1m82. Vet% = 12% ofzo. (De tanita weegschaal zegt 9%, maar denk niet dat dat erg klopt :-) )
Bedoeling is beetje sterker te worden, spieren wat harder maken en droog te blijven. Let niet op voeding. Supplement elke morgen een multivitamine en een statine voor iets te hoge cholestrol.
Train in principe maandag, woensdag en vrijdag. Dinsdag, donderdag en zaterdag ga ik 30-50 minuutjes joggen. Laatste wedstrijddtijd was 21:40 op 5km.
Om de 6 weken krijg ik een ander schema, spiergroepen blijven dan hetzelfde in zelfde volgorde maar andere oefeningen. Wil gewoon ff weten of ik beetje juiist bezig ben.
Sommige kennen me hier misschien nog van heel lang geleden, maar ben ondertussen bijna 15 jaar ouder en wil het hier nu een beetje ernstig houden (het gare hanenhok is trouwens ook opgedoekt zie ik...). Drank en andere middelen heb ik de laatste 10 jaar zo goed als niet meer gedaan en rook enkel nog tabak..., ondertussen ook enkele marathons uitgelopen (PR=3:45:40). Hoop dat ik hier terug op het forum mag blijven en wil mij excuseren voor mijn "grappen" van vroeger, die eigenlijk nooit echt kwaad bedoeld waren...

buik:
One leg twist sit ups op een bankje 45 graden : 3x6
Figure twist: 3x10

benen:
free squat: 3x15 (als opwarming)
dumbell squat: 3x7
barbell lunge 3x7

borst:
Bench press: 3x7
lying barbell pullover: 3x7

triceps:
Standing barbell triceps: 3x7

schouders:
seated dumbell press (handpalm naar oor): 3x7
one arm bent over cross: 3x7

rug:
USA style lat pulley: 3x7
Dumbell dead lift: 3x10

biceps:
Standing alternative dumbell curl: 3x7

voorarmen:
reverse barbelll curl in pulley: 3x8

kuiten:
USA calves: 3x10
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven