AndroidHealthClinic

Trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

skinny4ever

Novice
Lid geworden
9 mei 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
67kg
Hallo allemaal

Ik ben 20 jaar en train ondertussen bijna twee jaar, maar zie absoluut nog niet veel verschil. Ik wil trainen voor massa met de nadruk op borstspieren, want die lijken in deze twee jaar nog niet veranderd te zijn.

Ik train thuis en heb dumbbells, een EZ-bar, barbell en een bench tot mijn beschikking. Ik train op zolder met een laag plafond dus oefeningen waar ik rechtstaand het gewicht tot boven mijn hoofd til gaan niet.

Ik zou liefst 3-4 dagen per week trainen.

Mijn huidige schema staat in bijlage (ik heb dit doorheen de 2 jaar wel af en toe afgewisseld).

Hebben jullie nog enkele tips om snel voortgang te maken?
 

Bijlagen

  • workout.docx
    13,8 KB · Weergaven: 83
Ik ben 20 jaar en train ondertussen bijna twee jaar, maar zie absoluut nog niet veel verschil. Ik wil trainen voor massa met de nadruk op borstspieren, want die lijken in deze twee jaar nog niet veranderd te zijn.

Na twee jaar trainen zonder resultaat is het probleem en tevens de oplossing simpel: een voedingsschema. Heb je überhaupt al je calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten ooit geteld?
 
Na twee jaar trainen zonder resultaat is het probleem en tevens de oplossing simpel: een voedingsschema. Heb je überhaupt al je calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten ooit geteld?
Ik heb al enkele keren geprobeerd meer te eten (momenteel 2300kcal) en ik neem dagelijks 60g proteïne bovenop wat ik eet, maar ik heb het gevoel dat ik steeds gewoon vet bij kom ipv spieren.
 
Ik heb al enkele keren geprobeerd meer te eten (momenteel 2300kcal) en ik neem dagelijks 60g proteïne bovenop wat ik eet, maar ik heb het gevoel dat ik steeds gewoon vet bij kom ipv spieren.

In bodybuilding is een goed voedingsschema, waar je je gedisciplineerd aan houdt, essentieel. Als je dit niet eerst op orde krijgt gaat geen enkel trainingsschema jou helpen je doelen te bereiken.

Begin bij de basics:





 
Zou meer rust tussen de sets nemen zodat je zwaarder gewicht kunt gebruiken dat beter past bij de beoogde reps-sets. 3-5 minuten.

Wat meer volume op de main lifts zou ook wel mogen, alleen maar 4x5 bench is erg karig als je daar progressie op wilt maken. Zou de 2e training van de week daar 4x8-12 op doen.

Vervolgens kijken hoe je progressie maakt in kracht op die rep ranges. Daar kun je een amrap set voor gebruiken. Vooral met de grote compound bewegingen, als die niet vooruit gaan is er waarschijnlijk iets mis met je voeding of progressie methode.

Als je 67 kg bij 1m78 bent zou aankomen ook een goed punt zijn. Je moet wel spiermassa bouwen als je sterker en groter wilt worden. 2300 kcal zal daar inderdaad niet genoeg voor zijn, lijkt meer wat je zou hanteren voor een cut.

Als je het rustig aanpakt kun je een paar maanden lang aankomen met slechts een vettoename die je in enkele weken weer kwijt bent om dan weer verder te bouwen. Tot je je doelgewicht (bijvoorbeeld lengte-100cm in kgs) bereikt.

+edit:

En 3 verschillende rows achter elkaar in een training lijkt me dan weer niet nodig. Doe 1 row en een chinup/pullup/pulldown variant en dan nog een 2e training in de week weer 1 row en een 1 pullup/pd om het te balanceren met de bench press trainingen. 3 curls in een training is lijkt me ook niet nodig, en als je daar nog energie voor hebt doe je de eerdere oefeningen die meer opleveren waarschijnlijk niet met genoeg inzet. Overhead press mag van mij ook wel 2 keer per week. Tricep extensions ook. Die kunnen beiden mooi de plaats van een curl innemen?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven